11.08.23, 14:30

Stop manipulacji! Kampania informacyjna PGE dotycząca cen energii

Grafika promująca kampanię „Stop manipulacji!", fot.: materiały prasowe

PGE Polska Grupa Energetyczna startuje z kampanią informacyjną pt. „Stop manipulacji!”, której celem jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat kształtowania cen energii. Jak podkreśla firma, jest to reakcja na działania dezinformacyjne kwestionujące realnie niskie koszty energii elektrycznej w Polsce. 

Jak podkreśla PGE, obecnie Polacy korzystają z jednych z najniższych cen prądu w Europie. Przed wysokimi cenami prądu najsilniej chronione są polskie gospodarstwa domowe, które dzięki wprowadzeniu rządowej Tarczy Solidarnościowej, płacą rachunki za energię na poziomie z ubiegłego roku.

Najliczniejszą grupę odbiorców na polskim rynku energii elektrycznej stanowią gospodarstwa domowe, których jest ponad 15 mln. To one są największym beneficjentem rządowej Tarczy Solidarnościowej. Nowelizacja ustawy o ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 r. dodatkowo zwiększy te limity, a jej wprowadzenie oznaczać będzie kolejne 1000 zł więcej dla polskich gospodarstw domowych. 

„Dzięki wsparciu rządu i polskich firm energetycznych, rachunki za prąd w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Polacy płacą za energię znacząco poniżej średniej dla całego kontynentu, a w porównaniu z niektórymi państwami, ceny w Polsce są niższe nawet kilkakrotnie. Tymczasem coraz częściej rozpowszechniane są wprowadzające w błąd przekazy o rzekomo wysokich cenach energii w Polsce. Kampania edukacyjna PGE "Stop manipulacji!" ma za cel zapewnić powszechny dostęp do rzetelnych informacji, opartych na danych i źródłach z oficjalnych europejskich analiz, zweryfikowanych przez ekspertów Agencji Rynku Energii. Jest to nasza reakcja na zmanipulowane informacje. Podkreślam, że rachunki odbiorców są i pozostaną niskie dzięki rządowej Tarczy Solidarnościowej, wspieranej przez polskich sprzedawców energii” - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Z chwilą wprowadzenia przez rząd tzw. Tarczy Solidarnościowej, wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce zostały objęte ochroną przed wzrostem cen energii w formie limitów zużycia, przysługujących odbiorcom indywidualnym korzystającym z taryf G11 i G12. Energia w limitach od 2000 do 3000 kWh, jest sprzedawana po cenach zamrożonych na poziomie z 2022 r. W efekcie, wszyscy odbiorcy z tych grup taryfowych płacą za rachunki mniej niż połowę realnej ceny wytworzenia energii. Tarcza solidarnościowa obejmuje również samorządy, instytucje publiczne oraz sektor MŚP, które zostały objęte ochroną w postaci ceny maksymalnej. Obecnie w Parlamencie jest procedowana nowelizacja ustawy, która zwiększy zakres ochrony poszczególnych grup odbiorców przed wzrostem cen energii.

Do kiedy będzie trwała kampania?

Kampania PGE pt. „Stop manipulacji!” rozpoczęła się 8 sierpnia br. i będzie trwała do 28 sierpnia br. i będzie wykorzystywała formaty digital. W projekcie wykorzystano analizę Agencji Rynku Energii, która przeanalizowała maksymalne limity cen energii dla gospodarstw domowych, obowiązujące w kilkunastu europejskich krajach na dzień 30 czerwca 2023 r.

Komentarze

Powiązane

13.09.24, 09:01
| reklama & PR » ludzie
Anna Jankowska awansowała w RTB House
Anna Jankowska objęła stanowisko Executive VP of Global Partnerships w Adlook, awansując jednocześnie w RTB House.
12.09.24, 20:19
| reklama & PR » informacje
Lidl partnerem rozgrywek Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji UEFA
Lidl został Oficjalnym Partnerem rozgrywek Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji UEFA na trzy kolejne lata aż do sezonu 2026/27. Udział marki wiąże się z umożliwieniem ponad 12 tys. dzieci wyprowadzenia graczy na murawy europejskich boisk, na których rozgrywane są oba turnieje.
12.09.24, 18:00
| reklama & PR » ludzie
Beata Michalik zasiliła szeregi agencji Labcon
Beata Michalik objęła stanowisko Creative Production Team Lead w agencji relevant stories Labcon (Group One). Swoje doświadczenie zdobywała w firmach takich jak Brand New Galaxy (obecnie Assembly Global), Life on Mars oraz Isobar Polska. 
12.09.24, 08:48
| reklama & PR » informacje
Łowicz sos! Marka sięga po aranżację przeboju Haddaway’a What is love
Marka Łowicz powraca z nową, muzyczną kampanią promującą sosy do dań na ciepło. Przebój „Więcej warzyw”, który trzy lata temu stworzono na podstawie hitu Backstreet Boys – doczekał się swojego następcy.
12.09.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Tokyo Sushi klientem agencji more
We wrześniu br. agencja more rozpoczęła współpracę z Tokyo Sushi, siecią restauracji oferującą dania kuchni japońskiej.
11.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Dominik Bos poprowadzi Podcast Od Zera w ramach kampanii Pepsi Zero Cukru
Marka Pepsi rusza z podcastem „OD ZERA” w której goście opowiedzą o tym, jak mała, niepozorna decyzja może przerodzić się w epicką historię zgodnie z zasadą „od zera do bohatera”. Gospodarzem wywiadów będzie youtuber Dominik Bos.
11.09.24, 17:00
| reklama & PR » ludzie
Magda Oleś-Stangrodzka awansuje w Big Picture
Na początku września br. Magda Oleś-Stangrodzka awansowała na stanowisko Senior PR Consultant w Big Picture. Agencja tłumaczy awans w związku z rozwojem praktyki komunikacji korporacyjnej. 
10.09.24, 21:00
| reklama & PR » informacje
Julka Żugaj i Kuba Patec Patecki ambasadorami kampanii płatków śniadaniowych Lubella
W najnowszej kampanii marki Lubella, odbiorcy będą mogli stworzyć własny avatar za pomocą fungeneratora AI od Lubelli i znaleźć się na limitowanym opakowaniu płatków Lubella Choco Kulki. Akcję wspiera również konkurs.
10.09.24, 19:30
| reklama & PR » informacje
Dziadek do orzechów wygrywa w przetargu napojów roślinnych Inka
Marka napojów roślinnych Inka wybrała w przetargu na aktywację konsumencką agencję Dziadek do orzechów.
10.09.24, 18:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Celiński przechodzi do Adlook
Jacek Celiński dołączył do Adlook i objął stanowisko VP of Growth CEE. W spółce będzie za wzrost sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.