18.01.23, 06:00

Pierwsze zestawienie Nielsen Gauge w Polsce: na telewizorach wciąż dominuje linearna TV

Fot.: materiały prasowe

Na telewizorach wciąż dominuje oglądalność telewizji linearnej, wideo online odpowiada za 6 proc. całkowitej oglądalności na ekranie telewizora; największy udział w streamingu ma Netflix - to główne wyniki Nielsen Gauge opublikowane dla Polski.

Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadza w Polsce zestawienie The Gauge pokazujące oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Pierwszym miesiącem, dla którego opublikowano dane dotyczące widzów w wieku 4+ jest grudzień 2022 r. W grudniu największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (36,5 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugiem miejscu telewizja kablowa (28,7 proc.). Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora jest telewizja naziemna (23.1 proc.), a udział oglądalności streaming wyniósł 5,6 proc. Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8 proc., na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,3 proc. udziału.

Bardzo się cieszę, że możemy przedstawić rynkowi zestawienie The Gauge: Polska, które pokazuje udziały w oglądalności na telewizorze poszczególnych typów źródeł treści. Wraz ze zmianami na rynku mediów, wzrostem treści wideo dostępnych online, ewoluującymi zwyczajami widzów dotyczącymi ekranu telewizora coraz ważniejsze staje się uchwycenie skali tych zjawisk. The Gauge: Polska jest idealnym zestawieniem, które pokazuje aktualny obraz oglądalności treści wideo na dużym ekranie i pozwala śledzić rynkowi zmiany w każdym kolejnym miesiącu” - mówi Michał Buszko, Advanced Measurement Manager w firmie Nielsen.

The Gauge

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.

Metodologia zestawienia The Gauge: Polska

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3,5tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4. roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do siedmiu dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii “Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne.

Komentarze

Powiązane

02.12.23, 11:28
| telewizja / VOD » informacje
21 kanałów w otwartym oknie w akcji Polsat Box
Polsat Box w okresie od 1 grudnia 2023 r. do 7 stycznia 2024 r. w ramach otwartego okna udostępni abonentom nawet 21 kanałów telewizyjnych bez dodatkowych opłat.
01.12.23, 20:23
| telewizja / VOD » informacje
Motowizja w Polsat Box i Polsat Box Go
1 grudnia br. do oferty programowej telewizji satelitarnej, kablowej IPTV oraz internetowej z dekoderem Polsat Box oraz serwisu streamingowego Polsat Box Go dołączyła Motowizja – kanał dla sympatyków i pasjonatów motoryzacji.
01.12.23, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Roszady w Polsacie. Dorota Gawryluk będzie zarządzać Pionem Kanałów Tematycznych. Piotr Witwicki szefem informacji
Niespodziewanie, 1 grudnia br. Dorota Gawryluk objęła nowo utworzone stanowisko Dyrektora Zarządzającego Pionu Kanałów Tematycznych w strukturze Telewizji Polsat i Grupy Polsat Plus.
30.11.23, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Dzielnica strachu. VI sezon produkcji wiosną 2024 r. w Pulsie 2
Telewizja Puls kontynuuje produkcję własnego seriali kryminalnego „Dzielnica strachu”. Nowy sezon pojawi się wiosną 2024 r. na antenie Puls 2.
29.11.23, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP przeprowadzi aukcję na sponsoring aplikacji TVP Sport
Biuro Reklamy TVP przedstawiło zasady aukcji w aplikacjach TVP SPORT. Licytacja odbędzie się w dniach 12-14 grudnia br., a jej przedmiotem będzie sponsoring aplikacji na wyłączność.
28.11.23, 10:45
| telewizja / VOD » informacje
Krzysztof Ziemiec i Tomasz Wolny twarzami kampanii informującej o zmianie standardu nadawania w MUX-3
27 listopada br. na antenach Telewizji Polskiej ruszyła kampania informacyjna prezentująca szczegóły zbliżającej się zmiany standardu nadawania w MUX-3 – z DVB-T na DVB-T2/HEVC.
28.11.23, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi zyskał dzięki Fundacji TVN gabinety psychologiczno-psychiatryczne
23 listopada br. odbyła się uroczystość otwarcia pierwszych gabinetów psychologiczno-psychiatrycznych, które powstały w ramach inicjatywy „Zdrowie w Głowie” Fundacji TVN. Całkowity koszt realizacji tego projektu wyniósł niemal 1,5 mln zł brutto. Wsparcie finansowe na ten cel uzyskano dzięki hojności osób i instytucji wspierających Fundację TVN oraz firmy Amazon.
27.11.23, 19:54
| telewizja / VOD » informacje
Super Polsat wyemituje reality show Dagmara szuka męża
Super Polsat 11 grudnia br. rozpocznie emisję nowego reality show, w którym Dagmara Kaźmierska poszukuje swojej drugiej połówki.
27.11.23, 11:53
| telewizja / VOD » informacje
Fajbusiewicz: rozmowy o zbrodni. Nowy sezon w Crime+Investigation Polsat
29 listopada br. na antenie Crime+Investigation Polsat rozpocznie się emisja nowego sezonu programu „Fajbusiewicz: rozmowy o zbrodni”. Emisja w każdą środę o godz. 22:30.
27.11.23, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Faceci ze stali. Nowy polski format w History Channel
28 listopada br. na antenie HISTORY Channel odbędzie się premiera pilotowego odcinka programu „Faceci ze stali”, w którym guru bursztynnictwa Tomasz Ołdziejewski i jeden z najlepszych polskich knifemakerów Artur Szyngwelski odwiedzą pracownię Michała Sielickiego, znanego jako Trollsky.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.01.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.12.23

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.