02.12.22, 09:18

Jakie są obecne trendy w public relations?

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Jeśli zastanawiasz się, jak możesz się wyróżnić  od konkurencji, a także w jaki sposób możesz maksymalnie wykorzystać swoje strategie PR, to jesteś we właściwym miejscu!

Czym jest public relations?

Public relations, zwany też PR odnosi się do działań i procesu komunikacji, które firmy wykorzystują do nawiązania pozytywnych relacji ze swoją publicznością. PR idzie w parze z Twoją reputacją, dlatego jest tak ważny. Jeśli masz firmę, wszystko co mówisz i wszystko co robisz ma znaczenie. Co więcej, może mieć zarówno negatywne, jak i pozytywne konsekwencje dla Twojego biznesu. Żaden przedsiębiorca nie może ryzykować zdobycia złej reputacji, ponieważ jej "oczyszczenie" zajęłoby lata.

Public relations jest niezbędne, ponieważ konieczne jest posiadanie dobrego wizerunku firmy. Strategia PR analizuje, co ludzie mówią o Twojej marce. A potem wpływa na to, by klienci mieli pozytywny obraz marki. Pamiętaj, że głównym celem każdej strategii public relations jest kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, a także wzmacnianie relacji marki ze społeczeństwem i jej klientami.

Dlaczego jednak do PR przykłada się tak dużą wagę? Odpowiedź na to pytanie jest dość oczywista po tym, co właśnie napisaliśmy. Głównym celem PR jest utrzymanie pozytywnej reputacji i wzmocnienie relacji z odbiorcami. Nie dotyczy to tylko Twoich klientów, ale także pracowników, inwestorów, partnerów itp. Dobry wizerunek firmy jest decydujący, ponieważ pokazuje społeczeństwu, że można zaufać Twojej firmie.

Jakie są obecne trendy w public relations?

Trendy w Public Relations w ostatnich latach znacznie się zmieniły. Co więcej, w przyszłości będą się one nadal ewoluować. Dziś rola osoby zajmującej się PR jest zupełnie inna niż w przeszłości. Teraz należy zajmować się wieloma aspektami jednocześnie. Innymi słowy, wymagana jest wielozadaniowość.

Ponadto wśród społeczeństwa panuje ogólne poczucie nieufności. Nie mają już takiej wiary jak kiedyś w reklamę. Ale ten problem jest łatwy do rozwiązania, jeśli dostarczysz publiczności treści, które są ciekawe, angażujące i godne zaufania. Mimo wszystko trzeba będzie pracować nad wizerunkiem firmy jak najbardziej. Tak naprawdę nie tylko Twój wizerunek ma znaczenie, będziesz musiał skupić się również na wizerunku swoich pracowników.

Przyjrzyjmy się najważniejszym statystykom i trendom PR:

  • 80% marketerów i PR-owców uważa, że cyfrowy storytelling to przyszłość.
  • Wielu PR-owców uważa, że w najbliższym czasie ich praca będzie miała nową nazwę. Wynika to z faktu, że wiąże się to z wielozadaniowością, a także z tego, że ich obecna nazwa nie bardzo pasuje do tego, co robią.
  • W ciągu ostatnich pięciu lat agencje PR rosły nawet o 30% rocznie.
  • Według dużej części PR-owców, influencer marketing nabiera coraz większego znaczenia.
  • Wielu konsumentów postrzega reklamę jako mniej wiarygodne źródło niż sądzili przed laty.
  • Dziennikarze są pod presją napisania kilku historii w krótkim czasie.
  • Dzisiejsi millenialsi ulegają wpływom blogów i mediów społecznościowych.
  • 80% ludzi woli czerpać informacje z artykułów niż z reklam.
  • 70% konsumentów woli dowiedzieć się o firmie z artykułu niż z reklamy.
  • 68% konsumentów chętnie czyta informacje o interesującej ich firmie.
  • 86% osób jest skłonnych unikać reklam telewizyjnych.
    91% użytkowników poczty elektronicznej, którzy zapisują się do firmowej usługi e-mailowej, rezygnuje z niej po jakimś czasie.

Znaczenie public relations

Jest milion powodów, dla których powinieneś zainwestować w PR. Ale przede wszystkim dlatego, że PR może pomóc Ci zwiększyć świadomość marki i poprawić reputację. Ma to ogromne znaczenie.

Jedną z zalet jest to, że może pomóc Ci wydawać się bardziej godnym zaufania dla swoich odbiorców. Dzieje się tak dlatego, że PR korzysta z obiektywnych źródeł. A także dlatego, że ludzie bardziej ufają PR niż płatnym źródłom, takim jak reklama.

Co więcej, PR jest opłacalnym sposobem na dotarcie z przekazem do szerszej publiczności. W rzeczywistości inwestowanie w inne rodzaje tradycyjnego marketingu byłoby znacznie droższe niż wykorzystanie części budżetu na poprawę PR.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.