16.09.23, 18:00
Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu. Nowa odsłona kampanii społecznej Stowarzyszenia Program Czysta Polska w Polsacie
Od 1 września br. widzowie kanałów nadawanych przez Telewizję Polsat mogą oglądać nowe spoty Stowarzyszenia Program Czysta Polska powstałe w ramach kampanii społecznej „Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu”.
Twórcy wraz z artystami – Anną Dereszowską, Jackiem Braciakiem, Pawłem Delągiem, Natalią Przybysz, Julią Kamińską, Elą Romanowską oraz Dominiką Tarczyńską, przedstawiają przykłady działań, które może podjąć każdy, by zadbać o środowisko.
Stowarzyszenie Program Czysta Polska już od kilku lat prowadzi kampanię społeczną „Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu”. Spoty promują działania na rzecz ekologii i pokazują, że każdy ma możliwość na co dzień robić coś dobrego dla środowiska, czyli – dla siebie samego.
“W kampanii kolejny raz zachęcamy do tego, by każdy z nas podejmował choćby najmniejsze kroki, aby ratować naszą planetę. Cały czas kupujemy za dużo, mamy problemy z segregacją śmieci, a plastik zalewa nasze lasy i oceany. Chcemy głosem znanych i cenionych osób dotrzeć do każdego i przekonać, aby kilka razy zastanowił się, zanim kupi nowe ubranie, wodę w plastikowej butelce czy zignoruje zasady segregacji śmieci. Pokazujemy, że to bardzo proste, zacząć od siebie” – mówi Dominika Tarczyńska ze Stowarzyszenia Program Czysta Polska, która także wystąpiła w spotach.
Każdy z filmów łączy ekologiczny przekaz z humorem oraz zestawia działania na rzecz ekologii z całego świata z lokalnym, polskim aspektem, aby utwierdzić widzów w przekonaniu, że zmiana na lepsze jest możliwa i zależy od nich samych. To wszystko w myśl zasady 3R.
Zasada 3R
To kluczowy koncept w ekologii, odnoszący się do trzech podstawowych etapów, które mają na celu minimalizację wpływu ludzkości na środowisko. Zasada 3R to trzy słowa: Recycle (recykling), Reduce (redukcja), Reuse (ponowne użycie), które odpowiadają tematom trzech spotów kampanii.
Pierwszy film skupia się na kwestii segregacji śmieci. Recycle, czyli recykling, to proces, który pozwala na przetwarzanie odpadów na nowe produkty. To ważne narzędzie w walce z odpadami, ponieważ pozwala na zmniejszenie ilości śmieci trafiających na wysypiska, wyspy i pustynie oraz do oceanów, a także zmniejsza potrzebę eksploatacji naturalnych zasobów na produkcję nowych produktów. Ze spotu będzie można dowiedzieć się m.in., jak wygląda segregacja śmieci w Kamikatsu w Japonii.
Drugi film skupia się na ograniczaniu użycia plastiku. Reduce, czyli redukcja, oznacza zmniejszenie ilości odpadów, które wytwarzamy. Można to osiągnąć poprzez świadome zakupy i unikanie produktów z niepotrzebnym opakowaniem, a także przez minimalizowanie marnowania jedzenia i innych produktów.
Trzeci film koncentruje się na konsumpcjonizmie. Reuse, czyli ponowne użycie, polega na wielokrotnym korzystaniu z przedmiotów zamiast wyrzucania ich po jednorazowym użyciu. Spot pokazuje konsekwencje nadmiernych zakupów ubrań na przykładzie pustyni Atakama.
Nie tylko teoria
Twórcy kampanii stawiają na wartości ekologiczne nie tylko w treści, ale także w praktyce. Dlatego zdecydowali się na wykorzystanie wirtualnej produkcji jako najbardziej zrównoważonego podejścia do filmowania. Stworzyli rozbudowane i realistyczne sceny bez konieczności przenoszenia całego zespołu na miejsce planu.
“Koncepcja naszych trzech filmów połączy najlepsze cechy poprzednich kampanii z innowacyjnym podejściem do produkcji. Korzystając z wirtualnej produkcji, możemy eksperymentować z kreatywnością, zanurzając widza w niesamowitym otoczeniu. To pozwala nam na przedstawienie różnych scenariuszy i konsekwencji naszych działań w bardziej bezpośredni i angażujący sposób” – mówi reżyser, Armin Kurasz.
Spoty będą dostępne na kanałach Telewizji Polsat, w mediach społecznościowych Stowarzyszenia Program Czysta Polska oraz w aplikacji z zielonym listkiem „Czysta Polska”. Reżyserem spotów jest Armin Kurasz. Producentem spotów – Marzena Gorgoń z Telewizji Polsat.
Komentarze