16.12.22, 09:09

Pinterest platformą ze sporym potencjałem reklamowym. Raport Open Mobi

Infografika Badania Open Mobi, fot.: materiały prasowe

Agencja Open Mobi, przygotowała raport „Reklamy na Pintereście w ocenie jego użytkowników”, z którego wynika, że platforma ma spory potencjał reklamowy. 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy. 

Z Pinteresta w Polsce korzysta 4,75 mln użytkowników, którzy spędzają na platformie średnio 14 minut dziennie. Aż 64 proc. odbiorców Pinteresta zwraca uwagę na reklamy, a 47 proc. wprost przyznaje, że przyczyniły się one do zakupu danego produktu.

Kto i dlaczego korzysta z Pinteresta?

Pinterest jest platformą, na której użytkownicy poszukują głównie inspiracji, co potwierdza 55 proc. badanych. Najwięcej osób, 36 proc. ankietowanych, interesują tematy związane z ważnymi wydarzeniami takimi jak ślub czy narodziny dziecka, niewiele mniej bo 34 proc. szuka tam pomysłów wokół świąt kalendarzowych. Z platformy korzystają głównie kobiety, które stanowią 84 proc. społeczności. 38 proc. użytkowników to osoby w wieku 18-24 lat.

Czym interesują się użytkownicy Pinteresta?

Według badania, użytkownicy często szukają inspiracji w następujących kategoriach: moda (66 proc.), uroda (61 proc.) oraz fotografia (51 proc.). Zainteresowania te różnią się w zależności od wieku. Osoby 45+ poszukują głownie materiałów związanych z kulinariami (25 proc.), średnia grupa wiekowa, interesuje się budową i wyposażeniem wnętrz (15 proc.), a najmłodsi - 18-24 - latkowie szukają treści związanych z modą (24 proc.), fotografią i urodą (po 15 proc.).

Czy użytkownicy oglądają reklamy?

90 proc. użytkowników platformy dokonuje zakupów online, szczególnie w kategorii „ubrania i dodatki” (58 proc.). Społeczność Pinteresta chętnie angażuje się w treści reklamowe. W kategoriach „uroda”, „moda” oraz „kulinaria” 89 proc. ankietowanych przyznaje, że kliknęło w reklamę. Podobnie plasują się kategorie „elektronika”, „sport” i „wnętrza”, gdzie 87 proc. ogląda reklamy.

"Jak można wywnioskować z raportu, platforma Pinterest ma ogromny potencjał reklamowy. Jej użytkownicy są bardzo zaangażowani i nie tylko zwracają uwagę na Raport Open Mobi, 2022 r., ale też chętnie w nie klikają. 47 proc. respondentów wprost przyznało, że reklama na Pintereście przyczyniła się do ich decyzji zakupowej. Potwierdzają to także nasze działania, które dotychczas prowadziliśmy w tym serwisie. Zrealizowaliśmy na nim bowiem ponad 320 kampanii, dzięki czemu osiągnęliśmy ponad 323 miliony wyświetleń i 8 milionów odtworzeni video. Średni CTR wyniósł 0,8 proc., a CTR out 0,3 proc.”– mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.

Jak reklamować się na Pintereście?

Podczas badań zapytano użytkowników o to, co ma największy wpływ na atrakcyjność reklam na Pintereście. Przeważającą odpowiedzią była estetyka pinów, którą wskazało 40 proc. uczestników badania. Kolejne to przejrzystość informacji (22 proc.) oraz wygląd nośnika reklamowego spójny z pozostałymi pinami (15 proc.). Za najbardziej interesujące informacje zawierane w reklamach, badani uznali informacje o nowościach i promocjach (34 proc.) oraz tipy i lifehacki (30 proc.).

"Respondenci różnie odpowiadali na pytanie o to, co powinno się zmienić, by reklamy przykuwały większą uwagę. 32 proc. woli, by były one spójne z pozostałymi pinami, a 20 proc. uważa, że powinny się one mocniej wyróżniać. Jak to rozwiązać? Planując kampanię na tej platformie, warto przygotować kilka różniących się od siebie kreacji, by zaspokoić zróżnicowane preferencje użytkowników” – mówi Katarzyna Knecht, Sales Director Open Mobi.

Młodzi dorośli w wieku 18-24 lat najbardziej zwracają uwagę na atrakcyjność pinów i kreatywne grafiki. Osoby w wieku 25-44 to z kolei grupa, która najmniej zwraca uwagę na reklamy. Kierując przekaz do osób 45+, należy zadbać o przejrzystość informacji i skupienie uwagi na funkcjonalności produktu. Analiza danych z raportu to klucz do skutecznej kampanii na Pintereście.

Komentarze

Powiązane

08.10.24, 13:26
| prasa » informacje | internet » informacje
Polska Press Grupa specjalny ze specjalnym serwisem wspierającym odbudowę turystyki na Dolnym Śląsku
Polska Press Grupa uruchomiła specjalny serwis na stronie „Gazety Wrocławskiej”, który ma na celu wsparcie odbudowy regionów Dolnego Śląska dotkniętych skutkami ostatniej powodzi. 
08.10.24, 09:42
| internet » ludzie
Paweł Maziarz szefem serwisu Benchmark
Od października br., serwisem Benchmark (Wirtualna Polska Media),kieruje Paweł Maziarz, który jest z nim związany od 14 lat.
07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 06:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw z nowym inwestorem. Grupa PTWP sprzedaje spółkę Farmer Direct
Grupa PTWP, realizując wcześniejsze zapowiedzi, sprzedała udziały w spółce Farmer Direct, będącej właścicielem Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw. W100 proc. udziałów Farmer Direct objął inwestor prywatny, który jest właścicielem, m.in. internetowego supermarketu spożywczego mamyito.pl. 
05.10.24, 22:00
| internet » e-commerce
Jakdojade otwiera sklep online. W sprzedaży produkty z motywami charakterystycznymi dla miast
Jakdojade uruchamia internetowy sklep z własnym merchem. W projektach wykorzystano motywy charakterystyczne dla największych polskich miast.
05.10.24, 08:00
| internet » informacje
Ekskluzywny Klub Sportowy. Nowa superprodukcja Audioteki
3 października br. zadebiutowała najnowsza produkcja oryginalna Audioteki „Ekskluzywny Klub Sportowy”. W superprodukcji autorstwa Łukasza Orbitowskiego i Klaudii Mynarskiej usłyszeć można, m.in. Mateusza Banasiuka, Michała Milowicza czy Annę Smołowik.
04.10.24, 15:18
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Grupa PTWP w II kwartale 2024 r. notuje rekordowe przychody w swojej historii
Grupa PTWP zaprezentowała pierwsze wyniki finansowe po przeniesieniu akcji na główny rynek GPW. W II kwartale br. Grupa PTWP osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 38,5 mln zł, oznacza to wzrost o 30,4 proc. względem analogicznego okresu 2023 r.
03.10.24, 22:19
| internet » informacje
Ameryka głosuje. Onet przygotuje cykl wyborczych prognoz i analiz
Onet uruchamia nowy cykl „Ameryka głosuje” przygotowanym przez zespół Onet Data. Głównym tematem nowego formatu będą wybory na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych.
03.10.24, 19:15
| internet » ludzie
Miłosz Wiatrowski-Bujacz w zespole Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca wideopodcastu „Co to będzie”, od października br. pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

25.10.2024 r., Campus Google, Warszawa.semWaw#3