07.02.23, 07:30

Magazyn Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki zanotował wzrost sprzedaży i staje się dwumiesięcznikiem

Okładka magazynu, fot.: materiały prasowe

Magazyn „Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” (Nowa Era) jako kwartalnik zadebiutował na rynku prasy dziecięcej w styczniu 2021 r., z nakładem w wysokości 35 tys. egzemplarzy. Pismo jest skierowane do dzieci w wieku od 6 do 10 lat . W 2022 r. średnia liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła o 10 proc. w stosunku do 2021 r. Jednocześnie o 17 proc. zwiększyły się przychody ze sprzedaży pisma.

„Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” to czasopismo zawierające wszelkiego rodzaju zabawy i gry umysłowe - głównie krzyżówki, ale także wykreślanki, rebusy i łamigłówki. W 2023 r. zmieni się cykl wydawniczy magazynu: od stycznia br. r. z kwartalnika stanie się dwumiesięcznikiem.

Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” to drugie - po magazynie literackim „Świerszczyk” - najchętniej kupowane przez rodziców pismo z naszego portfolio. Biorąc pod uwagę, że literacki „Świerszczyk” jest pismem z 78-letnią tradycją i ugruntowaną pozycją na rynku, a „Krzyżówki i Łamigłówki” są na stałe obecne w sprzedaży od 2021 roku, to duży sukces. Zaczynają to też dostrzegać reklamodawcy, ponieważ nowy format przyciągnął do nas grupę odbiorców, którzy szukają dla dzieci mądrej alternatywy do rozrywki proponowanej przez smartfonowe aplikacje” - mówi Eliza Amanowicz, dyrektor marketingu w wydawnictwie Nowa Era. „Konkurencja ze strony pism licencyjnych jest olbrzymia, ale Nowa Era skutecznie zagospodarowała edukacyjny segment rynku prasy dziecięcej - jesteśmy na stałe obecni w ścisłej czołówce listy ZKPD wśród magazynów dla dzieci. Ponieważ odpowiadamy na potrzeby świadomych rodziców, podjęliśmy decyzję o zwiększeniu liczby numerów magazynu „Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki”, które ukażą się w tym roku” - dodaje Amanowicz.

Magazyn „Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” jest dystrybuowany przez sieci Kolporter, Empik, Poczta Polska i Ruch. Od grudnia 2022 r. tytuł jest dostępny w ofercie prenumeraty indywidualnej - zarówno jako samodzielny tytuł, jak i w pakiecie z magazynem ,,Świerszczyk Reporter”.

Portfolio Nowej Ery obejmuje obecnie teraz pięć tytułów dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - wśród nich znajdują się również: „Świerszczyk” - wydawany nieprzerwanie od 1945 r., a tym samym najstarszy w Polsce magazyn literacki dla dzieci oraz kwartalniki: „Świerszczyk Reporter” - magazyn przyrodniczy, którego ambasadorem i jednym z autorów jest znany przyrodnik Marcin Kostrzyński oraz tytuły z mądrymi, rozwijającymi aktywnościami: „Świerszczyk Labirynty” oraz „Świerszczyk. Znajdź różnice”.

Obecny nakład magazynu „Świerszczyk. Krzyżówki i Łamigłówki” to 35 tys. egzemplarzy. Cena okładkowa pisma wynosi 14,9 zł.

Komentarze

Powiązane

21.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 marca?
20.03.23, 06:30
| prasa » informacje
Wyniki finansowe Agory w IV kwartale 2022 r.: przychody spadły o 6 proc.
Wyniki Grupy Agora w IV kwartale 2022 r. nadal pozostawały pod presją warunków gospodarczych i rosnących kosztów operacyjnych, na które dodatkowo negatywnie wpłynęły zdarzenia jednorazowe.
20.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 marca?
19.03.23, 13:52
| prasa » informacje
Uroczysta gala plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów 2022 już 20 marca
Redakcja „Wysokich Obcasów” 20 marca br. ogłosi, kto zostanie Superbohaterką 2022 roku. Finałowa gala plebiscytu odbędzie się w warszawskim Teatrze Studio. 
19.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 marca?
18.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 marca?
17.03.23, 07:30
| prasa » informacje
Fundusz na rzecz ukraińskich mediów podsumowuje swoje działania
W marcu 2023 r. minęło 12 miesięcy, od kiedy dziennikarze z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii powołali Fundusz na rzecz ukraińskich mediów (Ukrainian Media Fund, UMF), by pomóc przetrwać mediom w Ukrainie.
17.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.23, 12:15
| prasa » informacje
GLAMOUR zmienia na wszystkich rynkach swój logotyp
Marka GLAMOUR (Burda Media Polska) zmienia logotyp na wszystkich rynkach, na których występują jej magazyny i serwisy. Zmiana logotypu to również nowe otwarcie i wyznaczenie kierunku, w którym brand ma zmierzać w najbliższych latach.
16.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.