25.02.23, 22:00

GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Ilościowo konsumenci kupują nieco mniej niż przed rokiem. Takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

W 2022 r. konsumenci kupili blisko 180 tys. ton kosmetyków. Dla porównania największy samolot pasażerski świata – Airbus A380 – waży 276 ton, czyli aż 652 razy mniej. W zdecydowanej większości do koszyków nabywców trafiały produkty do higieny osobistej (ponad 155 tys. ton), m.in.: mydła, żele pod prysznic, kosmetyki do włosów, produkty do golenia oraz dezodoranty. Blisko 20 tys. ton sprzedanych artykułów służyło zaś do pielęgnacji skóry twarzy, a ponad 1 tys. ton – do makijażu.

W dobie coraz większych podwyżek, konsumenci poszukują ofert korzystnych cenowo. Z danych Panelu GfK wynika, że w 2022 r. aż 43 proc. kosmetyków (pod względem masy kategorii) zakupiono na promocjach, a co trzeci miał na sobie logo marki własnej. Podobną sytuację eksperci dostrzegają w przypadku chemii gospodarczej. Nabywcy kupili ponad 406 tys. ton produktów z tego sektora, czyli o 6 proc. mniej niż rok wcześniej.

W ubiegłym roku przeciętny polski konsument kupił średnio o 300 gramów mniej kosmetyków niż rok wcześniej. Mimo, że w ujęciu ilościowym odnotowaliśmy spadki, to wartościowo mówimy o wzrostach rzędu 8 proc. To kolejny przykład z ostatnich miesięcy, kiedy kupujemy mniej, a wydajemy więcej” – mówi Magdalena Pac-Pomarnacka, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

"Zielone" kosmetyki to wciąż tylko 2 proc. rynku 

W ostatnich latach istotną częścią rynku stały się produkty oznaczone jako bio, eko czy organic. Mimo, że stanowią one jedynie 2 proc. segmentu kosmetyków, to regularnie odnotowywały rekordowe wzrosty rok do roku.

Zarówno w przypadku kosmetyków, jak i chemii gospodarczej penetracja zakupów największy wskaźnik osiągnęła w dyskontach – w obu przypadkach blisko 90 proc. W dalszej kolejności nabywcy kupowali kosmetyki w drogeriach (77 proc.), a chemię w supermarketach (55 proc.). Kanałem, który cieszył się najmniejszą popularnością były sklepy internetowe.

Komentarze

Powiązane

17.05.23, 22:00
| biznes i technologie » informacje
Umowa kredytowa Grupy Polsat Plus z konsorcjum instytucji finansowych
Grupa Polsat Plus zawarła z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowy kredytów, które zostaną przeznaczone na projekty inwestycyjne, spłatę całości zadłużenia z poprzednich kredytów oraz finansowanie ogólnych potrzeb korporacyjnych.
03.05.23, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Nowe kierownictwo Rady i Zarząd PIIT
19 kwietnia 2023 r., na posiedzeniu Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji wybrano nowe kierownictwo rady i wiceprezesów zarządu organizacji w kadencji 2023-2026.
03.05.23, 16:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » informacje
Jan Woźnica zaprojektował zestaw LEGO Ideas Opowieści z czasów wyścigu kosmicznego
5 maja br. w sprzedaży pojawi się pierwszy zestaw LEGO Ideas zaprojektowany przez polskiego fana – Jana Woźnicę.
02.05.23, 13:06
| biznes i technologie » informacje | reklama & PR » informacje
O la la! Intermarché wprowadza markę parasolową
Sieć sklepów Intermarché wprowadza markę parasolową O la la!. Zastąpi ona szereg francuskich marek takich jak Saint Eloi, Bouton d’Or czy Reva. Jak podkreśla firma, to zmiana wywołana nową strategii w obrębie marek własnych.
01.05.23, 17:00
| biznes i technologie » informacje
InPost ma już w Polsce 20 000 urządzeń Paczkomat
Liczba skrytek przekroczyła 3 miliony. InPost, platforma dostawcza dla e-commerce w Europie, zrealizował kolejny krok w rozwoju sieci w Polsce.
30.04.23, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Activlab nowym klientem Initiative
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) rozpoczęła współpracę z firmą Activlab – producentem odżywek i suplementów diety dla sportowców i osób aktywnych fizycznie.
28.04.23, 17:00
| biznes i technologie » informacje
Pure City zainstalowało kolejne ekoelektrostacje
Pure City, operator zielonej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, zainstalował kolejne ekoelektrostacje. Zielona sieć powiększyła się o nowe nośniki w Nowym Targu, Myślenicach oraz Warszawie.
28.04.23, 08:30
| biznes i technologie » informacje
Łukasz Skawiński Dyrektorem Departamentu Advertising Product & Platforms w Ringier Axel Springer Polska
Z początkiem maja br. Łukasz Skawiński obejmie stanowisko Dyrektora Departamentu Advertising Product & Platforms, odpowiedzialnego za całe portfolio produktów reklamowych Ringier Axel Springer Polska. 
25.04.23, 07:30
| biznes i technologie » informacje
Radosław Dobrołęcki dołącza do zespołu PayEye
Radosław Dobrołęcki dołączył do zespołu PayEye. Objął stanowisko Chief Commercial Officer i będzie odpowiedzialny za rozwój płatności e-payeye w e-commerce.
21.04.23, 15:45
| biznes i technologie » informacje
Radar konsumencki kwiecień: Stabilizacja nastrojów konsumenckich
Kwietniowe badanie optymizmu konsumenckiego „Radar konsumencki” ARC Rynek i Opinia pokazuje, że nastroje konsumenckie się ustabilizowały, zarówno w obszarze optymizmu, planowanych zakupów, oceny jakości życia czy gospodarki jak i w obszarze zatrudnienia.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.