26.04.23, 12:00
Franczyza a usługi gastronomiczne
Jaki biznes warto otworzyć w małym mieście? Ważny jest nie tylko asortyment dostępnych w nich towarów. Dobre sklepy franczyzy w małym mieście powinny bowiem także oferować usługi gastronomiczne. Pozwalają one na przyciągnięcie szerszej grupy klientów.
Sukces biznesu, jakim jest franczyza, w których dostępne są usługi gastronomiczne, widać gołym okiem. Często klienci, którzy traktują je jako restauracje, nabywając gotowe posiłki i napoje, przy okazji decydują się na dodatkowe zakupy produktów, których im brakuje w domu. Dzięki temu przychody z działalności franczyzowej mogą się wyraźnie powiększyć.
Jedzenie i kawa na wynos – klucz do sukcesu wielu franczyz w małym mieście
Klienci franczyzy w małym mieście oczekują, że otrzymają w sklepie danej sieci doskonałej jakości posiłki i napoje bez długiego oczekiwania. Jaki biznes otwarty w małym mieście to gwarantuje? Doskonałym przykładem takiej sieci jest popularna w małych miastach franczyza Żabka. Smakowite panini, hot-dogi, ciastka czy kawa w wielu odmianach – to tylko niektóre przykłady produktów dostępnych w ramach kącika Żabka Cafe. Nie powinno być już zatem wątpliwości, sklep jakiej franczyzy warto otworzyć w małym mieście.
Wyposażenie od franczyzobiorcy – co warto wiedzieć?
Bez względu na to, jaki biznes franczyzowy otwiera się w małym mieście, nie trzeba się martwić o dodatkowe koszty uruchomienia w sklepie usług gastronomicznych. To franczyzodawca zapewnia sprzęt, który będzie pomocy w przygotowaniu hot-dogów, panini czy też kawy. Jest on także odpowiedzialny za przeprowadzenie szkolenia z jego obsługi. Jaki sklep otworzyć w małym mieście? Taki, który w dostępnej w nim części restauracyjnej ma asortyment dopasowany do oczekiwań odwiedzających sklep klientów. Różnice w poszczególnych franczyzach mogą być duże.
Obsługa klientów w części gastronomicznej – co warto wiedzieć?
Co należy jeszcze wiedzieć, bez względu na to, jaki biznes z usługami gastronomicznymi otwiera się w małym mieście? Część sklepu franczyzowego przeznaczona na bistro wymaga szczególnej uwagi. Przede wszystkim na jej prowadzenie trzeba mieć odpowiednie zezwolenia sanepidu. Również bez względu na to, jaki sklep z usługami gastronomicznymi otwiera się w małym mieście, jego poszczególni pracownicy obsługujący urządzenia do przygotowania gotowych posiłków i napojów mają obowiązek przejść dodatkowe badania medyczne. Zwykle franczyzodawca informuje, co i gdzie należy załatwić. Osobną kwestią jest dobra organizacja pracy. Wymaga jej jednoczesna sprzedaż produktów ze sklepu i z punktu gastronomicznego. W wielu franczyzach można się wspomóc nowoczesnymi technologiami. Przez łączność z poszczególnymi maszynami możliwe jest ich bieżące obsługiwanie, by klienci nie musieli czekać w długich kolejkach (jak np. wysypanie pozostałości zmielonej kawy z ekspresu czy też położenie nowych parówek na maszynę do hot-dogów).
Komentarze