29.09.23, 07:00

Dzień Polskiej Muzyki 2023 na antenie ponad stu stacji

Logo akcji, fot.: materiały prasowe

1 października br. po raz piąty obchodzony będzie Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny.

"W tym szczególnym dniu chcemy podziękować artystom i twórcom za muzykę, którą dla nas tworzą. Dzień Polskiej Muzyki to także święto wszystkich miłośników polskich utworów. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rodzimego rynku muzycznego, który w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. To właśnie dzięki polskim słuchaczom, polski rynek fonograficzny w ubiegłym rok znalazł się w gronie 20. największych rynków muzycznych świata" – powiedziała Anna Ceynowa, Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego oraz Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.

Motywem przewodnim kampanii tradycyjnie jest współpraca, bowiem muzyka łączy wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy. W Dniu Polskiej Muzyki pragniemy przypomnieć także o tych wszystkich pięknych wartościach i emocjach, które niesie ze sobą muzyka, a które są nam wszystkim bliskie i potrzebne. W tym roku tę łączącą siłę muzyki wyrazimy nie tylko poprzez celebrację muzyki różnych gatunków i pokoleń, ale także poprzez jej wpływ na inne sektory sztuki – filmu, książki czy gier wideo” - mówią organizatorzy kampanii.

Tego dnia już po raz piąty polska muzyka zdominuje anteny ponad stu ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Akcję wspierają, m.in. RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, SUPERNOVA, ANTYRADIO, MELORADIO, CHILLIZET, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, RADIO PLUS, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, STARS TV, MIXTAPE TV, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, ESKA ROCK TV, MUZO FM, RADIO KOLOR, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, CZWÓRKA, rozgłośni regionalnych z grupy Audytorium 17 m.in. Radio Lublin, Radio Rzeszów, Radio Łódź, Polskie Radio Białystok, Radio Poznań, MC Radio, Radio PiK, Radio Koszalin, Radio Katowice, Radio Wrocław, Radio Wrocław Kultura, Radio RAM, Radio Kraków czy lokalnych jak Radio Płock, Radio Kołobrzeg, Radio Świnoujście, Radio Tczew, Radio Sochaczew, Radio Trendy, Radio Sudety24, Radio FAMA, Muzyczne Radio, Radio Parada, Radio Park, Radio Nakło, Radio Leliwa, Radio Weekend FM, Twoja Polska Stacja, Radio Wasze FM, POP Radio, Radio Płońsk, Radio Kujawy, Radio Włocławek po polsku , Radio CCM, Radio Żnin, Radio Ziemi Wieluńskiej, Nasze Radio, Nasze Radio Nostalgicznie, Radio Andrychów, czy studenckich, m.in. Radio Mors, Radio Afera, Akademickie Radio Centrum z Lublina czy Radio Centrum w Rzeszowie oraz rozgłośnie internetowe jak m.in. Radio Nowy Świat czy Radio Jazz Kultura.

Podczas Dnia Polskiej Muzyki w ponad 100. stacjach radiowych i telewizyjnych muzycznych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień zabrzmi tylko polska muzyka. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach kilkunastu rozgłośni za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Szwajcarii, a nawet w Chorwacji!

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem piątej edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, największa w Polsce organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 z inicjatywy założycieli Fundacji EMPOWER POLAND. Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów, by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Komentarze

Powiązane

10.09.24, 15:00
| radio » ludzie
Izabela Niewiarowska-Bryl awansuje. Została Brand Managerem Radia ZET
Izabela Niewiarowska-Bryl awansowała na stanowisko Brand Managera Radia ZET.
10.09.24, 11:59
| radio » informacje
I stał się nowy rock. Szeroka kampania reklamowa Eski ROCK
Pod hasłem „I stał się nowy rock” trwa kampania promocyjna radia Eska Rock. Działania marketingowe związane są z rozszerzeniem zasięgu nadawania przez rozgłośnię na dziewięć miast.
10.09.24, 06:30
| radio » badania rynku
RMF FM liderem. Duży spadek TOK FM i Polskiego Radia 24
RMF FM pozostaje liderem rynku. Znacząco spadły udziały TOK FM i Polskiego Radia 24 - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 czerwca 2024 r. do 31 sierpnia 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
09.09.24, 07:30
| radio » informacje
Siedmiu wspaniałych muzyki filmowej w jesiennej ramówce RMF Classic
W jesiennej ramówce RMF Classic dominują kontynuacje znanych pasm. Nowością jest program „Siedmiu wspaniałych muzyki filmowej” oraz cykl „Filmowa historia świata”.
09.09.24, 06:30
| radio » informacje
Trójka kontynuuje zmiany. Jesienią kontynuacje i nowości
W jesiennej ramówce Trójki znajdą się audycje muzyczne, publicystyka, a także formaty bliskie słuchaczom. Do ekipy Trójki wracają Joanna Mielewczyk i Ernest Zozuń. Zespół wzmocni również Marcin Walter.
06.09.24, 15:50
| radio » informacje
Patryk Kuniszewicz i Kuba Marcinowicz wyruszą kamperem przez kraj. Akcja antenowa Polskiego Radia Kierowców
Polskie Radio Kierowców, propagując bezpieczeństwo na drogach, rusza w trasę po Polsce. W każdy weekend września br. dziennikarze stacji - Patryk Kuniszewicz i Kuba Marcinowicz, będą odwiedzać ciekawe miejsca, przemierzając kraj kamperem.
06.09.24, 13:34
| radio » informacje
59. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans na antenie Dwójki
5 września br., pod hasłem „Migracje” rozpoczyna się 59. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego. Koncerty odbywać się będą we Wrocławiu i miastach Dolnego Śląska. Transmisje zaplanowano na antenie Programu 2 Polskiego Radia, który jest patronem medialnym tego wydarzenia.
06.09.24, 09:03
| radio » informacje
Tour de Slezak. Słuchacze Radia Nowy Świat będą ponownie uczestnikami rajdu rowerowego
Pierwszy wrześniowy weekend br., Radio Nowy Świat powita z patronami i słuchaczami corocznym rajdem rowerowym z Klaudiuszem Slezakiem na czele oraz innymi redaktorami Radia Nowy Świat.
06.09.24, 07:15
| radio » ludzie
Roch Kowalski dołącza do ekipy prowadzących podcast Strefa wpływów
Do Renaty Grochal i Jacka Czarneckiego w „Strefie wpływów” dołącza Roch Kowalski, który od 1 września br. prowadzi poranki na antenie Polskiego Radia 24. „Strefa wpływów” to wspólny podcast polityczny Jedynki, Programu 3 Polskiego Radia i Polskiego Radia 24, w którym dziennikarze analizują najważniejsze wydarzenia polityczne tygodnia.
06.09.24, 06:00
| radio » ludzie
Cezary Łazarewicz scenarzystą Matysiaków
Cezary Łazarewicz - pisarz, dziennikarz, publicysta - dołącza do grona autorów „Matysiaków” –powieści radiowej, emitowanej na antenie Programu 1 Polskiego od blisko 70. lat- W tej roli zadebiutuje w sobotę, 21 września o godz. 13.15 w Programie 1 Polskiego Radia.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.