16.12.22, 07:00

Różnorodność i inkluzywność w mediach jest ważna dla połowy Polaków. Badanie Mindshare Polska

Różnorodność i inkluzywność w mediach jest ważna dla połowy Polaków. Badanie Mindshare Polska, fot.: pixabay.com

Mindshare Polska przeprowadziło badanie dotyczące różnorodności i inkluzywności. Badanie pokazuje, że nawiązywanie do tej tematyki w mediach i kulturze jest ważne dla 59 proc. Polaków. 

Inkluzywność w marketingu zakłada, m.in. prowadzenie komunikacji uwzględniającej osoby o odmiennym kolorze skóry, wyglądzie, stanie zdrowia, wieku, wyznaniu, orientacji seksualnej, czy narodowości. W ostatnim czasie coraz więcej marek nawiązuje w swoich działaniach marketingowych do tematyki równości. Jednak badanie Mindshare Polska wykazało, że w ciągu ostatniego roku, tylko 23 proc. Polaków spotkało się z tą tematyką w mediach. Uczestnicy badania wskazują, że komunikaty związane z różnorodnością i inkluzywnością docierały do nich najczęściej za pośrednictwem portali informacyjnych, mediów społecznościowych, telewizyjnych programów informacyjnych, ale także filmów i seriali.

Promowanie tematyki diversity & inclusion przez firmy i marki wskazało jedynie 15 proc. badanych, przy czym zdecydowana większość z nich nie potrafiła wskazać konkretnych podmiotów. Jednak, co trzeci badany (32 proc.) przyznaje, że promowanie przez firmę idei różnorodności sprawia, że mają oni lepsze zdanie o marce, która publicznie wyraża poparcie dla takich wartości, a co czwarty (26 proc.) deklaruje, że bardziej chętnie rozważa takie marki podczas zakupów.

"Wyniki naszego badania pokazują, że warto, aby firmy i marki komunikowały nawiązywanie w swojej działalności do tematyki diversity & inclusion. Niska zauważalność takich działań (15 proc.) w odniesieniu do potencjalnych korzyści z nich płynących (co najmniej wizerunkowych) powinna motywować do bardziej wyrazistego podkreślania tego, że nasza działalność sprzyja wartościom różnorodności i równości” – mówi Karolina Chołuj, Director Business Planning.

Dla ok. 40 proc. ankietowanych ważne jest, aby w przekazach medialnych mówić o osobach z niepełnosprawnościami lub chorobami wpływającymi na ich wygląd oraz podkreślać równość ze względu na płeć, wiek, wagę, czy kolor skóry. Dla co trzeciego badanego ważne jest eksponowanie w treściach medialnych mniejszości narodowych, etnicznych, czy osób o innej niż heteroseksualna orientacji. Z badań wynika, że bardziej otwarte na te treści są kobiety, niż mężczyźni.

"Dziś marketing inkluzywny tj. włączający wszystkie grupy społeczne i mniejszości – powinien być standardem, implementowanym w strategie komunikacji i działania marek. Konsumenci doceniają autentyczność i działania pokazujące wartości z jakimi firmy się utożsamiają. W Mindshare jednym z naszych nadrzędnych celów jest Good Growth – zrozumienie konsumentów, ich motywacji i sposobu myślenia, a następnie wsparcie klientów w interpretacji tych potrzeb i uwzględnieniu ich w prowadzonych działaniach” – dodaje Marta Kierszka, Strategy Senior Executive.

Komentarze

Powiązane

03.10.24, 22:19
| internet » informacje
Ameryka głosuje. Onet przygotuje cykl wyborczych prognoz i analiz
Onet uruchamia nowy cykl „Ameryka głosuje” przygotowanym przez zespół Onet Data. Głównym tematem nowego formatu będą wybory na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych.
03.10.24, 19:15
| internet » ludzie
Miłosz Wiatrowski-Bujacz w zespole Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca wideopodcastu „Co to będzie”, od października br. pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
03.10.24, 14:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Allegro debiutuje na kolejnym rynku. Tym razem na Węgrzech
Do grona polskich, czeskich oraz słowackich klientów Allegro od 1 października br. dołączają Węgrzy. Węgierska wersja platformy została uruchamiana pod domeną allegro.hu.
03.10.24, 07:30
| internet » informacje
Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło nominacje w sześciu kategoriach tematycznych
30 września br., w Międzynarodowym Dniu Podcastu, Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło 22 nominacji w sześciu kategoriach tematycznych. Na stronie konkursu rozpoczęło się sześciotygodniowe głosowanie na ulubiony Podcast Publiczności. 
02.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
13 formatów w odświeżonym Silver TV
Wkrótce na rynku pojawi się Silver TV w odświeżonej formule. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października br. będzie nadawany codziennie, a w ofercie stacji pojawi się 13 formatów.
30.09.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Radio ESKA uruchomiło serwis tematyczny Eskapady
Pod nazwą Eskapady ruszył nowy projekt internetowy Radia ESKA poświęcony podróżom po Polsce, zwiedzaniu mniej i bardziej turystycznych zakątków, aktywnemu wypoczynkowi i sposobom na udany relaks.
27.09.24, 10:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nauczycielki życia, Coolturalne rozmowy i Siła kobiet. Nowe serie podcastowe w ofercie Grupy ZPR Media
W tym tygodniu swoją premierę mają trzy nowe cykle podcastów Grupy ZPR Media: „Nauczycielki życia”, „Coolturalne rozmowy” i „Siła kobiet”.
25.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Węglarczyk-Wrona. Korespondenci. Wspólny podcast Onetu, Onet Audio i TVN24 GO
W każdą środę o godz. 20:00 w Onecie, Onet Audio oraz TVN24 GO udostępniany będzie nowy odcinek nowego podcastu Bartosza Węglarczyka z Onetu i Marcina Wrony z Faktów TVN. „Węglarczyk-Wrona. Korespondenci” jest podcastem, w którym prowadzący poddają analizie i dyskusji kampanię wyborczą w Stanach Zjednoczonych.
23.09.24, 11:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchomiła serwis Pomagamy razem z eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią
Grupa ZPR Media pod hasłem „Pomagamy razem” uruchomiła serwis internetowy z praktycznymi informacjami i eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią. To wspólna akcja redakcji portali se.pl, murator.pl, MjakMama.pl i PoradnikZdrowie.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.