24.05.23, 07:30

Grupa Polsat Plus w I kwartale 2023 r. zanotowała 3,2 mld zł przychodów

Wyniki Grupy Polsat Plus w I kwartale 2023 r., fot.: materiały prasowe

W I kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała sieć 5G Plusa, która obejmuje zasięgiem ponad 20 mln mieszkańców Polski. Uruchomiła także największe i najnowocześniejsze w Polsce studio TV, przedłużyła prawa do Energa Basket Ligi i zakupiła prawa do hokejowych Mistrzostw Świata.

Grupa Polsat Plus podkreśla, że konsekwentnie realizuje założenia Strategii 2023+. „W zasięgu sieci 5G Plusa jest już ponad 20 mln mieszkańców Polski, a wkrótce przyspieszy ona do 1 Gb/s. Inwestujemy w ofertę programową, w tym nowe prawa sportowe i seriale. Dynamicznie rozwijamy projekty z nowego segmentu Czystej Energii – budujemy farmy słoneczne i wiatrowe o łącznej mocy blisko 600 MW” – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego wzrósł rok do roku o 2,3 proc. do 71,4 zł.

Skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. Stabilna baza 2,5 mln abonentów, czyli 42 proc. wszystkich naszych klientów, korzysta z ofert multiplay” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Pomimo niekorzystnych warunków rynkowych ARPU kontraktowych klientów B2C oraz klientów B2B rośnie, a usług przedpłaconych utrzymuje się na stabilnym poziomie, co jest zasługą m.in. popularyzacji 5G oraz ofert łączonych z serwisem Disney+. Na niezmiennie niskim poziomie 7,2 proc. pozostaje wskaźnik odejść klientów” – dodaje Stec.

Grupa Polsat Plus obsługuje blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów wynosił ponad 1,4 tys. zł miesięcznie.

Prawie 22 proc. udziału w rynku TV

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w I kwartale br. wyniosła 21,9 proc. – 8 proc. kanału głównego Polsat i 13,9 proc. kanałów tematycznych (dane: Nielsen Media). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4 proc. do ponad 1 mld zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 28,2 proc. Z kolei serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21,2 mln użytkowników, którzy generowali ok. 2 mld odsłon stron.

W I kwartale osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności pomimo utrzymującego się niekorzystnego wpływu procesu przejścia na standard DVB-T2 w naziemnej telewizji cyfrowej. Nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu rosły o 4 proc. zgodnie z rynkiem” – komentuje Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus.

Grupa stawia na Czystą Energię

Grupa Polsat Plus we współpracy z ZE PAK zgodnie z założeniami Strategii 2023+ rozwija projekty w nowym obszarze Czystej Energii, związane z produkcją zielonej energii (ze słońca, wiatru, biomasy, termicznej obróbki odpadów) oraz budową pełnego łańcucha wartości zielonego wodoru.

„Dynamicznie rozwijamy projekty OZE. Aktualnie realizujemy szereg projektów farm wiatrowych na lądzie o łącznej mocy ok. 300 MW, a w pierwszych z nich trwają już testy przed uruchomieniem produkcji energii. Finalizujemy rozbudowę farmy fotowoltaicznej w Brudzewie” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. „Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Instalowany jest pierwszy elektrolizer do produkcji wodoru, mamy pierwsze wozy do jego transportu, budujemy ogólnodostępne stacje tankowania. W Świdniku powstaje fabryka naszych autobusów wodorowych i wygraliśmy pierwszy przetarg na dostawę 20 NesoBusów do Rybnika” – dodaje Stec.

Przychody wyniosły 3,2 mld zł

Jak podkreśla firma, pomimo niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego, Grupa Polsat Plus osiągnęła w I kwartale br. bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody wzrosły o ponad 7 proc. do 3,2 mld zł, zysk EBITDA wyniósł 761 mln zł, a zysk netto – 71 mln zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia wyniósł 3,26x (dług netto/EBITDA LTM).

Na trudnym i wymagającym rynku z sukcesem zrefinansowaliśmy zadłużenie Grupy, co zapewnia nam elastyczność w finansowaniu inwestycji w ramach Strategii 2023+” – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. „Wyemitowaliśmy obligacje o rekordowej wartości 2,67 mld zł oraz zawarliśmy z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowy kredytów na 7,3 mld zł, 0,5 mld euro oraz 1 mld zł kredytu rewolwingowego. Co istotne, całość zadłużenia jest powiązana z naszymi celami zrównoważonego rozwoju, które realizujemy m.in. poprzez wdrażanie w życie Strategii 2023+, działania na rzecz środowiska, jak i społeczeństwa” – dodaje Ostap-Tomann.

Komentarze

Powiązane

12.09.24, 12:39
| telewizja / VOD » informacje
LEGO Masters. Kierunek Polska jesienią w TVN. Ruszyły zdjęcia do programu
Ruszyły się zdjęcia do nowej edycji „LEGO Master” . Tym razem budowle z klocków LEGO powstaną poza studiem. Uczestnicy programu odwiedzą Jabłonną, Powsin, Warszawę, Poznań czy Nowy Sącz.
12.09.24, 11:11
| telewizja / VOD » informacje
Grupa A+E Networks EMEA to od teraz Hearst Networks EMEA
Grupa A+E Networks EMEA, nadawca m.in. History i History 2, zmieniła nazwę na Hearst Networks EMEA. 
12.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Niepewność. Zakochany Mickiewicz. TVP przygotowała lekcję on-line o Adamie Mickiewiczu
W związku z premierą kinową filmu „Niepewność. Zakochany Mickiewicz” ukazującego pierwszą młodzieńczą miłość poety, Telewizja Polska dyspozycji myślą o nauczycielach szkół przygotowała bezpłatną lekcję on-line, która od 12 września będzie dostępna w serwisie internetowym nadawcy.
11.09.24, 11:04
| telewizja / VOD » informacje
Ranking Naj Polskiego Kina na antenie Kino Polska
Kino Polska wyemituje nowy własny format „Ranking Naj Polskiego Kina”, czyli subiektywny przegląd tego, co najlepsze w polskim kinie.
11.09.24, 09:57
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja Polska reaguje na krytykę Instrukcji współpracy z producentami zewnętrznymi
Telewizja Polska stanowczo zaprzeczyła, że zmiany w „Instrukcji współpracy TVP S.A. w likwidacji z producentami zewnętrznymi” spowodują niekontrolowany wypływ środków finansowych ze spółki oraz wzrost zatwierdzonych kosztów produkcji zewnętrznych.
11.09.24, 08:30
| telewizja / VOD » seriale
Będzie drugi sezon serialu Bracia. Ruszyły zdjęcia do produkcji
We wrześniu br. rozpoczną się zdjęcia do II sezonu serialu “Bracia” (Polsat). Obsada produkcji pozostaje bez zmian.
11.09.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Cykle filmowe oraz kabaretowe pasmo jesienią w ViDocTV
W jesiennej ramówce kanału ViDoc TV pojawi się nowe pasmo kabaretowe oraz liczne cykle filmowe.
10.09.24, 09:06
| telewizja / VOD » informacje
Kampania reklamowa wspiera premierę 21. sezonu Warsaw Shore
22 września br. na antenie MTV rozpocznie się emisja 21. sezonu formatu "Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy". Pod hasłem "Viva la Vixa!" program przenosi się do Szczecina.
10.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
4 mln widzów meczu Chorwacja – Polska. 1,2 mln widzów serialu Profilerka
W niedzielę, 8 września br. mecz Chorwacja – Polska w ramach Ligi Narodów w TVP1 i TVP Sport obejrzało łącznie 4 mln widzów (przed telewizorami i poza domem). Dużym zainteresowaniem cieszył się m.in. nowy serial „Profilerka”.
09.09.24, 18:30
| telewizja / VOD » seriale
Zatoka szpiegów nominowana do nagrody Prix Europa 2024
Serial „Zatoka szpiegów” otrzymał nominację do nagrody dla najlepszej europejskiej produkcji telewizyjnej Prix Europa 2024. Prix Europa to jeden z najbardziej wpływowych paneuropejskich festiwali skierowany do nadawców publicznych.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.