02.11.23, 20:01

#StopRomofobii. Romowie apelują przed siedzibami Google, Mety i Netflixa

KV kampanii #StopRomofobii, fot.: materiały prasowe

W kraju, w którym coraz głośniej i odważniej mówi się o równości i tolerancji, wciąż istnieją grupy etniczne traktowane stereotypowo i krzywdząco. Do tej grupy należą m.in. Romowie, których w Polsce, według różnych i nie do końca precyzyjnych źródeł, jest od kilkunastu do 30 tys. Agencja Publicis Worldwide Poland postanowiła rozpocząć społeczną dyskusję na ten temat i oddaje głos Romom w przestrzeni miejskiej.

Na ulicach Warszawy pojawiły się billboardy nawołujące technologicznych gigantów - Google, Metę i Netflixa - do poprawy ich usług i produktów, tak, by były one bardziej inkluzywne oraz uwzględniały osoby o narodowości romskiej. Hasło przewodnie kampanii to „#StopRomofobii”. Apel do Mety o uzupełnienie biblioteki emoji o romską flagę został wyświetlony przy Rondzie Daszyńskiego.

Propozycja projektu pierwszego w historii firmy Google romskiego Doodle’a pojawiła się na ulicy Towarowej. Rysunek mógłby się pojawić na stronie głównej wyszukiwarki 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Języka Romskiego. Projekt Doodle’a został skonsultowany z romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.

W sąsiedztwie muralu Netflixa, znajdującym się na skrzyżowaniu ulic Kruczej i Alei Jerozolimskich, wyświetlono wiadomość nawiązującą do serialu „Infamia”, który powiela wiele stereotypów na temat Romów. Billboard wzywa Netflix do pokazania tej grupy etnicznej bez krzywdzących ją uprzedzeń.

Walka ze stereotypami jest możliwa dzięki popularyzowaniu romskiej kultury i jej społeczności. Zachęcamy Metę, Google i Netflixa, aby w tym pomogli i podjęli działania, dzięki którym Romowie będą mogli w pełni korzystać z ich usług i produktów” – mówi Joanna Karwowska-Koza, Strategy & Growth Director Publicis Worldwide Poland.

Według danych zebranych podczas Narodowego Spisu Powszechnego w 2021 r. ponad 13 tys. osób zadeklarowało swoją przynależność etniczną jako romską. Romowie, w całej różnorodności, są największą mniejszością etniczną w Europie i borykają się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Możemy mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej skutkami są m.in. dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy wynajęcia mieszkania” – dodają Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady Romów.

Billboardy powstały dla Centralnej Rady Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe: Publicis Worldwide Poland jest autorem koncepcji kreatywnej oraz strategii, natomiast planowaniem i zakupem nośników zajął się Spark Foundry.

Komentarze

Powiązane

16.04.24, 14:45
| reklama & PR » informacje
Skosztujże! Wawel promuje Mieszankę Krakowską
Przez cały kwiecień br. trwa kampania reklamowa owocowych galaretek w czekoladzie - Mieszanka Krakowska z Wawelu. Użyte hasło “Skosztujże” ma nawiązywać do krakowskich regionalizmów i podkreślać miejsce pochodzenia produkowanych od ponad 50 lat galaretek w czekoladzie.
16.04.24, 10:17
| reklama & PR » informacje
Lavazza kolejne dwa lata z NAV agency
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
16.04.24, 07:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
15.04.24, 19:23
| reklama & PR » informacje
Michel Moran w kampanii TV marki Prymat
Marka Prymat rozszerza współpracę z kucharzem Michelem Moran. Kucharz zabrał udział w najnowszej kampanii reklamowej.
15.04.24, 18:11
| reklama & PR » informacje
Jak już wznosić, to najlepiej Żubra. Kampania marki z UFO i lewitującym ciągnikiem
W kampanii otwierającej sezon piwny, Żubr tym razem wzbudza zainteresowanie istot pozaziemskich.
15.04.24, 16:30
| reklama & PR » informacje
Lotna w przetargu wygrywa obsługę Tommee Tippee
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna wygrała przetarg na prowadzenie komunikacji Tommee Tippee w mediach społecznościowych.
14.04.24, 22:23
| reklama & PR » ludzie
Sonia Dudek w szeregach Altavia Kamikaze + K2
Do zespołu kreacji agencji Altavia Kamikaze + K2 dołączyła Sonia Dudek, która objęła stanowisko Junior Art Director.
14.04.24, 17:25
| reklama & PR » informacje
Agencja Chromatique dołącza do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Wraz z początkiem 2024 r. agencja kreatywna Chromatique uzyskała członkostwo w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Doświadczenie zdobyte przez 14 lat w działaniach reklamowych i kreatywnych umożliwi agencji dołożenie w branży swojej cegiełki.
14.04.24, 12:42
| reklama & PR » informacje
Hand Made z produkcją dla Diosminex Max
Agencja reklamowa Hand Made przygotowała najnowszą kampanię dla leku Diosminex Max z portfolio Bausch. Reklama skierowana jest do osób, które borykają się z przewlekłą niewydolnością żylną. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista do spraw promocji i komunikacji

Muzeum Narodowe w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty
Konkursy
do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy