25.04.23, 06:30

Wydawca Rzeczpospolitej i Parkietu rozpoczyna współpracę z Google

Rzeczpospolita i Parkiet, fot.: materiały prasowe

Gremi Media podpisało umowę o współpracy z Google, na mocy której „Rzeczpospolita”, Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” a także serwisy rp.pl oraz parkiet.com dołączą do Showcase w Wiadomościach Google i wykorzystywać będą narzędzie Pinpoint.

Gremi Media zdecydowało się wdrożyć Pinpoint, czyli narzędzie badawcze od Google dla dziennikarzy, do opracowywania historii śledczych i analitycznych. W ramach umowy redakcje obu tytułów będzie korzystać z narzędzia w pracy dziennikarskiej, a dokumenty źródłowe będą publikowane w publicznych kolekcjach dostępnych na platformie Pinpoint.

Pinpoint to bardzo ciekawe narzędzie, które otwiera nowe możliwości dla dziennikarzy pracujących na duży zbiorach danych i dokumentów. Co ważne, pozwala dziennikarzom na pracę z bazami danych - bez zaangażowania programistów. Czekam na pierwsze teksty!” - powiedział Maciej Maciejowski, prezes zarządu Gremi Media.

Pinpoint jest częścią Journalist Studio, czyli zestawu narzędzi pomagających w pracy dziennikarskiej. Pinpoint pomaga przeszukiwać tysiące stron dokumentów, automatycznie identyfikując i organizując najczęściej wymieniane w nich osoby, organizacje i miejsca. Pinpoint potrafi przeszukiwać wiele formatów, a także pliki audio, w tym w języku polskim, dokonując automatycznej transkrypcji. Zastosowane w narzędziu rozwiązania AI dostarczają w wynikach wyszukiwania również wyrazów i fraz bliskoznacznych, zaś technologia optycznego rozpoznawania znaków pozwala także na przeszukiwanie plików graficznych. Pinpoint pomógł już dziennikarzom na całym świecie w prowadzeniu śledztw dziennikarskich, analizie archiwów, zdjęć, znajdowaniu tematów i historii, powiązań pomiędzy odrębnymi historiami, czy w przeprowadzaniu transkrypcji wywiadów. Oprócz wdrożenia narzędzia, jakim jest Pinpoint, treści „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” oraz serwisów rp.pl i parkiet.com zostaną włączone do Showcase w Wiadomościach Google. Dzięki temu czytelnicy będą mieli dostęp do najważniejszych informacji z kraju i ze świata, a ich zasięg zostanie zwiększony.

Dołączenie do programu Google Showcase stanowi ważny krok dla naszych mediów. Rozwój i poszerzanie zasięgu serwisów rp.pl i parkiet.com jest naszym priorytetem. Umowa z Google wpisuje się w strategię cyfryzacji” - dodaje Maciej Maciejowski.

Showcase w Wiadomościach Google to uruchomiony w Polsce w ubiegłym roku produkt Google i jednocześnie program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych. Użytkownicy i użytkowniczki poszukujący informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover mogą zobaczyć, które artykuły z informacjami redakcje uczestniczące w programie uznały za najważniejsze, a także poznać dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te media. Uczestniczący w programie wydawcy informacyjni mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą, np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Panele, które są dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover, dają mediom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji oraz przekierowują czytelników i czytelniczki do pełnych artykułów na ich stronach. Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskają powiększając grono swoich odbiorców, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google.

Od ogłoszenia Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 r., firma zawarła porozumienia obejmujące ponad 2000 publikacji informacyjnych i uruchomiła produkt w ponad 20 krajach, w tym 12 w Europie, z udziałem takich mediów jak np. brytyjskie „Financial Times” i „The Telegraph” oraz niemieckie „FAZ” i „Der Spiegel”. W Polsce do programu przystąpiło ponad 30 wydawców, reprezentujących 60 różnorodnych redakcji.

Cieszy nas bardzo, że taki tytuł jak „Rzeczpospolita” dołącza do programu Showcase w Wiadomościach Google. Partnerstwo z Gremi Media to dowód na to, że również największe prasowe marki upatrują w Google partnera, który przyspieszy ich cyfrowy rozwój. Już wkrótce czytelnicy zobaczą treści wskazane przez redaktorów „Rzeczpospolitej” w Showcase w Wiadomościach Google, wśród treści od 32 partnerów, którzy wcześniej dołączyli do tego programu. Showcase czy Pinpoint to nowy wymiar naszej oferty dla wydawców, który uzupełnia rozbudowaną ofertę technologii reklamowych Google do monetyzacji treści.” - powiedziała Magda Kotlarczyk, country director Google w Polsce. Gremi Media i Google zamierzają rozszerzyć współpracę w obszarach projektów medialnych, rozwiązań subskrypcyjnych oraz rozwiązań chmurowych.

Gremi Media SA wydaje serwisy internetowe, z których korzysta ponad 5 milionów realnych użytkowników (Gemius, marzec 2023) oraz dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, „Sport”. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.

Komentarze

Powiązane

21.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 kwietnia?
20.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 kwietnia?
19.04.24, 20:00
| prasa » informacje
Z przepiśników naszych mam i babć. Wydanie specjalne Kobiety i Życia
17 kwietnia br. na rynku prasowym ukaże się kolejne wydanie zbioru przepisów, które kojarzą się z najpiękniejszymi chwilami dzieciństwa - „Z przepiśników naszych mam i babć” (Wydawnictwo Bauer).
19.04.24, 15:11
| prasa » informacje
Agora odświeżyła miesięcznik Wysokie Obcasy Extra
W sprzedaży pojawiło się odświeżone wydanie miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), w którym znalazły się nowe rubryki i teksty nowych felietonistek – Katarzyny Kucewicz i Carrie z Mokotowa.
19.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 kwietnia?
18.04.24, 15:00
| prasa » informacje
Piąte urodziny Forbes Women. Specjalna wystawa plenerowa w warszawskich Łazienkach
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu „Forbes Women” (Ringier Axel Springer). Najnowsze urodzinowe wydanie czasopisma zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich pięciu lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska.
18.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 kwietnia?
17.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 kwietnia?
16.04.24, 20:28
| prasa » informacje
Świat Wiedzy Extra. 150 pytań i odpowiedzi
17 kwietnia br. na rynku prasowym ukaże się najnowsze wydanie magazynu „Świat Wiedzy Extra” (Wydawnictwo Bauer).
16.04.24, 15:30
| prasa » informacje
Wysokie Obcasy świętują 25. urodziny
Wysokie Obcasy obchodzą w kwietniu br. 25 urodziny. Redakcja serwisu przypomina 25 przełomowych tekstów magazynu, a 13 kwietnia br. ukazało się jubileuszowe wydanie z 25 najlepszymi okładkami.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy