16.12.22, 07:00
Różnorodność i inkluzywność w mediach jest ważna dla połowy Polaków. Badanie Mindshare Polska
Mindshare Polska przeprowadziło badanie dotyczące różnorodności i inkluzywności. Badanie pokazuje, że nawiązywanie do tej tematyki w mediach i kulturze jest ważne dla 59 proc. Polaków.
Inkluzywność w marketingu zakłada, m.in. prowadzenie komunikacji uwzględniającej osoby o odmiennym kolorze skóry, wyglądzie, stanie zdrowia, wieku, wyznaniu, orientacji seksualnej, czy narodowości. W ostatnim czasie coraz więcej marek nawiązuje w swoich działaniach marketingowych do tematyki równości. Jednak badanie Mindshare Polska wykazało, że w ciągu ostatniego roku, tylko 23 proc. Polaków spotkało się z tą tematyką w mediach. Uczestnicy badania wskazują, że komunikaty związane z różnorodnością i inkluzywnością docierały do nich najczęściej za pośrednictwem portali informacyjnych, mediów społecznościowych, telewizyjnych programów informacyjnych, ale także filmów i seriali.
Promowanie tematyki diversity & inclusion przez firmy i marki wskazało jedynie 15 proc. badanych, przy czym zdecydowana większość z nich nie potrafiła wskazać konkretnych podmiotów. Jednak, co trzeci badany (32 proc.) przyznaje, że promowanie przez firmę idei różnorodności sprawia, że mają oni lepsze zdanie o marce, która publicznie wyraża poparcie dla takich wartości, a co czwarty (26 proc.) deklaruje, że bardziej chętnie rozważa takie marki podczas zakupów.
"Wyniki naszego badania pokazują, że warto, aby firmy i marki komunikowały nawiązywanie w swojej działalności do tematyki diversity & inclusion. Niska zauważalność takich działań (15 proc.) w odniesieniu do potencjalnych korzyści z nich płynących (co najmniej wizerunkowych) powinna motywować do bardziej wyrazistego podkreślania tego, że nasza działalność sprzyja wartościom różnorodności i równości” – mówi Karolina Chołuj, Director Business Planning.
Dla ok. 40 proc. ankietowanych ważne jest, aby w przekazach medialnych mówić o osobach z niepełnosprawnościami lub chorobami wpływającymi na ich wygląd oraz podkreślać równość ze względu na płeć, wiek, wagę, czy kolor skóry. Dla co trzeciego badanego ważne jest eksponowanie w treściach medialnych mniejszości narodowych, etnicznych, czy osób o innej niż heteroseksualna orientacji. Z badań wynika, że bardziej otwarte na te treści są kobiety, niż mężczyźni.
"Dziś marketing inkluzywny tj. włączający wszystkie grupy społeczne i mniejszości – powinien być standardem, implementowanym w strategie komunikacji i działania marek. Konsumenci doceniają autentyczność i działania pokazujące wartości z jakimi firmy się utożsamiają. W Mindshare jednym z naszych nadrzędnych celów jest Good Growth – zrozumienie konsumentów, ich motywacji i sposobu myślenia, a następnie wsparcie klientów w interpretacji tych potrzeb i uwzględnieniu ich w prowadzonych działaniach” – dodaje Marta Kierszka, Strategy Senior Executive.
Komentarze