21.03.23, 11:33
Grupa Kino Polska ze wstępnymi wynikami za 2022 r.: przychody wzrosły o 11 proc.
Grupa Kino Polska opublikowała wstępne skonsolidowane wyniki finansowe za 2022 rok. Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży rok do roku i wyższy zysk z działalności operacyjnej.
Wstępne zaraportowane przychody ze sprzedaży Grupy Kino Polska wyniosły 284,8 mln zł i były wyższe o 11 proc. od tych z poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej osiągnął poziom 60,7 mln zł, to jest o 2 proc. więcej rok do roku, zaś wstępnie rozpoznany zysk netto to 47,7 mln zł, o 2 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Na poziom wyniku netto wpłynęły głównie wyższe niż rok wcześniej koszty segmentu Zoom TV.
„Wstępne wyniki za cały ubiegły rok pokazują zdolność Grupy Kino Polska do adaptacji do niesprzyjających warunków makroekonomicznych. W ostatnim kwartale 2022 r. poprawiliśmy rentowność całego biznesu, w porównaniu do wcześniejszych kwartałów, przez co wynik netto za 12 miesięcy jest tylko nieznacznie niższy niż rok wcześniej. Na poziomie operacyjnym zwiększyliśmy przychody zarówno z emisji jak i ze sprzedaży reklam. Podejmując w ubiegłym roku odważne decyzje wiele się nauczyliśmy, przez co w 2023 rok wchodzimy wzmocnieni i gotowi na dalszy rozwój zarówno w obszarze produkcji telewizyjnej jak i zwiększania skali działalności na kolejnych rynkach” – mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Grupy Kino Polska.
„W dalszym ciągu polski rynek telewizyjny odczuwa skutki refarmingu. W naszym przypadku widoczne są one w wynikach segmentu Stopklatka i w efekcie w sprawozdaniu całej Grupy. Sądzę, że potencjał do generowania przychodów ze sprzedaży reklam na tym kanale jest większy niż wynik zanotowany w 2022 roku. W nadchodzących kwartałach chcemy stopniowo dochodzić do tego właściwego potencjału sprzedaży Stopklatki” – dodaje Bogusław Kisielewski.
Publikacja pełnych wyników finansowych i operacyjnych Grupy Kino Polska za 2022 rok została zaplanowana na 5 kwietnia 2023 r.
Grupa Kino Polska
Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały TV, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.
kierowniczka/kierownik działu PR
Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji czasopism naukowych
Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze