17.11.22, 11:00

Mariusz Pitura rusza z projektem med-tech The Linghos

Logo The Linghos, fot.: materiały prasowe

„The Linghos” to projekt med-tech, który jest połączeniem gamingu, storytellingu, technologii i logopedii. Projekt rozwija Mariusz Pitura - były dyrektor kreatywny agencji J. Walther Thompson i Walk.

“The Linghos” to aplikacja, która dzięki zaawansowanych algorytmom sztucznej inteligencji ma diagnozować zaburzenia logopedyczne u dzieci i przygotować indywidualną terapię opartą o sterowane głosem gry. Aplikacja zawierać będzie także moduł do online’owych spotkań z logopedą do konsultacji trudniejszych przypadków.

Szacuje się, że w Polsce aż ok. 75 proc. dzieci w wieku od trzech do dziewięciu lat ma problemy logopedyczne. Znaczna ich część ma niewystarczający dostęp do logopedów lub nie ma go wcale. “W ten sposób wypełniamy lukę na technologicznym i medycznym rynku, dając wreszcie dzieciom fun z ćwiczeń, rodzicom wygodę, a logopedom nowoczesne narzędzie, którego do tej pory im brakowało” - mówi Mariusz Pitura.

Pointer.Capital inwestuje w The Linghos

Jak podkreśla twórca, projekt zyskuje uznanie w Polsce i na świecie. W 2022 r. w projekt zainwestował amerykański fundusz venture - Pointer.Capital. Firma prowadzi także rozmowy z innymi funduszami wspierającymi startupy med-tech, oraz z dużymi providerami usług medycznych.

Mariusz Pitura projekt The Linghos rozwija wraz z product designerem - Jakubem Śledziem. Panowie poznali się w firmie Techland, gdzie do końca 2021 r. pracowali nad rozwojem gry „Dying Light 2”. Premiera aplikacji w Polsce i USA zaplanowana została na drugą połowę 2023 r. Równolegle trwają prace nad poszerzeniem uniwersum the Linghos o serial animowany dla dzieci oraz serię wydawniczą.

Kim jest Mariusz Pitura?

Mariusz Pitura studiował Dziennikarstwo, Prawo, Scenariopisarstwo, Filmoznawstwo i Realizację Filmów Dokumentalnych. Jest absolwentem Cannes Lions & Berlin School of Creative Leadership, stypendystą programu „Młoda Animacja“ w Studiu Filmowym im. A. Munka, scenarzystą nagradzanych komiksów i filmów dokumentalnych. Niedawno wydał książkę dla dzieci “Jak zebra przeszła samą siebie” oraz komiks “Niepamięć absolutna”, który na Międzynarodowym Festiwalu Komiksów i Gier został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych komiksów 2022.

Komentarze

Powiązane

23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.
17.01.23, 20:28
| radio » informacje | internet » informacje
Pierwszy podcast rzeka z Aleksandrem Kwaśniewskim w Gazeta.pl
„Kwaśniewski Story. Podcast rzeka z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim” to pięć godzinnych rozmów przeprowadzonych przez Grzegorza Sroczyńskiego z byłym prezydentem Polski. Podcastów będzie można posłuchać na stronie głównej Gazeta.pl, w serwisie Wiadomosci.Gazeta.pl oraz na najpopularniejszych platformach podcastowych.
13.01.23, 21:30
| internet » informacje
Drożeją abonamenty w usłudze Legimi
Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, 28 grudnia 2022 r. wprowadził nowe ceny abonamentów. Jest to pierwsza podwyżka od ponad pięciu lat.
12.01.23, 13:48
| internet » e-commerce
Koniec Shopee Polska. Gigant wycofuje się z polskiego rynku
Niespodziewanie platforma Shopee Polska kończy działalność i to w trybie natymiastowym.
12.01.23, 11:44
| prasa » informacje | internet » informacje
Jan Rybicki laureatem projektu Weekend.Gazeta.pl Polska Stories
„Polska Stories” to projekt Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego redakcja serwisu poszukiwała, a następnie szkoliła młodych reportażystów i reportażystki. Finaliści konkursu wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach Weekend.Gazeta.pl. Zwycięzcą pierwszej edycji został Jan Rybicki.
11.01.23, 22:00
| internet » informacje
Agencja K2 Precise z Grupy K2 zaczyna współpracę z Urvis Bike
Agencja K2 Precise (Grupa K2) odpowiada za wdrożenie usług marketing automation dla polskiej marki rowerów cargo Urvis Bike.
11.01.23, 13:30
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Turystyczni Dziennikarze Roku 2021 wybrani. Sława Bieńczycka laureatką konkursu w kategorii audycja radiowa
Polska Organizacja Turystyczna po raz czwarty przyznała tytuły Turystycznego Dziennikarza Roku w czterech kategoriach: artykuł, audycja radiowa, fotoreportaż oraz wideo. Laureatką w kategorii audycji radiowej została dziennikarka Jedynki Polskiego Radia - Sława Bieńczycka.
10.01.23, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
LTTM i IMOK tworzą oficjalnie zawód Influencer Managera
LTTM przy współpracy z Instytutem Marki Online i Komunikacji (IMOK) otwiera nowy kierunek nauczania „Influencer Manager”. Szkolenie posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji i Nauki z kodem zawodu, co jednocześnie oznacza, że influencer manager stanie się dzięki temu oficjalnie zawodem.
09.01.23, 18:47
| internet » informacje
Hyundai pozostaje partnerem strategicznym Onet Rano także w 2023 roku
Hyundai Motor Poland i Onet Rano przedłużają strategiczne partnerstwo. Od stycznia br. poranny program Onetu będzie nadal realizowany z samochodu o napędzie w 100% elektrycznym - Hyundai IONIQ 5.
05.01.23, 10:00
| internet » informacje
Powstaje The Hero Hub – polska platforma wspierająca tworzenie produktów influencerskich
W 2023 r. na polskim rynku zadebiutuje The Hero Hub – platforma wspierająca influencerów i marki w tworzeniu autorskich, limitowanych wersji produktów. Projekt powstał z inicjatywy wrocławskiej agencji influencer marketingu GetHero.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji-Rzecznik prasowy

Muzeum Sztuki Łódź | Łódź

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.