25.11.22, 21:30
Studio Platige Image twórcą animacji dla Australijskiej Izby Turystyki
Polskie Studio Platige Image wzięło udział w projekcie Australijskiej Izby Turystki. Filmy i spoty marki będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem jest zachęcanie do odwiedzenia Australii. W materiałach pojawia się ożywiona maskotka kangura.
Tourism Australia to agencja rządowa, powołana w celu przyciągnięcia zagranicznych gości do Australii, zarówno w celach rekreacyjnych, jak i biznesowych. Organizacja skupia się na 15 kluczowych rynkach, a jej działania obejmują reklamę, public relations, targi, programy branżowe, promocje konsumenckie, komunikację online i badania konsumenckie.
Nowy ambasador marki Tourism Australia to Ruby – kangur, ożywiony przez Platige Image, dzięki animacji CGI. W spocie wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października br. w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu oraz Tokio. Za ich produkcję odpowiadała Nicole Ryan.
Pozytwyny odbiór kampanii
Kampania Australijskiej Izby Turystki wzbudziła ogromne zainteresowanie. W ciągu pierwszych dwóch tygodni 9-minuotwy film na Youtube obejrzało prawie 20 mln osób, natomiast łączny zasięg wszystkich wersji filmów przekroczył 100 mln widzów. Poza dziewięciominutowym filmem powstały także 60, 30 i 15 sekundowe spoty reklamowe. Zrealizowano także dwie wersje półminutowych spotów oraz jeden 15-sekundowy dla współpracujących przy projekcie australijskich narodowych linii lotniczych Qantas Airlines. W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH. Będzie ona wyświetlana w Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles LA oraz K-Pop w Seulu.
W jaki sposób Platige zostało wybrane do tego prestiżowego projektu ?
,,Michael Gracey, reżyser zrealizowanych dla Australijskiej Izby Turystyki spotów i wielki fan prac polskiego studia od czasu, jak zobaczył reklamę zegarków Citizen, od razu wiedział, że Platige Image to idealny wybór dla Tourism Australia. O tym, że to właśnie my zrealizujemy te animacje, zadecydowało także bogate doświadczenie w pracy dla wielu znanych międzynarodowych marek, takich jak: Aston Martin, Lego, Samsung, etc.” – mówi producentka Nicole Ryan.
Praca wykonana przez Platige Image
"W dziewięciominutowym filmie mieliśmy do czynienia z ponad 150 ujęciami, w tym 116 animowanymi komputerowo, z których wszystkie wymagały ustawienia odpowiedniego toru kamery, dobrania oświetlenia, a także renderingu, animacji 3D i kompozycji. Każdy z tych kroków wymagał od różnych osób koordynacji między sobą, a także od klienta (w celu zatwierdzenia każdego kroku). To było naprawdę ogromne wyzwanie” – mówi Arek Arciszewski, VFX Supervisor w Platige Image.
Platige Image zadbała głównie o komputerowe stworzenie postaci i animacji. Zdaniem Łukasza Dziedzińskiego z Platige Image, tworzenie tych animacji okazało się nie tylko wyzwaniem samym w sobie, ale też prawdziwym sprawdzianem umiejętności logistycznych. Grupa wspomogła też proces kreatywny części komercyjnych projektu współpracując bezpośrednio z agencją. Twórcy uczestniczący w projekcie dobrze wspominają pracę i atmosferę, jaka panowała w międzynarodowym zespole. Zdaniem producentki Nicole Ryan współpraca zakończyła się ogromnym sukcesem.
,,Był to przypadek, niesamowitego wręcz, wzajemnego zrozumienia pomiędzy wszystkimi zaangażowanymi stronami. Pomimo tego, że pracowaliśmy rozsiani,po dosłownie całym globie,komunikacja była niemal wzorowa. Dzięki temu na bieżąco mogliśmy rozwiązywać wszelkie problemy i upewniać się, że jesteśmy na właściwej drodze” – mówi Nicole Ryan.
Specjalista ds. komunikacji
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa
Przejdź do ofertyPEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU
Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze