08.03.23, 07:30
Krakowska para symbolem piw. Marka Żywiec wprowadza nową identyfikacją wizualną
Marka Żywiec odświeża szatę graficzną wszystkich swoich opakowań i tym samym powraca do żywieckiej tradycji w uwspółcześnionym wydaniu. sposób dzięki zmianom, produkty mają być lepiej widoczne na sklepowej półce, tworząc spójną wizualnie żywiecką rodzinę.
Jak przekonuje firma, nowy brand design Żywca czerpie z dziedzictwa marki. Głównymi elementami przykuwającymi uwagę ma być nowy, czerwony logotyp ŻYWIEC oraz uwspółcześnione tłoczenia na butelkach. Symbolem spajającym całe portfolio marki stała się ikoniczna krakowska para. Tańczące postaci zyskały dynamikę, przywrócono im również tradycyjne atrybuty krakowskiego stroju. Wzmocniona para ma symbolizować wartości marki Żywiec: witalność oraz radość ze wspólnego cieszenia się życiem. Nowy, charakterystyczny kształt etykiet ma nawiązywać do historycznej kompozycji z parą krakowską tańczącą na scenie życia symbolizowanej przez logo Żywca. Dzięki odświeżonej identyfikacji wizualnej Żywiec ma zyskać większą wyrazistość i bardziej współczesny charakter.
Jednolity wzór opakowań piw Żywiec Premium, Żywiec 0,0%, Żywiec Jasne Lekkie i Specjalności Żywca ma tworzyć spójną wizualnie żywiecką rodzinę, a zróżnicowanie kolorystyczne butelek i etykiet ma ułatwić konsumentom odnalezienie produktu. Dodatkowo, na sklepowej półce opakowania Żywca „łączą się w pary”, co ma odzwierciedlać żywotność i radość płynącą z tańca.
„Odświeżona szata graficzna Żywca to pierwsza z nadchodzących zmian, jakie przygotowaliśmy dla konsumentów w tym roku. Na rynku tak konkurencyjnym, jak polski, ikoniczna marka, jaką jest Żywiec, potrzebuje unikalnej i spójnej identyfikacji wizualnej oddającej jej charakter, żeby skutecznie odróżnić się od innych marek piwnych” – mówi Monika Staszak, Senior Brand Manager. „Nowa tożsamość wizualna i spójna architektura portfolio marki Żywiec zwiększą jej rozpoznawalność i skutecznie ją wyróżnią na sklepowych półkach” – dodają Marta Szymkowiak i Krzysztof Szwedowski, dyrektorzy kreatywni Touchideas, agencji odpowiedzialnej za nową identyfikację wizualną Żywca.
Nowe opakowania butelek marki Żywiec, fot.: materiały prasowe
Lekkie będą też zwrotne
Wraz z nową identyfikacją wszystkie warianty piwa Żywiec Jasne Lekkie będą teraz dostępne w butelkach zwrotnych. Na butelkach tych pojawią się również papierowe etykiety zamiast dotychczasowych plastikowych. To zmiana, jaką Żywiec dokonuje w kierunku zmniejszenia swojego śladu węglowego. Wprowadzona zmiana jest elementem przyjętej przez Grupę Żywiec strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy Lepszy Świat”.
Kto odpowiada za nową identyfikację wizualną?
Autorem nowej identyfikacji wizualnej jest agencja brandingowa Touchideas. Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, a za działania digital i w mediach społecznościowych – agencja Feeders. Kampanie dla Żywca planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie
Urząd Gminy Filipów | Polska
Przejdź do ofertyKierownik Dworu Czeczów – jednostki organizacyjnej Centrum Kultury Podgórza
Centrum Kultury Podgórza | Kraków
Przejdź do oferty
Komentarze