01.12.22, 12:01

Dziecięce czasopisma wydawane przez Media Service Zawada zmieniają właściciela

Okładka magazynu "Świnka Peppa", fot.: materiały prasowe

Story House Egmont będzie teraz polskim wydawcą czasopism „Świnka Peppa”, „Scooby Doo”, „Cartoon Network”, „LOL”, „MiniMini+”, „Cry Babies” oraz „Dino Ranch”. Z kolei Media Service Zawada chce skupić się rynku książkowym.

Story House Egmont Polska nabył prawa do siedmiu czasopism dla dzieci od polskiego wydawnictwa Media Service Zawada, dodając do swojego portfolio dzieci takie tytuły skierowane do dzieci jak: „Świnka Peppa”, „Scooby Doo”, „Cartoon Network”, „LOL”, „MiniMini+”, „Cry Babies” i „Dino Ranch”. Dzięki tej transakcji Story House Egmont Polska stanie się największym wydawcą czasopism dla dzieci w Polsce, a przy tym będzie nadal rozwijać swój udział w rynku publikacji komiksowych oraz portfolio gier planszowych.

Dzięki nabyciu praw od Media Service Zawada, w ramach naszej ogólnej strategii, wzmacniamy działalność związaną z czasopismami dla dzieci w Polsce. Story House Egmont wydaje czasopisma dla dzieci w 25 krajach Europy, a naszą wizją jest współpraca z wiodącymi na rynku markami i rozwijanie działalności związanej z tworzeniem contentu” – mówi Marika Bark, Business Area Director Kids w Story House Egmont.

Story House Egmont zajmuje wiodącą pozycję na rynku czasopism dla dzieci w Europie Środkowej i Wschodniej, Wielkiej Brytanii i Skandynawii, a także jest strategicznym partnerem w pozyskiwaniu młodych odbiorców i tworzeniu contentu. Story House Egmont – część grupy medialnej Egmont – prowadzi działalność w trzech obszarach biznesowych, wydawnictwach multimedialnych, e-commerce i agencjach cyfrowych, z łącznymi przychodami w wysokości 851 mln euro w 2021 r.

Większość tytułów, które w tej chwili przejmujemy w Polsce, jest już wydawana przez Story House Egmont w innych krajach Europy. Licencjodawcy zaangażowani w transakcję, którą dziś ogłaszamy, to: Hasbro, MGA, Warner Bros., Boat Rocker Media, Plus Licens i Canal+. Te silne firmy stoją za popularnymi markami, z którymi ściśle i długoterminowo współpracujemy (…)” – dodaje Marika Bark.

Począwszy od 1 grudnia br. Story House Egmont będzie wydawcą powyższych siedmiu czasopism w Polsce. Media Service Zawada wesprze Story House Egmont w okresie przejściowym usługami związanymi z wydawaniem tych czasopism.

Media Service Zawada pozostanie graczem na rynku wydawniczym książek dla dzieci, z wieloma znanymi markami w swoim portfolio. „Bardzo się cieszę, że udało nam się wypracować porozumienie, które otwiera przed każdą ze stron nowe możliwości rozwoju w obranych przez nie kierunkach. Jestem dumny z dynamicznego rozwoju naszej firmy na rynku książki dziecięcej i jestem przekonany, że dzięki tej transakcji od przyszłego roku będziemy mogli w pełni skoncentrować się zarówno strategicznie, jak i operacyjnie, na tym segmencie rynku, co pozwoli nam jeszcze bardziej wzmocnić naszą silną pozycję zbudowaną przez ostatnie lata i ułatwi dalszą ekspansję” – mówi Zdzisław Zawada, prezes Media Service Zawada.

Story House Egmont

Story House Egmont jest wydawcą czasopism, a także właścicielem firm i agencji z branży medialnej i e-commerce. SHE jest częścią skandynawskiej grupy medialnej Egmont, właścicielem takich firm, jak Nordisk Film, TV 2 Norway oraz Lindhardt og Ringhof i Cappelen Damm. Działając jako fundacja, Egmont przekazuje znaczną część zysku na cele związane z poprawą życia dzieci i młodzieży oraz na wspieranie talentów filmowych.

Story House Egmont Polska jest częścią grupy medialnej Story House Egmont. Polski oddział wydawnictwa powstał w 1990 r., debiutując komiksem z Kaczorem Donaldem. Aktualnie firma jest największym na polskim rynku wydawcą czasopism, komiksów oraz gier planszowych dla dzieci i młodzieży. Specjalizuje się w wydawaniu czasopism dla dzieci, a w ofercie znalazło się kilkadziesiąt tytułów prasowych dla młodych czytelników – są to zarówno pisma z ulubionymi bohaterami znanymi z filmów, kreskówek i seriali, jak również magazyny dla fanów zabawek i gier.

Media Service Zawada

Firma działa w Polsce od 1994 r., a jej pierwszym przedsięwzięciem było zarządzanie sprzedażą powierzchni reklamowej dla wydawnictwa Bauer. Z czasem portfolio klientów rozszerzyło się o wrocławskie wydawnictwo Phoenix Press Media. W latach 1997-2002 dużym partnerem MSZ został Marshall Cavendish, producent kolekcji wydawniczych. Z tym wspólnikiem Media Service Zawada wydał w Polsce dziesięć kolekcji wydawniczych. Wśród nich znalazła się seria „Świat Wiedzy”, której łączna sprzedaż na przestrzeni kilku lat wyniosła ponad 200 mln egzemplarzy. Projekt ten otworzył firmie drogę do samodzielnej działalności wydawniczej. Specjalnością wydawnictwa są publikacje tworzone w oparciu o najpopularniejsze licencje dla dzieci, będące owocem wieloletniej współpracy ze światowymi liderami takimi jak Hasbro, Paramount, MGA, Canal+ czy Warner Bros. MSZ od kilku lat skupiał się na budowaniu portfolio, dzięki czemu notuje znaczący wzrost na rynku książki dziecięcej i planuje dalszy rozwój w tym obszarze.

Komentarze

Powiązane

18.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 maja?
17.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 maja?
16.05.24, 16:00
| prasa » informacje
35. urodziny miesięcznika Pani
Magazyn „PANI” to jeden z najstarszych magazynów kobiecych w Polsce. Powstał w 1989 r. , kiedy wydawca pisma „Kobieta i Życie” postanowił stworzyć nowy kwartalnik poradniczo-relaksowy. 17 maja br. na rynku ukaże się urodzinowe wydanie pisma.
16.05.24, 07:45
| prasa » informacje
Kolporter rozwija i modernizuje sieć saloników
Nowe saloniki i kolejne zmodernizowane punkty – to bilans prac w sieci Kolportera w pierwszym kwartale 2024 roku.
16.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 maja?
15.05.24, 07:30
| prasa » ludzie
Dorota Kruk szefową komunikacji i PR spółki Wyborcza
Z początkiem maja br., Dorota Kruk została szefową nowo utworzonego obszaru komunikacji i PR spółki Wyborcza. Będzie odpowiadać za zbudowanie strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, relacje z mediami oraz działania public relations związane z działalnością spółki Wyborcza, w tym “Gazety Wyborczej”.
15.05.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 maja?
14.05.24, 15:48
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 maja 2024 r. (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 maja?
14.05.24, 07:30
| prasa » ludzie
Łukasz Grzymisławski nowym redaktorem naczelnym Książek. Magazynu do czytania
Od maja br. Łukasz Grzymisławski objął kierownictwo nad redakcją dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do czytania”, będącego częścią portfolio wydawniczego spółki Wyborcza.
13.05.24, 07:30
| prasa » ludzie
Agnieszka Holland Człowiekiem Roku 2024 Gazety Wyborczej
„Gazeta Wyborcza” przyznała tegoroczny tytuł Człowieka Roku Agnieszce Holland. Redakcja uhonorowała reżyserkę w uznaniu dla jej artystycznych dokonań i obywatelskiej odwagi. Rozmowę i sylwetkę laureatki będzie można przeczytać w gazecie i na stronie internetowej „Wyborczej”.