06.10.23, 17:30

Druga odsłona kampanii Saatchi & Saatchi dla Muzeum POLIN

"Wokół nas morze ognia", fot. materiały prasowe

Wideo towarzyszy instalacji „Dwie strony muru”, która stanęła w centrum Warszawy na historycznej granicy getta. Przywołuje ona pamięć o losach Żydów i Żydówek – cywilów ukrywających się w płonącym getcie podczas powstania 1943 roku. Kampania promuje wystawę „Wokół nas morze ognia”, którą można oglądać w Muzeum POLIN.

Obraz w reżyserii Bartosza Dombrowskiego dokumentuje reakcje przechodniów na instalację wzniesioną u zbiegu ulic Grzybowskiej i Żelaznej w Warszawie na początku września tego roku. Ich wypowiedzi przeplatają się z fragmentami reportażu literackiego „Jakby nas ziemia pochłonęła” autorstwa dziennikarki i reportażystki, Katarzyny Kobylarczyk. Instalacja przedstawia dwie strony muru - z jednej znajduje się lustro weneckie pozwalające obserwować to, co dzieje się za nim, natomiast druga strona instalacji to lustro, w którym odbijają się przechodzący i obserwujący ludzie.

„Zależało nam na uchwyceniu emocjonalnych reakcji na instalację. Kamera na bieżąco rejestrowała emocje uczestników, którzy następnie dzielili się z nami swoimi przemyśleniami o tym, co czuli po każdej ze stron muru. Ich wypowiedzi połączyliśmy z portretami ludzkimi” – opowiada Bartosz Dombrowski, reżyser.

Wystawę „Wokół nas morze ognia” można zwiedzać w Muzeum POLIN do 8 stycznia 2024, a instalacja będzie udostępniona przechodniom do końca października 2023 roku. To pierwsza wystawa o powstaniu w getcie warszawskim przedstawiona z perspektywy cywilów.

Spot został zrealizowany przez dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures, a postprodukcją zajął się Xantus. Za pomysł oraz koncept kreatywny kampanii „Dwie strony muru” odpowiada Saatchi & Saatchi, produkcję instalacji – Prodigious i KOMO. Strategią mediową zajmuje się agencja mediowa Zenith.

Komentarze

Powiązane

16.01.25, 20:24
| reklama & PR » informacje
Roślinny lek Canephron w kreatywnym formacie modular video
Canephron, roślinny lek bez recepty na dolegliwości układu moczowego, jest tematem nowej kampanii opartej na formacie modular video. W kreatywnym projekcie autorstwa agencji MADOGZ lek symbolicznie wspiera strażaczki w gaszeniu „osobistych pożarów”.
16.01.25, 12:03
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Pawlak w zespole HOLO Group
Do zespołu kreatywnego HOLO Group dołączyła Agnieszka Pawlak, która objęła stanowisko senior creative.
16.01.25, 10:55
| reklama & PR » informacje
Polpharma promuje żele do nosa marki Xylogel
Rozpoczęła się kampania żelów do nosa Xylogel, przygotowana przez Opus B. To już kolejna realizacja agencji dla tej marki.
16.01.25, 08:30
| reklama & PR » informacje
Muzyka łączy, tak jak bycie na TY. Wojciech Mann i Radzimir Dębski (JIMEK) w kampanii marki Tyskie
Tyskie poszerza działania platformy komunikacyjnej „Jesteśmy na TY”, stawiając na muzykę jako przestrzeń, która łączy ludzi. Marka zaprosiła do kampanii Wojciecha Manna oraz Radzimira Dębskiego.
16.01.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Podsumowanie 2024 roku: Krzysztof Koczorowski (KARAT-e i SLOWoTWÓRCY)
Rok 2024 w branży - Krzysztof Koczorowski, prezes zarządu, dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e, właściciel Agencji Reklamowej SLOWoTWÓRCY, podsumowuje miniony rok w branży dla portalmedialny.pl.
15.01.25, 21:00
| reklama & PR » informacje
Karol Kłos ambasadorem Nice To Fit You
Nice To Fit You rozszerza współpracę z Polską Ligą Siatkówki o współpracę ambasadorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych siatkarzy w Polsce - Karolem Kłosem. Kłos to jeden z najbardziej utytułowanych polskich siatkarzy ostatnich lat, reprezentant Polski, mistrz świata z 2014 roku, olimpijczyk z Rio de Janeiro (2016).
15.01.25, 13:56
| reklama & PR » ludzie
Michał Brzeczkowski awansował w VML
Od początku 2025 r. Michał Brzeczkowski objął stanowisko Account Director w agencji VML.
15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 14:01
| reklama & PR » informacje
Kia Polska promuje ofertę wyprzedażową 2024
Kia Polska ruszyła z kampanią wspierającą trzy wybrane auta z gamy modeli wyprzedażowych: Niro, XCeed oraz Sportage. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
14.01.25, 11:01
| reklama & PR » ludzie
Sebastian Kansik dołączył do El Padre
Do zespołu El Padre dołączył Sebstian Kansik i objął stanowisko 3D Graphic Designer. Do tej pory współpracował z agencją jako freelancer.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 14.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.