29.03.23, 07:30

OAN finalizuje trasformację swojego modelu biznesowego. Teraz stawia na sprzedaż gaming data

Logo OAN, fot.: materiały prasowe

Online Advertising Network (OAN), jedna ze spółek zależnych notowanego na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies, zakończyła transformację swojego dotychczasowego modelu biznesowego. Rozwijająca swoją ofertę OAN skoncentruje się na sprzedaży gaming data, czyli danych dotyczących graczy z całego świata.

Sektor gamedev dynamicznie się rozwija, a firmy widzą w nim duży potencjał reklamowy, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane o graczach z całego świata. Dlatego postanowiliśmy skoncentrować naszą działalność na sprzedaży danych, a w szczególności danych gamingowych, czyli dotyczących graczy. Jako spółka zależna jednego z wiodących dostawców danych na świecie mamy dostęp do zaawansowanych technologicznie rozwiązań Cloud Technologies, które są jedną z naszych kluczowych przewag konkurencyjnych na rynku” - mówi Rafał Szychowski, założyciel i CEO spółki OAN.

Online Advertising Network powstała w 2012 r., a do grupy kapitałowej Cloud Technologies weszła pięć lat później. W 2022 r. spółka zaczęła dostarczać przetworzone dane cyfrowe o użytkownikach internetu partnerom na całym świecie, a od początku br. skupia się na dostarczaniu danych dotyczących branży gamingowej. Spółka w swojej bazie posiada dane z ponad 500 segmentów dotyczących graczy i przetwarza miliony profili użytkowników z całego świata. Jak wskazuje firma, branża gier jest obecnie wyceniana na k.. 200 mld USD i jest w dwucyfrowym trendzie wzrostowym. Analitycy szacują, że w 2030 r.wielkość rynku gamedev przekroczy wartość 500 mld USD, rosnąc każdego roku średnio o 12,9 proc.

W III kwartale 2022 r. Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9 proc. r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2 proc. W ujęciu od początku 2022 r., tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.

Komentarze

Powiązane

06.06.23, 10:12
| reklama & PR » ludzie
Agata Brzezińska awansowała w LiquidThread
Agata Brzezińska awansowała na stanowisko Senior Integrated Communication Managerki w agencji digitalowo-contentowej LiquidThread (Publicis Groupe).
06.06.23, 08:30
| reklama & PR » informacje
Santander Bank Polska partnerem tytularnym Santander Letnie Brzmienia 2023
Santander Bank Polska został partnerem tytularnym wakacyjnej trasy koncertowej „Letnie Brzmienia 2023”. Podczas festiwalu na scenie wystąpią popularni polscy artyści, w tym tegoroczni laureaci Fryderyków.
06.06.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Herbalife przedłuża wieloletnią współpracę z Cristiano Ronaldo
Herbalife, globalna firma zajmująca się zdrowiem i wellness, ogłosiła odnowienie umowy sponsorskiej z międzynarodową ikoną piłki nożnej, Cristiano Ronaldo. 
05.06.23, 20:25
| reklama & PR » informacje
To the almost perfect moms – UM realizuje kampanię TOUS
TOUS, hiszpańska marka biżuterii, wprowadziła specjalną kolekcję z okazji Dnia Matki. Kolekcję promuje kampania „To the almost perfect moms” pokazująca budowanie więzi między matką a synem podczas codziennych czynności.
05.06.23, 17:19
| reklama & PR » informacje
Snickers przypomina o zabraniu batona „na drogę”
Ruszyła kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii, w ramach której marka Snickers adresuje momenty spędzane poza domem, podczas przemieszczania się. W wiosenno-letniej edycji działań, marka zamierza towarzyszyć konsumentom na każdym kroku, gdziekolwiek spędzają swój czas.
05.06.23, 14:00
| reklama & PR » ludzie
MullenLowe Warsaw z nowymi osobami na pokładzie
Dział kreacji agencji MullenLowe Warsaw powiększył się o Joannę Jurczak (art director)oraz team kreatywny, który tworzą Maja Korzeniewska i Zofia Szozda. Agencja wzmocniła także client service, do którego dołączyła Aleksandra Zientara.
05.06.23, 10:58
| reklama & PR » informacje
Hand Made promuje produkty marki Babydream dla sieci Rossmann
Agencja Hand Made odpowiada za kreację i nadzór produkcyjny nowego spotu reklamowego marki Babydream z portfolio Rossmann.
05.06.23, 10:12
| reklama & PR » informacje
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla marki pizzy Feliciana Dr. Oetkera
Agencja Streetcom przygotowała oraz realizuje kampanię z 40 mikroinfluencerami dla marki Pizzy Feliciana Dr. Oetkera. W kampanii pokazywane są topowe smaki pizzy oraz roślinne nowości – dwa smaki pizzy Feliciana Vegan.
05.06.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
APLAN MEDIA pomoże Województwu Śląskiemu przywrócić błękit
Agencja APLAN MEDIA wygrała przetarg Województwa Śląskiego na zaprojektowanie i przeprowadzenie kampanii na temat poprawy jakości powietrza w ramach projektu „Śląskie. Przywracamy błękit. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego”.
04.06.23, 20:00
| reklama & PR » informacje
Bank Pocztowy i Adam Małysz promują kredyty gotówkowe
Bank Pocztowy rozpoczął kampanię reklamową kredytów gotówkowych. Adam Małysz, który od pięciu lat pełni rolę Ambasadora, tym razem wcielił się w rolę rzecznika potrzeb klientów Banku Pocztowego. Kampania emitowana będzie w największych stacjach radiowych i wsparta silną kampanią w internecie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 05.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.