29.09.23, 07:00
Dzień Polskiej Muzyki 2023 na antenie ponad stu stacji
1 października br. po raz piąty obchodzony będzie Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny.
"W tym szczególnym dniu chcemy podziękować artystom i twórcom za muzykę, którą dla nas tworzą. Dzień Polskiej Muzyki to także święto wszystkich miłośników polskich utworów. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rodzimego rynku muzycznego, który w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. To właśnie dzięki polskim słuchaczom, polski rynek fonograficzny w ubiegłym rok znalazł się w gronie 20. największych rynków muzycznych świata" – powiedziała Anna Ceynowa, Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego oraz Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.
„Motywem przewodnim kampanii tradycyjnie jest współpraca, bowiem muzyka łączy wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy. W Dniu Polskiej Muzyki pragniemy przypomnieć także o tych wszystkich pięknych wartościach i emocjach, które niesie ze sobą muzyka, a które są nam wszystkim bliskie i potrzebne. W tym roku tę łączącą siłę muzyki wyrazimy nie tylko poprzez celebrację muzyki różnych gatunków i pokoleń, ale także poprzez jej wpływ na inne sektory sztuki – filmu, książki czy gier wideo” - mówią organizatorzy kampanii.
Tego dnia już po raz piąty polska muzyka zdominuje anteny ponad stu ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Akcję wspierają, m.in. RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, RADIO ZET, RADIO ESKA, ESKA ROCK, SUPERNOVA, ANTYRADIO, MELORADIO, CHILLIZET, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, RADIO POGODA, ROCK RADIO, RADIO PLUS, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, STARS TV, MIXTAPE TV, POLSAT MUSIC, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, ESKA ROCK TV, MUZO FM, RADIO KOLOR, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, CZWÓRKA, rozgłośni regionalnych z grupy Audytorium 17 m.in. Radio Lublin, Radio Rzeszów, Radio Łódź, Polskie Radio Białystok, Radio Poznań, MC Radio, Radio PiK, Radio Koszalin, Radio Katowice, Radio Wrocław, Radio Wrocław Kultura, Radio RAM, Radio Kraków czy lokalnych jak Radio Płock, Radio Kołobrzeg, Radio Świnoujście, Radio Tczew, Radio Sochaczew, Radio Trendy, Radio Sudety24, Radio FAMA, Muzyczne Radio, Radio Parada, Radio Park, Radio Nakło, Radio Leliwa, Radio Weekend FM, Twoja Polska Stacja, Radio Wasze FM, POP Radio, Radio Płońsk, Radio Kujawy, Radio Włocławek po polsku , Radio CCM, Radio Żnin, Radio Ziemi Wieluńskiej, Nasze Radio, Nasze Radio Nostalgicznie, Radio Andrychów, czy studenckich, m.in. Radio Mors, Radio Afera, Akademickie Radio Centrum z Lublina czy Radio Centrum w Rzeszowie oraz rozgłośnie internetowe jak m.in. Radio Nowy Świat czy Radio Jazz Kultura.
Podczas Dnia Polskiej Muzyki w ponad 100. stacjach radiowych i telewizyjnych muzycznych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień zabrzmi tylko polska muzyka. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.
Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach kilkunastu rozgłośni za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Szwajcarii, a nawet w Chorwacji!
Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem piątej edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, największa w Polsce organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.
Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 z inicjatywy założycieli Fundacji EMPOWER POLAND. Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów, by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze