26.09.23, 19:00

Kaufland podpowiada jak nie marnować żywności w najnowszej akcji

Plakat kampanii przeciw marnowaniu żywności, fot.: materiały prasowe

Kraje członkowskie Unii Europejskiej marnują średnio 153 mln ton żywności rocznie. Zjawisko jest powszechne również w Polsce. Aby skutecznie ograniczać jego skalę, konieczne są konsekwentne działania edukacyjne. Sieć Kaufland prezentuje niezmienne zaangażowanie w tym obszarze, realizując kolejną odsłonę kampanii pod hasłem „Marnowanie? Nie mam w planie!”.

Ograniczenie marnowania żywności to jeden z 17 priorytetowych celów ONZ, ale także podstawowy element strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland. Firma podejmuje wiele działań, aby zapobiegać stratom produktów spożywczych.

Produkty, których nie można już sprzedać, ale wciąż nadają się do spożycia, Kaufland przekazuje potrzebującym za pośrednictwem Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. W ostatnim czasie sieć nawiązała także współpracę z biogazowniami, którym przekazuje niewykorzystane produkty świeże. W ten sposób wspiera produkcję ekologicznego paliwa.

"Wzrost świadomości społecznej na temat problemu marnowania żywności to bardzo ważny cel, który staramy się wspierać. Aby skutecznie dotrzeć z poradami zero waste do konsumentów, w tegorocznej odsłonie naszej kampanii mocno wybrzmiewa aspekt ekonomiczny. Za zmarnowaną żywnością stoją bowiem milionowe straty związane zarówno z jej zakupem, jak i samą produkcją. W czasach, gdy konsumenci szukają oszczędności, w kampanii pod hasłem „Marnowanie? Nie mam w planie!” podkreślamy, że niemarnowanie to korzyść zarówno dla środowiska, jak i portfela" – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

W związku z kampanią, która potrwa do 5 października, odświeżono witrynę poświęconą zaangażowaniu sieci Kaufland w przeciwdziałanie marnowaniu żywności. 

Komentarze

Powiązane

04.12.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
Elektryczne Gitary zachęcają do jazdy elektrykami w kampanii Volkswagen Financial Services
Pod hasłem „Jedź elektrykiem jak my!” w grudniu br. ruszyła kampania reklamowa Volkswagen Financial Services. Z udziałem Kuby Sienkiewicza i zespołu Elektryczne Gitary powstał klip reklamowy, a także spot telewizyjny z nową wersją przeboju „Włosy.
04.12.23, 15:03
| reklama & PR » informacje
Tchibo przedłuża na trzy lata współpracę z OMD Group
Agencje OMD Group: OMD oraz Resolution, będą kontynuowały kompleksową obsługę mediową marki Tchibo.
04.12.23, 10:40
| reklama & PR » ludzie
Gabriela Bar-Rutkowska w gronie ekspertów 24/7Communication
Agencja PR 24/7Communication rozbudowuje praktykę Environmental, Social, Governance (ESG). Do grona jej ekspertów dołączyła Gabriela Bar-Rutkowska i objęła stanowisko Senior Communication Advisor / PA & Sustainability.
04.12.23, 09:25
| reklama & PR » informacje
InPost oficjalnym partnerem Newcastle United
Grupa InPost zawarła wieloletnie partnerstwo z klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.
04.12.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Tiktokerzy śpiewają świąteczną piosenkę w kampanii T-Mobile
W ramach kampanii świątecznej T-Mobile, marka opublikowała teledysk do świątecznej piosenki zaśpiewanej przez tiktokerów. Działania realizuje VMLY&R.
01.12.23, 12:25
| reklama & PR » informacje
Spark Foundry w wyniku przetargu przejmuje obsługę Miele
Agencja mediowa Spark Foundry (Publicis Groupe) rozpoczęła współpracę z firmą Miele – producentem artykułów gospodarstwa domowego premium. Decyzja o wyborze partnera mediowego dla marki Miele została podjęta w drodze przetargu.
01.12.23, 08:54
| reklama & PR » informacje
Daj Coś Od Siebie – Graj, Pomagaj i Wymagaj! Świąteczna loteria marki Tymbark
Marka Tymbark uruchomiła ogólnopolską loterię konsumencką pod hasłem: „Daj Coś Od Siebie – Graj, Pomagaj i Wymagaj!”.
30.11.23, 20:30
| reklama & PR » informacje
Monster Energy z nowym rozdziałem Formuły 1
Po 14 sezonach z zespołem Mercedes- AMG PETRONAS, Monster Energy rozpocznie w 2024 r. swój nowy rozdział w Formule 1.
30.11.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Co dobrego robimy w Hochland dla naszej planety! Temat przewodni kalendarza Hochland Polska 2024
Po raz 17. firma Hochland Polska zaprosiła swoich pracowników, a w tej edycji także dostawców mleka, do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym. Najnowszy kalendarz firmowy Hochland Polska to zbiór 12 prac przedstawiających dobre praktyki, które wspierają ochronę naszej planety – po jednym przykładzie na każdy kolejny miesiąc 2024 r.
30.11.23, 16:51
| reklama & PR » informacje
Miliony trafionych prezentów. Humorystyczne spoty w świątecznej kampanii Empiku
W kampanii Empiku prowadzonej pod hasłem „Miliony trafionych prezentów” marka przedstawia swoje benefity: szeroką ofertę, wygodne formy zakupów i promocje. Komunikacja obejmuje telewizję, radio, digital, media społecznościowe i kanały własne marki.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.01.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.12.23

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.