11.01.23, 11:26

Finecast debiutuje w Polsce. Maciej Olenderczyk na czele nowej marki GroupM

Maciej Olenderczyk, fot.: materiały prasowe

Finecast, agencja wyspecjalizowana w addressable TV, oficjalnie swój biznes w Polsce. Szefem debiutującej na naszym rynku marki GroupM jest ekspert grupy związany z rynkiem multiscreen - Maciej Olenderczyk.

Finecast, należąca do GroupM marka wyspecjalizowana w addressable TV, debiutuje w Polsce. To już 15 rynek, na którym agencja rozpoczyna działalność, po m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Hiszpanii i Indiach. Szefem jej polskiej struktury został Maciej Olenderczyk, który przed przejściem do GroupM kilka miesięcy temu, pracował ostatnio w Wavemakerze, koordynując regionalne kampanie w telewizji i mediach offline, a wcześniej w Spark Foundry (Publicis), gdzie zajmował się rynkiem multiscreen.

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo. Przyjęta przez GroupM definicja addressable TV, poza tradycyjną linearną TV, ujmuje świat serwisów i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do sieci. Dwa kluczowe elementy tej definicji zakładają emisję reklam na ekranie telewizora oraz w otoczeniu profesjonalnych, wysokiej jakości treści TV lub VOD. 

Jak podkreśla agencja, ideą Finecast jest integrowanie oferty stacji TV oraz serwisów OTT/VOD w ramach jednego systemu do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii. Dla reklamodawcy ma to oznaczać wygodę zakupu kampanii w różnych kanałach wideo (od linearnej TV po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu i w oparciu o spójne dane od zewnętrznych dostawców, a także z opcją wykorzystania 1-st party data.

Obiecujące prognozy dla addressable TV

GroupM testowała technologię Finecast przez ostatnich kilka miesięcy. Jako pierwsza grupa mediowa w Polsce realizowała kampanie z wykorzystaniem oferty addressable TV grupy TVN. „Liczymy na to, że kolejni nadawcy, a także operatorzy płatnej TV umożliwią dynamiczną insercję reklam, co bez wątpienia zdynamizowałoby rynek addressable TV w Polsce. Już dziś widzimy natomiast świetne perspektywy wzrostu dla świata Connected TV, czyli serwisów i aplikacji dostępnych na ekranie telewizorów podłączonych do sieci. Ostatnie dane z badania VideoTrack Wavemaker (listopad 2022 r. – przyp. red.) pokazują, że niemal połowa polskich widzów internetowych korzysta z aplikacji na telewizorach, a z każdym półroczem Smart TV zyskuje kosztem mniejszych ekranów na polu oglądania profesjonalnych treści wideo” – mówi Maciej Olenderczyk.

Według prognozy GroupM, nie uwzględniającej jeszcze przychodów reklamowych Netfliksa czy Disney+, które również u nas uruchomią pakiety reklamowe, zakłada, że już w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści na ekranie telewizorów.

Finecast uzupełnieniem portfolio GroupM

Marka Finecast uzupełnia w Polsce portfolio specjalistycznych marek GroupM, które tworzyły dotąd Xaxis, Plista czy INCA specjalizujące się odpowiednio w programmatic, reklamie natywnej i marketingu influencerskim.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Unilever w przetargu wybiera 38 Content Communication
Do grona klientów 38 Content Communication, dołączył Unilever – jeden z największych światowych graczy rynku FMCG. Agencja została wybrana w drodze przetargu i będzie odpowiedzialna za komunikację korporacyjną, przygotowanie i wdrożenie strategii PR, a także pozycjonowanie ekspertów w mediach.
17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
16.06.24, 22:24
| reklama & PR » informacje
Piłkarze Luka Modrić i Bukayo Saka w kampanii Snickers
Z początkiem czerwca br. wystartowała najnowsza kampania Snickers, w której udział biorą gwiazdy piłki nożnej – Luka Modrić i Bukayo Saka. Marka chce pomóc wszystkich entuzjastom futbolowych emocji uniknąć „przypałów".
16.06.24, 16:36
| reklama & PR » informacje
Marka Eduscho zadowolona z wyników kampanii na TikToku
Druga faza kampanii marketingowej marki Eduscho, właśnie się zakończyła. Kreatywne podejście i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. FOOH (Fake Out of Home) w mediach społecznościowych przyczyniło się do osiągnięcia wysokich wyników, m.in. w postaci zaangażowania użytkowników na platformie TikTok. 
16.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
BECKERS. Malowanie nabiera kolorów. PPG prowadzi kampanię promującą linię plamoodpornych farb
PPG rozpoczął kampanią promującą linię plamoodpornych farb BECKERS Designer Colour. Szeroko zakrojona komunikacja prowadzona pod hasłem „BECKERS. Malowanie nabiera kolorów” obejmuje telewizję, internet, w tym serwisy VOD oraz social media. 
16.06.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Rankomat.pl promuje polisę turystyczną jako gwarancję spokojnego urlopu
Multiporównywarka rankomat.pl rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
15.06.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Nowi twórcy internetowi w agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych, wśród których są m.in. Torii, duet PK Sisters czy Coocharz.
15.06.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Klubik pełen punkcików. Akcja promocyjna marki Gerber
Agencja UNIQUE ONE, na zlecenie firmy Nestle, organizuje ogólnopolską akcję promocyjną dla marki Gerber.
15.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
GIGAnci Życia. Plus na Kartę wprowadza nowy format komunikacyjny
Wystartowała nowa kampania promocyjna Plusa na Kartę stworzona w oparciu o nowy format komunikacyjny – GIGAnci Życia. Kampania promuje nową ofertę Plusa, w której klienci mogą otrzymać 6400 GB.
15.06.24, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Dąbrowski przeszedł z Burda Media do Grupy Iberion
Jacek Dąbrowski dołączył do zespołu sprzedaży Grupy Iberion. Wcześniej był związany z firmą Burda Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.