25.01.23, 06:30

Podsumowanie 2022 r.: Mateusz Górecki (WE!RE Fantasy)

Mateusz Górecki, fot.: materiały prasowe

Mateusz Górecki, Managing Director, WE!RE Fantasy, podsumowuje  2022 rok w digital marketingu (obszar gaming i influencer marketing).

Czy gaming i esport zaskoczył w 2022 roku? I tak, i nie - to znaczy nie zaskoczył, co jest mocno zaskakujące. Do tej pory obie te dziedziny rozrywki z roku na rok zarzucały nas swoją innowacyjnością i podejściem do marketingu. W 2022 roku widać było lekki letarg, prawdopodobnie wywołany szaleństwem w trakcie pandemii i najzwyczajniej wszyscy w branży nieco zwolnili, by nieco odpocząć. Niemniej jednak, nie można powiedzieć że ten rok był nudny.

Zdecydowanie dużo marketerskich oczu zwróconych było w stronę metaverse. Pokładano w nim wiele nadziei, że mocno zrewolucjonizuje i odmieni gaming. Nic takiego się nie wydarzyło, ponieważ samo stworzenie wirtualnego świata oprócz potencjału pr-owego na ten moment nic nie wnosi. Same działania na silnikach sandboxowych, jak Minecraft, Roblox czy GTA 5, które są pewnego rodzaju preludium do metaverse są znane graczom od wielu lat i w takiej formie wykorzystywane. Nowe, niezoptymalizowane i nic nie wnoszące rozwiązania nie spotykają się z najcieplejszymi opiniami i społeczność nieco pomija ten trend. Zdecydowanie wyzwaniem tego roku dla firm, które dalej chcą rozwijać ten obszar będzie stworzenie takich światów, by te niosły dla graczy wartość i emocje. Należy też pamiętać, że nie każda gra się do tego nadaje, a stworzenie do niej mapy to nie jest jeszcze metaverse. Na pewno dużym wyzwaniem dla branży będzie nie spłycanie tego trendu.

Z kolei na rynku influencerskim w 2022 r. dokonała się prawdziwa (r)ewolucja, za sprawą wydania przez UOKiK rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Pozwoliło to zdecydowanie uporządkować współprace reklamowe, i to co kiedyś było pokazywane jako daily routine - okazało się być reklamą. To z kolei wymusiło na twórcach internetowych bardziej kreatywnego podejścia przy tworzeniu treści reklamowych, by zatrzymać swoich odbiorców więc zmiana jak najbardziej na plus. Drugim trendem, który mocno odznaczył się w 2022 roku było crossowanie passion pointów czyli kampanie influencerskie przekrojowe docierające do odbiorców o różnych zainteresowaniach. To zdecydowany krok poszerzający dotychczasowy clutter reklamowy.

2022 rok w WE!RE Fantasy

2022 rok dla WE!RE Fantasy był można powiedzieć czasem przełomowym, ponieważ w lutym powstała grupa WE!RE Fantasy wyodrębniona ze struktur Fantasyexpo. Powołaliśmy do życia nową markę w całości złożoną ze specjalistów od influencer marketingu, dla których ta dziedzina to pasja. Przez ten niespełna rok wypełnialiśmy naszą wizję i misję w 101% poprzez wprowadzenie nowej jakości współpracy z influencerami i tworzeniu kampanii, które na długo zapadają w pamięć i wywołują pozytywne emocje wśród społeczności.

Poszerzyliśmy znacznie portfolio naszych twórców i rozpoczęliśmy nowe współprace nie tylko z influencerami gamingowymi, lecz także z innych kategorii takich jak lifestyle - Karol ‘Blowek’ Gązwa, beauty z Agą Grzelak czy muzyki z Marie. Zaowocowało to wieloma ciekawymi projektami - Blowek promował grę Pokemon Go, Jarosław Jarząbkowski wspólnie z Dawidem Podsiadło wystąpił w reklamie TV banku Credit Agricole. Podobnych projektów na przestrzeni roku wydarzyło się wiele, co umożliwiło dywersyfikację kanałów komunikacji i pogłębione dotarcie do nowych społeczności. Cieszy mnie też fakt, że udało nam się zrealizować projekty które wpisują się w trendy światowe łączenia różnych kategorii rozrywki i tak nasi influencerzy byli na światowych premierach takich produkcji jak „Stranger Things”, „Ród Smoka” czy „The last of us”.

Kolejnym ważnym krokiem i działaniem dla nas było to, że jako liderzy branży i członkowie IAB Polska braliśmy udział w stworzeniu kodeksu dobrych praktyk influencer marketingu w konsultacjach rekomendacji UOKiK. Obie publikacje w postaci strony WWW - influencermarketing.org.pl, jak i rekomendacje UOKiK, to ważne dokumenty dla branży, które zdecydowanie przełożyły się na transparentność i jakość publikacji.

Mateusz Górecki

Managing Director w agencji WE!RE FANTASY, w której odpowiada za rozwój usługi influencer marketingu, nowych rozwiązań oraz sieć influencerów. Doświadczenie zdobywał planując i wdrażając kampanie marketingowe w Europie i kraju współpracując z największymi markami ze świata gamingu i technologii.

Komentarze

Powiązane

21.06.24, 16:32
| reklama & PR » informacje
Galaretkami WINIARY bohaterkami kampanii digitalowej
Marka Winiary w okresie letnim w którym wzrasta dostępność sezonowych owoców, promuje swoje galaretki.
21.06.24, 15:04
| reklama & PR » informacje
Ewa Swoboda ambasadorką NEONAIL
Ewa Swoboda - obecnie wicemistrzyni świata w biegu na dystansie 60 metrów, została ambasadorką marki NEONAIL.
21.06.24, 13:46
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Chmiel jako Account Manager dołącza do Open Mobi
Z początkiem kwietnia br., Bartłomiej Chmiel dołączył do agencji digitalowej Open Mobi. Na stanowisku Account Managera będzie odpowiadał za obszar pozyskiwania klientów z branży e-commerce.
21.06.24, 11:02
| reklama & PR » informacje
Change Serviceplan i Media Republic z nową kampanią Maślanki Mrągowskiej Tyle dobra
Maślanka Mrągowska powraca z nową kampanią pod ideą kreatywną “Tyle dobra”, w nowej, odświeżonej formule. Działania przygotowane przez należącą do Group One agencję Change Serviceplan obejmują kampanię telewizyjną, digitalową, akcje konsumenckie i współpracę z influencerami.
21.06.24, 09:22
| reklama & PR » informacje
Nowa kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake skierowana do nowych grup docelowych
Wystartowała kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake. Tym razem marka postawiła na nowe grupy docelowe i konteksty spożywania swoich produktów. Oprócz konkursowej aktywacji konsumenckiej zaplanowane są m.in. aktywności w środowiskach gamingowych, współprace z influencerami, kampania DOOH oraz działania w digitalu.
21.06.24, 06:30
| reklama & PR » informacje | kultura » film
Agencji K+Group odpowiada za promocję filmu Rodzina Treflików
Trefliki, bohaterowie serialu animowanego „Rodzina Treflików”, w listopadzie br. trafią na wielki ekran. Szczegóły świątecznej produkcji zostaną ujawnione dwa miesiące przed premierą, ale już teraz rozpoczynają się działania związane z kinowym debiutem Treflikowych bohaterów. Za działania związane z promocją filmu będzie odpowiedzialna agencja K+Group.
20.06.24, 21:30
| reklama & PR » ludzie
Michał Fortowski awansował w Multikino Media
W maju br. Michał Fortowski awansował na stanowisko Partnership Managera w Dziale Sprzedaży Korporacyjnej Biura Reklamy Multikino Media.
20.06.24, 20:30
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Czuba Dyrektorem Rozwoju i Sprzedaży Wideo w Grupie ZPR Media
Ewelina Czuba objęła stanowisko Dyrektora Rozwoju i Sprzedaży Wideo w Grupie ZPR Media. Odpowiedzialna będzie za zarządzanie zespołem sprzedaży, realizację planów sprzedażowych i strategii Grupy ZPR Media, a także za budowanie relacji biznesowych z kluczowymi klientami i domami mediowymi.
20.06.24, 16:30
| reklama & PR » informacje
Marka Chantarelle wybiera Agencję PR Get in Touch
10 czerwca br., butikowa Agencja PR Get in Touch rozpoczęła współpracę z marką kosmetyków Chantarelle.
20.06.24, 08:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Promocje sprawdza się w BLIX. Grupa BLIX chce dotrzeć do 12 mln osób
Aplikacja BLIX ruszyła z najsilniejszą, najdłuższą i najbardziej kompleksową kampanią wizerunkową w historii niezależnych aplikacji typu drive2store. Działania mają być skoncentrowane w sferze online i prowadzone w sposób ciągły. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.