07.11.22, 14:30
Tuba już gra. Agora uruchamia serwis muzyczno-podcastowy dla młodych odbiorców
Grupa Radiowa Agora uruchamia Tubę, nowy serwis muzyczno-podcastowy skierowany do młodych odbiorców. Platforma działa pod adresem tuba.fm, pod którym do tej pory znajdował się m.in. streaming stacji radiowych Agory.
Tuba to nowy serwis muzyczno-podcastowy Grupy Radiowej Agory skierowany do młodych odbiorców. „Będziemy w nim przedstawiać to wszystko, co dzieje się w muzyce, której słucha młode pokolenie, Chcemy wsłuchać się szczególnie w potrzeby Generacji Z - przygotowaliśmy unikalną ramówkę podcastów i strumieniowanych list utworów. Będziemy tam, gdzie nasi odbiorcy i jednocześnie zbliżymy ich do twórców muzyki - to właśnie bliskość oraz interaktywność twórców i społeczności odbiorców jest jedną z cech charakterystycznych tego pokolenia. Tworzymy specjalną przestrzeń w mediach społecznościowych, która połączy te dwa światy” – mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory. „Tuba to wyjątkowy projekt cyfrowy GRA – po sukcesie podcastów i oferty subskrypcyjnej Premium TOK FM chcemy eksperymentować jednocześnie w sferze muzycznej i z nową dla nas, ale bardzo ważną i zarazem inspirującą grupą słuchaczy i słuchaczek. Rozumienie potrzeb młodego pokolenia jest jednym z naszych najważniejszych celów, dlatego będziemy rozwijać nowe produkty cyfrowe bazujące na naszych głównych przewagach - jedną z nich z całą pewnością jest umiejętność tworzenia jakościowej oferty audio” – dodaje Kowalczyk.
Podcasty rządzą
Najważniejszym atutem Tuby maja być autorskie podcasty poświęcone różnorodnej muzyce, które poprowadzą artyści, dziennikarze i eksperci z branży muzycznej. W chwili startu Tuby w gronie tym znaleźli się: Enzu i Pham w podcaście „Type Beat”, Krzysztof Nowak – „FAMA”, Matylda Hej [@everycraft] – „K-Cast”, Kamil „Ment” Kraszewski – „Muddy Buddy Hour”, Adam „Te-Tris” Chrabin i Wojtek „Diset” Sławiński – „Mental Madness”, Kamil Wróblewski – „Ukryte Pragnienia” oraz Kamil Szufladowicz – „Muzyka Miast” oraz „Top Tuby”. Nowe odcinki serii będą dostępne na stronie Tuby – tuba.fm, ale także na najważniejszych platformach podcastowych – na Spotify, Apple Podcasts czy Google Podcasts.
Oprócz tego użytkownicy Tuby znajdą w serwisie 20 streamów z muzyką, m.in. stacje z polskim i zagranicznym hip-hopem, popem, polską muzyką rozrywkową, świeżą muzyką elektroniczną czy alternatywną. Każda stacja ma być aktualizowana na bieżąco i uzupełniana nowościami.
„Tuba to miejsce, w którym można posłuchać dobrej muzyki – w zależności od nastroju czy upodobań i gustu, a także posłuchać o dobrej muzyce” – mówi Kamil Szufladowicz, szef muzyczny projektu. „Naszym najważniejszym celem było dopasowanie oferty do oczekiwań wymagającej grupy odbiorców. Dla osób żyjących w świecie pełnym rozmaitych bodźców to właśnie podcasty mogą być doskonałym sposobem na pożyteczny relaks – dlatego nasze treści będą ciekawe, angażujące i rozrywkowe. Zebraliśmy w Tubie świetną ekipę podcasterów, za obecność projektu w mediach społecznościowych oraz komunikację odpowiada Tytus Duchnowski, a ja zajmuję się stroną muzyczną i contentową” – dodaje Szufladowicz.
Start Tuby wspiera komunikacja marketingowa #socialoriented z hasłem „It’s not just music, we share emotions”. „Generacja Z i późni Millenialsi to pokolenia skupione wokół mediów społecznościowych, dlatego kampanię digitalową Tuby prowadzimy w najbardziej oczywistych dla nich miejscach w internecie. Będziemy zachęcać wszystkich młodych fanów muzyki do dołączenia do społeczności Tuby, m.in. na TikToku, Facebooku i Instagramie” – mówi Anna Justka, dyrektorka promocji Grupy Radiowej Agory.
Nie pierwsza Tuba Agory
To nie pierwszy w historii produkt oparty o markę Tuba. W 2010 r. ruszyła Tuba TV – muzyczny kanał telewizyjny działający w sieci. W 2012 r. projekt został przekształcony w platformę muzyczną dostępną wyłącznie na telewizorach Samsung Smart TV. Na początku 2016 r. Tuba TV została oficjalnie zamknięta. W ramach marki działa także Tuba.pl (serwis muzyczny uzupełniany bardzo rzadko informacjami) oraz platforma Tuba.fm, która właśnie zmienia oblicze.
Komentarze