17.02.23, 14:05

Sneakerstudio i PRM zostaje przejęte przez Answear.com

Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com, fot.:materiały prasowe

Answear.com, jeden z najszybciej rosnących e-commerce modowo-lifestylowych, który w roku 2022 wygenerował blisko 1 mld zł przychodu ogłosił podpisanie umowy warunkowej na nabycie marek Sneakerstudio i PRM. Pierwsza z nich jest jednym z liderów sprzedaży w segmencie sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej. Akwizycja zostanie sfinansowana akcjami Answear.com.

Transakcja wzmocni pozycję Answear.com jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion e-commerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz samej marki Answear w kierunku premium fashion & lifestyle, a także pozwoli na rozszerzenie działalności firmy o nowy segment i grupy klientów. Spółka widzi duży potencjał w segmencie premium sneakers & streetwear i liczy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc unikalną ofertę, sprawność operacyjną i zaplecze technologiczno-logistyczne w Answear.com. 

"Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać" - mówi Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com. 

Sneakerstudio jest dojrzałym i cenionym wśród społeczności młodego pokolenia na rynkach CEE lifestylowo - sneakersowym brandem. Posiada w swojej ofercie produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Sneakerstudio prowadzi sklepy internetowe w krajach CEE, a także sprzedaje swoje produkty na rynkach zachodnio-europejskich, m.in. poprzez globalną witrynę prowadzoną w języku angielskim. Marka zrodziła się w 2015 r. na krakowskim Kazimierzu, gdzie przy ulicy Starowiślnej 55 posiada swój stacjonarny butik. Z kolei PRM jest to nowy koncept, który ma wpisywać się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion. Pomimo wczesnego etapu rozwoju, udało się już pozyskać wiele znanych na zachodzie Europy marek takich jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens. Sprzedaż odbywa się poprzez globalną witrynę internetową, a butik marki znajduje się przy ulicy Świętokrzyskiej 16 w Warszawie. 

"Bardzo cieszymy się z połączenia sił z tak renomowanym graczem jak Answear, który nie raz już udowodnił jak świetnie zorganizowaną jest firmą, co widać po osiaganych wynikach. Dzięki niezawodnej logistyce i świetnym systemom e-commerce, obsługuje klientów na najlepszym poziomie. Mocno wierzę, że połączenie tych obszarów wraz z unikalnymi brandami, które tworzyliśmy przez ostatnie lata, będzie istotnym krokiem w naszym rozwoju i pomoże nam wypłynąć na jeszcze szersze wody. Mamy ambitny i kreatywny zespół, który posiada odpowiedni know-how i wie, jak dotrzeć do klientów w niszy w której operują nasze brandy, bo w wielu przypadkach są to osoby, które od zawsze interesowały się streetwearem i sneakersami. Łącząc nasze zespoły, nie tylko dalej będziemy rozwijać nasze marki, ale liczę, że również dzięki wymianie doświadczeń, będziemy tworzyć wartość dodaną w realizacji strategii Answear" - mówi Łukasz Lepczyński, założyciel marek Sneakerstudio i PRM.

Answear.com przejmuje ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) od Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing. Przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Zgodnie z warunkami umowy, Fashion Trends Group obejmie łącznie do 650 tys. akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Według harmonogramu transakcji uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br. W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok.

Komentarze

Powiązane

17.05.23, 22:00
| biznes i technologie » informacje
Umowa kredytowa Grupy Polsat Plus z konsorcjum instytucji finansowych
Grupa Polsat Plus zawarła z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowy kredytów, które zostaną przeznaczone na projekty inwestycyjne, spłatę całości zadłużenia z poprzednich kredytów oraz finansowanie ogólnych potrzeb korporacyjnych.
03.05.23, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Nowe kierownictwo Rady i Zarząd PIIT
19 kwietnia 2023 r., na posiedzeniu Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji wybrano nowe kierownictwo rady i wiceprezesów zarządu organizacji w kadencji 2023-2026.
03.05.23, 16:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » informacje
Jan Woźnica zaprojektował zestaw LEGO Ideas Opowieści z czasów wyścigu kosmicznego
5 maja br. w sprzedaży pojawi się pierwszy zestaw LEGO Ideas zaprojektowany przez polskiego fana – Jana Woźnicę.
02.05.23, 13:06
| biznes i technologie » informacje | reklama & PR » informacje
O la la! Intermarché wprowadza markę parasolową
Sieć sklepów Intermarché wprowadza markę parasolową O la la!. Zastąpi ona szereg francuskich marek takich jak Saint Eloi, Bouton d’Or czy Reva. Jak podkreśla firma, to zmiana wywołana nową strategii w obrębie marek własnych.
01.05.23, 17:00
| biznes i technologie » informacje
InPost ma już w Polsce 20 000 urządzeń Paczkomat
Liczba skrytek przekroczyła 3 miliony. InPost, platforma dostawcza dla e-commerce w Europie, zrealizował kolejny krok w rozwoju sieci w Polsce.
30.04.23, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Activlab nowym klientem Initiative
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) rozpoczęła współpracę z firmą Activlab – producentem odżywek i suplementów diety dla sportowców i osób aktywnych fizycznie.
28.04.23, 17:00
| biznes i technologie » informacje
Pure City zainstalowało kolejne ekoelektrostacje
Pure City, operator zielonej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, zainstalował kolejne ekoelektrostacje. Zielona sieć powiększyła się o nowe nośniki w Nowym Targu, Myślenicach oraz Warszawie.
28.04.23, 08:30
| biznes i technologie » informacje
Łukasz Skawiński Dyrektorem Departamentu Advertising Product & Platforms w Ringier Axel Springer Polska
Z początkiem maja br. Łukasz Skawiński obejmie stanowisko Dyrektora Departamentu Advertising Product & Platforms, odpowiedzialnego za całe portfolio produktów reklamowych Ringier Axel Springer Polska. 
25.04.23, 07:30
| biznes i technologie » informacje
Radosław Dobrołęcki dołącza do zespołu PayEye
Radosław Dobrołęcki dołączył do zespołu PayEye. Objął stanowisko Chief Commercial Officer i będzie odpowiedzialny za rozwój płatności e-payeye w e-commerce.
21.04.23, 15:45
| biznes i technologie » informacje
Radar konsumencki kwiecień: Stabilizacja nastrojów konsumenckich
Kwietniowe badanie optymizmu konsumenckiego „Radar konsumencki” ARC Rynek i Opinia pokazuje, że nastroje konsumenckie się ustabilizowały, zarówno w obszarze optymizmu, planowanych zakupów, oceny jakości życia czy gospodarki jak i w obszarze zatrudnienia.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty
Konkursy
do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.