06.10.23, 16:29

“Wyborcza” po raz drugi organizuje “Wielki Test Wiedzy o Klimacie” dla szkół ponadpodstawowych

Plakat “Wielkiego Testu Wiedzy o Klimacie", fot.: materiały prasowe

8 listopada br. odbędzie się druga edycja “Wielkiego Testu Wiedzy o Klimacie”, akcji edukacyjnej redakcji Wyborcza.pl i “Gazety Wyborczej”, skierowanej do uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych. Test odbędzie się w sześciu polskich miastach, a zapisy na wydarzenie trwają do 31 października br. Na Wyborcza.pl publikowane są materiały edukacyjne, przydatne w przygotowaniach do testu.

W ostatnich latach to uczniowie, uczennice, studentki i studenci najbardziej aktywnie walczyli o świadomość klimatyczną i działania zmierzające do spowolnienia destrukcyjnych zmian w tym obszarze – organizowali strajki klimatyczne i zakładali ekologiczne organizacje. Dlatego tak istotne jest budowanie świadomości wśród młodzieży, która jest niezbędna do stawiania czoła problemom związanym z globalnym ociepleniem. Również “Wyborcza” włącza się w szerzenie wiedzy, dotyczącej negatywnych zmian środowiska i klimatu – poprzez codzienną pracę redakcji działu Klimat i środowisko, tworzącego fachowe i angażujące publikacje, a także poprzez akcję “Wielki Test Wiedzy o Klimacie”.

“Wielki Test Wiedzy o Klimacie” rozpocznie się 8 listopada br. o godzinie 10:30. Udział w rywalizacji sprawdzającej wiedzę z zakresu ekologii weźmie młodzież z Lublina, Opola, Trójmiasta (test odbędzie się w Gdańsku), Warszawy, Wrocławia i aglomeracji śląskiej (test odbędzie się w Katowicach). Test zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej, osobno w każdym z miast. Do wygrania będą atrakcyjne nagrody m.in. tablet marki Samsung i czytnik do e-booków marki Kindle. Otrzyma je trójka uczniów/uczennic z najlepszymi wynikami, a także szkoła, która w teście uzyska średnio najwięcej punktów.

Komentarze

Powiązane

17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
17.03.25, 14:49
| prasa » informacje
Czego lekarz Ci nie powie. Poradnik 50+ wydanie specjalne
Na rynku prasowym pokazało się wydanie specjalne miesięcznika „Poradnik 50+” pt. „Czego lekarz ci nie powie” (Wydawnictwo Bauer). Podobnie jak tytuł macierzysty, to magazyn skierowany do kobiet w wieku 50+ i starszych, zainteresowanych poradami zdrowotnymi.
17.03.25, 10:23
| prasa » ludzie
Joanna Lorynowicz powraca do Twojego Stylu
Joanna Lorynowicz, była redaktor naczelna miesięcznika „Elle” (Burda Media Polska), po ponad siedmiu latach ponownie dołączyła do redakcji „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer).
17.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 marca?
13.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 marca?
12.03.25, 06:00
| prasa » informacje
Zmiany w Grupie Agora. Maksymilian Salski z nową rolą
W marcu 2025 roku Maksymilian Salski objął stanowisko Chief Subscription Officer w Grupie Agora.