04.12.22, 13:00

Elbląskie i Kobierzyckie wodociągi zachęcają do zmiany nawyków

Ulotka, gmina Kobierzyce, fot.: materiały prasowe

Elbląskie i Kobierzyckie przedsiębiorstwa wodociągowe prowadzą działania kampanijne zachęcające odbiorców do zmiany nawyków, oszczędzanie wody i picie kranówki. Przedsiębiorstwa kierują swój projekt do wszystkich mieszkańców – dorosłych, jaki i dzieci.

Przedsiębiorstwa komunalne nadal muszą edukować mieszkańców w kwestii korzystania z sieci sanitarnej. Wszystko, co nadprogramowo trafia do kanalizacji może spowodować zatory bądź awarie, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Aby temu zapobiec, wodociągi stale tworzą apele do mieszkańców, prosząc o zaprzestanie takich działań. Kolejnym problemem, z którym walczą wodociągi jest nadmierne zużywanie wody. Pod koniec czerwca br. 173 gmin zaapelowało do mieszkańców o oszczędzanie wody, zwracając uwagę na powiększający się problem globalnego ocieplenia, który pogarsza sytuację hydrologiczną. Przedsiębiorstwa komunalne zaznaczają, że problemów jest znacznie więcej. Kampania powstała, aby uświadomić społeczeństwo o ważności oszczędzania wody. Odbiorcami działań są wszyscy mieszkańcy, nie tylko ci płacący rachunki, ale też dzieci.

,,W teorii nie jest tak źle, bo większość osób, np. na pytanie o to, jak powinno się korzystać z kanalizacji, odpowie prawidłowo. Z praktyką jest już gorzej, ponieważ do WC i kuchennych odpływów nadal trafiają rzeczy, które nigdy nie powinny się w nich znaleźć. Niektórzy użytkownicy sieci po prostu zapominają się, inni błędy popełniają w pośpiechu, ale ogólnie wielu osobom nadal brakuje wiedzy. Dlatego naszym zadaniem, jako wodociągów, jest nie tylko dostarczanie czystej wody i odbiór ścieków, ale również zapobieganie zatorom i awariom, a zatem edukacja mieszkańców” – mówi Konrad Żechałko, prezes zarządu w Kobierzyckim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji.

Kranówka na fali

Przedsiębiorstwa w swoich kampaniach zwracają też uwagę na temat picia wody bezpośrednio z kranu. Wielu mieszkańców ma obawy związane z jej jakością i bezpieczeństwem picia, dlatego sięgają po wodę butelkowaną. Gminne wodociągi zapewniają, że takie działania są bezpodstawne.

"Duża część społeczeństwa jest przekonana, że woda butelkowana jest zdrowsza od tej z kranu. A to jest mit. Woda w sieci wodociągowej jest gruntownie i wielokrotnie badana, musi spełniać polskie i unijne normy. Zazwyczaj, np. w Elblągu, posiada korzystne dla zdrowia stężenie minerałów, a jej konsumpcja kosztuje dosłownie niecały grosz za litr. Jej picie to nie tylko korzyści zdrowotne i ekonomiczne, ale również środowiskowe. Chcemy to uświadamiać mieszkańcom” – mówi Marek Misztal, prezes zarządu w Elbląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji. 

Kto odpowiada za kampanię?

Nonoproblemo to poznańska agencja, która od prawie 15 lat realizuje projekty z zakresu kampanii informacyjno-edukacyjnych, PR, employer brandingu, marketingu oraz reklamy i komunikacji. W 2019 r. kampania stworzona przez agencję dla Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Komornikach zajęła pierwsze miejsce w konkursie „Głośna woda” (w kategorii gmin od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców), promującym najciekawsze lokalne inicjatywy edukacyjne, realizowane przez przedsiębiorstwa wod-kan.

,,W ostatnich dwóch latach przygotowaliśmy i wdrożyliśmy ponad 10 kampanii adresowanych do mieszkańców różnych gmin, w tym użytkowników sieci wodno-kanalizacyjnych, dlatego wiemy, że najefektywniejsze są kampanie, które poruszają faktyczne problemy danej społeczności i osadzone są w jej lokalnych realiach. Dlatego dostosowujemy przekaz zarówno do charakteru kampanii, grupy docelowej, jak i miejsca, np. lokujemy bohaterów akcji w konkretnej miejscowości lub kreujemy ich w nawiązaniu do postaci lub symboli funkcjonujących w lokalnej kulturze i wyobraźni. To sprawia, że przekaz jest bardziej atrakcyjny, a tym samym skuteczniej dociera do odbiorców” – podkreśla Kamila Radomska-Woźniak, szefowa Nonoproblemo.

Komentarze

Powiązane

03.02.23, 08:51
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Stańczak dołączył do Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
03.02.23, 07:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Grażyna Gołębiowska (AMS)
Grażyna Gołębiowska, Dyrektorka marketingu AMS SA., podsumowuje 2022 r. na rynku reklamy zewnętrznej. 
02.02.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
Robbie Williams rozpoczyna współpracę z marką Felix
Robbie Williams został nowym głosem Felixa – kota i marki z sektora karmy dla kotów. Robbie Williams nagrał nową piosenkę “It’s great to be a cat” na potrzeby nowej kampanii reklamowej Felix.
02.02.23, 13:57
| reklama & PR » informacje
Marka Velvet w przetargu wybiera Red8
Agencja Red8 (dentsu Polska) wybrana przez firmę Velvet CARE do opracowania nowej platformy komunikacji dla swojej marki Velvet - lidera w kategorii markowych produktów higieny papierowej na polskim rynku.
02.02.23, 13:32
| reklama & PR » informacje
IT depends. On you. Kampania the:protocol
theprotocol.it (serwis z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT) rusza z kampanią mediową i influencerską. Przekaz jest kierowany do tych, którzy w nowym roku chcą zmienić pracę i potrzebują bodźców mobilizujących ich do poszukiwań.
02.02.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Podsumowanie 2022 r.: Łukasz Jarota (agencja Grow)
Podsumowanie 2022 roku według Łukasza Jaroty (agencja Grow).
01.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Miasto Wołów zmienia swoje logo i identyfikację wizualną
Władze Wołowa zaprezentowały nowy logotyp. Znak stał się podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej i będzie systematycznie wdrażany w projektach promocyjnych Urzędu Miejskiego oraz komunikacji z mieszkańcami. Projekt zrealizowała agencja Publicon.
01.02.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Design by HARIBO. Konkurs marki Haribo
Marka HARIBO ruszyła z konkursem w którym do zdobycia jest kolekcja ubrań i akcesoriów HARIBO oraz nagroda główna – laptop ze specjalnym etui.
01.02.23, 18:00
| reklama & PR » informacje
Klub Super-Pharm. Nowa nazwa znanego programu lojalnościowego drogerii Super-Pharm
Sieć Super-Pharm wprowadziło nową odsłonę programu lojalnościowego. Od 26 stycznia br. Klub LifeStyle zmienia nazwę na Klub Super-Pharm.
01.02.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Ekspert ALDI Poleca. ALDI promuje marki własne
„Ekspert ALDI Poleca” – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja promująca marki własne ALDI.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.