04.12.22, 13:00
Elbląskie i Kobierzyckie wodociągi zachęcają do zmiany nawyków
Elbląskie i Kobierzyckie przedsiębiorstwa wodociągowe prowadzą działania kampanijne zachęcające odbiorców do zmiany nawyków, oszczędzanie wody i picie kranówki. Przedsiębiorstwa kierują swój projekt do wszystkich mieszkańców – dorosłych, jaki i dzieci.
Przedsiębiorstwa komunalne nadal muszą edukować mieszkańców w kwestii korzystania z sieci sanitarnej. Wszystko, co nadprogramowo trafia do kanalizacji może spowodować zatory bądź awarie, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Aby temu zapobiec, wodociągi stale tworzą apele do mieszkańców, prosząc o zaprzestanie takich działań. Kolejnym problemem, z którym walczą wodociągi jest nadmierne zużywanie wody. Pod koniec czerwca br. 173 gmin zaapelowało do mieszkańców o oszczędzanie wody, zwracając uwagę na powiększający się problem globalnego ocieplenia, który pogarsza sytuację hydrologiczną. Przedsiębiorstwa komunalne zaznaczają, że problemów jest znacznie więcej. Kampania powstała, aby uświadomić społeczeństwo o ważności oszczędzania wody. Odbiorcami działań są wszyscy mieszkańcy, nie tylko ci płacący rachunki, ale też dzieci.
,,W teorii nie jest tak źle, bo większość osób, np. na pytanie o to, jak powinno się korzystać z kanalizacji, odpowie prawidłowo. Z praktyką jest już gorzej, ponieważ do WC i kuchennych odpływów nadal trafiają rzeczy, które nigdy nie powinny się w nich znaleźć. Niektórzy użytkownicy sieci po prostu zapominają się, inni błędy popełniają w pośpiechu, ale ogólnie wielu osobom nadal brakuje wiedzy. Dlatego naszym zadaniem, jako wodociągów, jest nie tylko dostarczanie czystej wody i odbiór ścieków, ale również zapobieganie zatorom i awariom, a zatem edukacja mieszkańców” – mówi Konrad Żechałko, prezes zarządu w Kobierzyckim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji.
Kranówka na fali
Przedsiębiorstwa w swoich kampaniach zwracają też uwagę na temat picia wody bezpośrednio z kranu. Wielu mieszkańców ma obawy związane z jej jakością i bezpieczeństwem picia, dlatego sięgają po wodę butelkowaną. Gminne wodociągi zapewniają, że takie działania są bezpodstawne.
"Duża część społeczeństwa jest przekonana, że woda butelkowana jest zdrowsza od tej z kranu. A to jest mit. Woda w sieci wodociągowej jest gruntownie i wielokrotnie badana, musi spełniać polskie i unijne normy. Zazwyczaj, np. w Elblągu, posiada korzystne dla zdrowia stężenie minerałów, a jej konsumpcja kosztuje dosłownie niecały grosz za litr. Jej picie to nie tylko korzyści zdrowotne i ekonomiczne, ale również środowiskowe. Chcemy to uświadamiać mieszkańcom” – mówi Marek Misztal, prezes zarządu w Elbląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji.
Kto odpowiada za kampanię?
Nonoproblemo to poznańska agencja, która od prawie 15 lat realizuje projekty z zakresu kampanii informacyjno-edukacyjnych, PR, employer brandingu, marketingu oraz reklamy i komunikacji. W 2019 r. kampania stworzona przez agencję dla Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Komornikach zajęła pierwsze miejsce w konkursie „Głośna woda” (w kategorii gmin od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców), promującym najciekawsze lokalne inicjatywy edukacyjne, realizowane przez przedsiębiorstwa wod-kan.
,,W ostatnich dwóch latach przygotowaliśmy i wdrożyliśmy ponad 10 kampanii adresowanych do mieszkańców różnych gmin, w tym użytkowników sieci wodno-kanalizacyjnych, dlatego wiemy, że najefektywniejsze są kampanie, które poruszają faktyczne problemy danej społeczności i osadzone są w jej lokalnych realiach. Dlatego dostosowujemy przekaz zarówno do charakteru kampanii, grupy docelowej, jak i miejsca, np. lokujemy bohaterów akcji w konkretnej miejscowości lub kreujemy ich w nawiązaniu do postaci lub symboli funkcjonujących w lokalnej kulturze i wyobraźni. To sprawia, że przekaz jest bardziej atrakcyjny, a tym samym skuteczniej dociera do odbiorców” – podkreśla Kamila Radomska-Woźniak, szefowa Nonoproblemo.
PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU
Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze