13.12.23, 07:30
Sieci radiowe: Eska na pierwszym miejscu, spadek RMF MAXX
Radio Eska pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiowa na polskim rynku - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 września 2023 r. do 30 listopada 2023 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
Liderem wśród sieci pozostaje Radio Eska, które w ostatniej fali uzyskało 7,4 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza to stratę 0,2 p.p. Drugie miejsce zajmuje Audytorium 17 (strata 0,1 p.p.), a trzecie RMF MAXX (strata 0,4 p.p.).
Kolejne miejsca wśród najchętniej słuchanych sieci radiowych zajmują kolejno: Radio Złote Przeboje (strata 0,3 p.p.), Radio Plus (strata 0,3 p.p.), Radio Pogoda (wzrost o 0,2 p.p.), Meloradio (wzrost o 0,2 p.p.), Radio SuperNova (wzrost o 0,2 p.p.), Rock Radio (udziały bez zmian) i ChilliZet (udziały bez zmian).
Udział sieci radiowych w rynku
wrzesień 2022 : listopad 2022 | grudzień 2022 : luty 2023 | marzec 2023 : maj 2023 | czerwiec 2023 : sierpień 2023 | wrzesień 2023 : listopad 2023 | |
Radio ESKA | 7,6% | 7,0% | 7,2% | 7,4% | 7,4% |
Audytorium 17 | 4,8% | 4,2% | 4,6% | 3,9% | 4,7% |
RMF MAXX | 3,4% | 3,4% | 3,5% | 3,5% | 3,0% |
Radio Złote Przeboje | 2,7% | 3,1% | 2,7% | 2,5% | 2,4% |
Radio Plus | 2,0% | 2,0% | 1,8% | 2,2% | 1,7% |
Radio Pogoda | 1,0% | 1,1% | 1,5% | 1,4% | 1,2% |
Meloradio | 0,9% | 0,9% | 1,1% | 1,2% | 1,1% |
Radio SuperNova | 0,8% | 1,0% | 0,8% | 0,8% | 1,0% |
Rock Radio | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
Radio ChilliZet | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,2% | 0,2% |
Fale:
wrzesień 2022 : listopad 2022 (wielkość: 20 973)
grudzień 2022 : luty 2023 (wielkość: 20 940)
marzec 2023 : maj 2023 (wielkość: 20 962)
czerwiec 2023 : sierpień 2023 (wielkość: 21 037)
wrzesień 2023 : listopad 2023 (wielkość: 21 037)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 545 225 (2 012 034 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika
Komentarze