24.09.23, 16:11

adidas Originals z nowym hasłem przewodnim

Plakat adidas Originals, fot.: materiały prasowe

Odkąd został po raz pierwszy zaprezentowany światu ponad 50 lat temu, trefoil przeżył tysiące wcieleń, trafiając na stopy wszystkich, od sportowców po pionierów kultury. Zaznaczając nadejście nowej ery dla marki, w tegorocznej kampanii adidas Originals chce docenić każdego, kto przez lata wybierał produkty z kultową koniczyną. Robi to poprzez hasło, które stanie się motywem przewodnim adidas Originals na 2023 rok: „We Gave the World an Original. You Gave Us a Thousand Back".

Wraz z nowym hasłem przewodnim, marka wprowadza nowy kierunek wizualny, który ma oddawać hołd liczbie trzy, obecnej w historii marki od zawsze. adidas stosuje nowy font w swojej identyfikacji wizualnej i odświeża sam trefoil – stosowany wcześniej napis "adidas" został usunięty spod znaku.

W pierwszym filmie z serii, reżyser i założyciel studia produkcyjnego LoveSong, Daniel Wolfe, stworzył kreatywną opowieść o modelu Superstar. Reżyser został też mentorem dla pozostałych wschodzących twórców odpowiedzialnych za filmowe produkcje z serii. Film Wolfe'a przedstawia podróż Superstar od ikony boiska do symbolu kultury, począwszy od przyjęcia modelu Superstar przez profesjonalnych koszykarzy na boisku, poprzez słynną grupę hip-hopową RUN DMC, która wstrząsnęła światem nosząc buty z charakterystycznym czubkiem w kształcie muszli.

W kolejnym filmie filmowiec-samouk, Will Dohrn, opowiada historię sylwetki Gazelle przez pryzmat młodej bohaterki, która porusza się przez epoki - ubrana w archiwalną odzież adidas, zgodnie z osią czasu - spotykając po drodze duet łyżwiarzy Mike'a Arnolda i Milesa Silvasa. Wprowadzone jako but treningowy, a następnie noszone na bieżni: film Dohrna to bieg w czasie i przestrzeni, pokazujący, w jaki sposób Gazelle zostały zaadaptowane.

Dopełnieniem filmowego trio jest produkcja artystki wizualnej Justyny Obasi, który celebruje historię modelu Samba. Choć pierwotnie model zadebiutował pod inną nazwą, media pieszczotliwie nadały mu przydomek "Samba", porównując fantazyjne ruchy nóg piłkarzy do tancerzy samby. Uchwycając tę mityczną opowieść i ożywiając podróże Samby przez przestrzenie, miejsca i epoki, Obasi opowiada historę zaczynając od pokazania modelu na stopach młodych piłkarzy i kończąc na kulturowych scenach, których Samba była częścią.

Nowa kampania marki została opracowana w ramach pogłębionego procesu badawczego, który miał na celu dokładne przedstawienie historii wszystkich trzech sylwetek, uwzględniając archiwale informacje śledzące historię każdego buta na przestrzeni lat: od ich powstania, aż po subkultury, które je przyjęły. Archiwalne ubrania zostały wypożyczone z osobistego archiwum Nic Galway'a, wiceprezesa ds. kreatywnych adidas w Herzogenaurach w Niemczech. Niektóre z nich pozyskano również w Los Angeles i Wielkiej Brytanii.

Najnowsza kampania marki adidas Originals to zbiór ponadczasowych historii, opowiedzianych na nowo z myślą o przyszłości.

Komentarze

Powiązane

09.10.24, 10:36
| reklama & PR » ludzie
Karolina Szaniawska i Daniel Portka z nowymi rolami w agencja hoh
Karolina Szaniawska i Daniel Portka, związani z hoh niemal od początku istnienia agencji, obejmują nowe role w strukturze firmy. Mają mocniej wspierać rozwój kluczowych obszarów działań i realizację kreatywnych projektów z udziałem influencerów i wykorzystaniem nowych technologii.
09.10.24, 09:52
| reklama & PR » informacje
Chwytaj dżem. Marka Łowicz koncentruje się na przyjemności
Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii dżemów od Łowicza. W tej edycji „Chwytaj dżem” marka mocniej chce koncentrować się na przyjemności, którą można osiągnąć dzięki dodaniu dżemu do codziennych, pozornie nudnych potraw.
09.10.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Havas PR Warsaw poszerza zespół liderów
Havas PR Warsaw awansował trzy menedżerki odpowiedzialne za praktyki korporacyjne oraz wybrane osoby w ich zespołach. Stanowisko consulting managera objęły Kinga Braksal, Iga Krysa i Patrycja Osiadacz. Na stanowisko consultant awansowała Anna Hołub, natomiast na stanowisko junior consultant awansowała Urszula Ścisłowska.
09.10.24, 06:30
| reklama & PR » ludzie
monday group otwiera dział Consumer. Na jego czele Dagmara Marszycka
monday group utworzyła nowy dział Consumer, który ma specjalizować się w kompleksowej obsłudze marek konsumenckich. Na czele zespołu stanęła Dagmara Marszycka, ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w branży PR i marketingu.
08.10.24, 20:33
| reklama & PR » informacje
Dobrze być w Allianz. Kamil Stoch zachęca w kampanii, by dołączyć do drużyny Allianz
Allianz Polska kontynuuje rozpoczętą w 2023 r. współpracę z Kamilem Stochem, skoczkiem narciarskim i olimpijczykiem. Tym razem obejmie ona zarówno działania wewnątrz organizacji, jak i kampanię reklamową w internecie.
08.10.24, 17:45
| reklama & PR » informacje
KERRIS odpowiada za nowy projekt digital dla the:protocol
Agencja KERRIS, odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych platformy rekrutacyjnej theprotocol.it (Grupa Pracuj) rozpoczęła projekt contentowy mający na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowanie specjalistów z sektora IT i technologii.
08.10.24, 16:30
| reklama & PR » ludzie
Nikodem Sarna w Altavia Kamikaze + K2
Do zespołu Altavia Kamikaze + K2 dołączył Nikodem Sarna, który posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży marketingowej. W agencji objął stanowisko head of MarTech & CX.
08.10.24, 14:11
| reklama & PR » ludzie
Marcin Rafałowski oraz Bianka Grzyb w Rokmates. Agencja zmieniła siedzibę
W ostatnim czasiedo agencji influencer marketingu Rokmates dołączyli Marcin Rafałowski (Influencer Manager) oraz Bianka Grzyb(Senior Account Managerka). Firma zmieniła również swoją siedzibę.
08.10.24, 12:12
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
#zróbsobiedobrze. Kampania społeczna Chillizet
Wystartowała kampania społeczna #zrobsobiedobrze, której organizatorami są Chillizet i marka biżuteryjna Oplotka. Potrwa do końca października br. Jej celem jest edukacja w zakresie profilaktyki dotyczącej raka piersi.
08.10.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platige Image otwiera studio serwisowe w Forcie Mokotów
Platige Image otwiera Platige Service Hub, studio serwisowe zlokalizowane w Forcie Mokotów w Warszawie. Po kilku latach działalności w budynku Dantex na Mokotowie, firma wraca do własnych pomieszczeń.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.