13.01.23, 20:30

68 milionów złotych dla twórców internetowych. LTTM podsumowuje 2022 rok

Podsumowanie roku 2022 przez LTTM, fot.: materiały prasowe

Multiplatformowość, profesjonalizacja krótkich form wideo i wzrost zarobków twórców internetowych - tak grupa LTTM (LifeTube, Gameset) podsumowuje 2022 rok. W minionym roku grupa wypłaciła współpracującym twórcom prawie 70 mln zł, czyli o 5 mln zł więcej niż rok wcześniej.

W 2022 r. firma zrealizowała 2300 współprac na linii marka-influencer dla ponad 600 różnych klientów. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 zł. LTTM wskazuje, że klienci postawili na działania crossplatformowe: realizowali kampanie na kilku platformach mediów społecznościowych jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50 proc. wszystkich publikacji), jednak najwięcej twórcy zarobili, realizując współprace reklamowe na YouTubie. Dynamicznie wzrósł również udział TikToka - liczba realizowanych przez agencję współprac na tej platformie rok do roku wzrosła ponad dwukrotnie.

W minionym roku LTTM wypłacił twórcom prawie 70 mln zł, w porównaniu do 63 mln zł w 2021 r. Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii wprowadzonej przez LifeTube automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM dział sprzedaży przepracował ponad 4 tys. briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.

LTTM ma w swojej bazie ponad 1500 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych, ponad 120 pracuje na wyłączność, a firma odpowiada za ich management. Kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 240 milionów subskrypcji (wzrost o ponad 20 mln rok do roku) i odpowiadają za ponad 12 proc. całej oglądalności YouTube w Polsce. Jednocześnie twórcy LTTM zebrali już prawie 60 mln followersów na Instagramie i wygenerowali ponad 3 miliardy wyświetleń na TikToku.

W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się również średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 r.

„W tym roku zdecydowanie królowały krótkie pionowe formy wideo, które w naszej sieci odpowiadały już prawie za co piąte wyświetlenie. Jednak wzrost czasu oglądania względem 2021 roku pokazuje nam, że mimo szybkiego rozwoju TikToka, Reels i YT Shorts, długa forma wideo nadal potrafi utrzymywać uwagę i ma się świetnie" - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management LTTM-u.

Komentarze

Powiązane

28.09.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Agencja Saatchi & Saatchi zwycięża w przetargu Answear
Agencja Saatchi & Saatchi wygrała przetarg na stworzenie nowej platformy komunikacyjnej sklepu internetowego Answear.com na 2024 rok.
28.09.23, 09:00
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Gaca nowym dyrektorem kreatywnym w Artegence
Agencja Artegence ma nowego dyrektora kreatywnego. Stanowisko objął Mateusz Gaca, którego zadaniem jest wzmacnianie kreatywnego zespołu agencji oraz dostarczanie unikatowych rozwiązań w prowadzonych projektach.
27.09.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Huawei z kampanią 360° promującą smartwatche Huawei Watch GT 4
Polski oddział Huawei CBG (Consumer Business Group) ruszył z kampanią promującą nową odsłonę wyjątkowo popularnych w Polsce smartwatchy z rodziny WATCH GT. Pierwszoplanową postacią działań z zakresu influencer marketingu w Polsce jest ambasadorka produktu, Jessica Mercedes Kirschner.
27.09.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Kampania profrekwencyjna To Twój Wybór - głos kobiet ma znaczenie
Do udziału w nadchodzących wyborach ma przekonać kobiety kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.
27.09.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Polsat partnerem II Europejskiego Kongresu Sportu i Turystyki
Polsat Sport i Grupa Polsat Plus to główni partnerzy medialni drugiej edycji Europejskiego Kongresu Sportu i Turystyki, który odbędzie się w Zakopanem w dniach 26 – 28 września br. Moderatorami kilku paneli dyskusyjnych będą dziennikarze i komentatorzy Polsatu Sport.
27.09.23, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Lidia Święcka awansuje w Social Lama
Na początku września br., Lidia Święcka awansowała w agencji Social Lama na stanowisko Social Media Specialist.
26.09.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Kaufland podpowiada jak nie marnować żywności w najnowszej akcji
Kraje członkowskie Unii Europejskiej marnują średnio 153 mln ton żywności rocznie. Zjawisko jest powszechne również w Polsce. Aby skutecznie ograniczać jego skalę, konieczne są konsekwentne działania edukacyjne. Sieć Kaufland prezentuje niezmienne zaangażowanie w tym obszarze, realizując kolejną odsłonę kampanii pod hasłem „Marnowanie? Nie mam w planie!”.
26.09.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Bilety na mecze UEFA do wygrania w kampanii Pyszne.pl „Zamów. Graj. Wygrywaj”
Rusza kampania Pyszne.pl – oficjalnego partnera UEFA. W ramach akcji organizatorzy przygotowali konkursy z niemal 50 tysiącami nagród dla uczestników. Kampania Zamów. Graj. Wygrywaj potrwa do 26 października br. 
26.09.23, 15:00
| reklama & PR » informacje
Chapter1 przygotowuje nowy layout opakowań marki Altax
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 pracuje nad nowym layoutem opakowań produktów marki Altax, z portfolio firmy SHERWIN-WILLIAMS Poland. Działania te są częścią całościowego procesu redesignu opakowań tej marki, której grupą docelową są majsterkowicze, głównie mężczyźni w wieku 30-50 lat.
26.09.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
mBank. Technologia do usług. Marka wprowadza nowe pozycjonowanie marki
Ruszyła kampania wizerunkowa mBanku pod hasłem „mBank. Technologia do usług”, w której bank wprowadza nowe pozycjonowanie marki. Marka w spotach podkreśla, że w dobie wyścigu technologicznego swoje produkty i usługi tworzy tak, by były intuicyjne i proste w obsłudze.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 26.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.