07.11.22, 14:30

Tuba już gra. Agora uruchamia serwis muzyczno-podcastowy dla młodych odbiorców

Tuba chce zdobyć dusze młodych odbiorców, fot.: materiały prasowe

Grupa Radiowa Agora uruchamia Tubę, nowy serwis muzyczno-podcastowy skierowany do młodych odbiorców. Platforma działa pod adresem tuba.fm, pod którym do tej pory znajdował się m.in. streaming stacji radiowych Agory.

Tuba to nowy serwis muzyczno-podcastowy Grupy Radiowej Agory skierowany do młodych odbiorców. „Będziemy w nim przedstawiać to wszystko, co dzieje się w muzyce, której słucha młode pokolenie, Chcemy wsłuchać się szczególnie w potrzeby Generacji Z - przygotowaliśmy unikalną ramówkę podcastów i strumieniowanych list utworów. Będziemy tam, gdzie nasi odbiorcy i jednocześnie zbliżymy ich do twórców muzyki - to właśnie bliskość oraz interaktywność twórców i społeczności odbiorców jest jedną z cech charakterystycznych tego pokolenia. Tworzymy specjalną przestrzeń w mediach społecznościowych, która połączy te dwa światy” – mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory. „Tuba to wyjątkowy projekt cyfrowy GRA – po sukcesie podcastów i oferty subskrypcyjnej Premium TOK FM chcemy eksperymentować jednocześnie w sferze muzycznej i z nową dla nas, ale bardzo ważną i zarazem inspirującą grupą słuchaczy i słuchaczek. Rozumienie potrzeb młodego pokolenia jest jednym z naszych najważniejszych celów, dlatego będziemy rozwijać nowe produkty cyfrowe bazujące na naszych głównych przewagach - jedną z nich z całą pewnością jest umiejętność tworzenia jakościowej oferty audio” – dodaje Kowalczyk.

Podcasty rządzą

Najważniejszym atutem Tuby maja być autorskie podcasty poświęcone różnorodnej muzyce, które poprowadzą artyści, dziennikarze i eksperci z branży muzycznej. W chwili startu Tuby w gronie tym znaleźli się: Enzu i Pham w podcaście „Type Beat”, Krzysztof Nowak – „FAMA”, Matylda Hej [@everycraft] – „K-Cast”, Kamil „Ment” Kraszewski – „Muddy Buddy Hour”, Adam „Te-Tris” Chrabin i Wojtek „Diset” Sławiński – „Mental Madness”, Kamil Wróblewski – „Ukryte Pragnienia” oraz Kamil Szufladowicz – „Muzyka Miast” oraz „Top Tuby”. Nowe odcinki serii będą dostępne na stronie Tuby – tuba.fm, ale także na najważniejszych platformach podcastowych – na Spotify, Apple Podcasts czy Google Podcasts.

Oprócz tego użytkownicy Tuby znajdą w serwisie 20 streamów z muzyką, m.in. stacje z polskim i zagranicznym hip-hopem, popem, polską muzyką rozrywkową, świeżą muzyką elektroniczną czy alternatywną. Każda stacja ma być aktualizowana na bieżąco i uzupełniana nowościami.

Tuba to miejsce, w którym można posłuchać dobrej muzyki – w zależności od nastroju czy upodobań i gustu, a także posłuchać o dobrej muzyce” – mówi Kamil Szufladowicz, szef muzyczny projektu. „Naszym najważniejszym celem było dopasowanie oferty do oczekiwań wymagającej grupy odbiorców. Dla osób żyjących w świecie pełnym rozmaitych bodźców to właśnie podcasty mogą być doskonałym sposobem na pożyteczny relaks – dlatego nasze treści będą ciekawe, angażujące i rozrywkowe. Zebraliśmy w Tubie świetną ekipę podcasterów, za obecność projektu w mediach społecznościowych oraz komunikację odpowiada Tytus Duchnowski, a ja zajmuję się stroną muzyczną i contentową” – dodaje Szufladowicz.

Start Tuby wspiera komunikacja marketingowa #socialoriented z hasłem „It’s not just music, we share emotions”. „Generacja Z i późni Millenialsi to pokolenia skupione wokół mediów społecznościowych, dlatego kampanię digitalową Tuby prowadzimy w najbardziej oczywistych dla nich miejscach w internecie. Będziemy zachęcać wszystkich młodych fanów muzyki do dołączenia do społeczności Tuby, m.in. na TikToku, Facebooku i Instagramie” – mówi Anna Justka, dyrektorka promocji Grupy Radiowej Agory.

Nie pierwsza Tuba Agory

To nie pierwszy w historii produkt oparty o markę Tuba. W 2010 r. ruszyła Tuba TV – muzyczny kanał telewizyjny działający w sieci. W 2012 r. projekt został przekształcony w platformę muzyczną dostępną wyłącznie na telewizorach Samsung Smart TV. Na początku 2016 r. Tuba TV została oficjalnie zamknięta. W ramach marki działa także Tuba.pl (serwis muzyczny uzupełniany bardzo rzadko informacjami) oraz platforma Tuba.fm, która właśnie zmienia oblicze. 

Komentarze

Powiązane

08.10.24, 15:20
| radio » informacje
Nowa ramówka Polskiego Radia dla Ukrainy. Audycje tematyczne również jako podcasty
Polskie Radio dla Ukrainy rozpoczęło emisję programu według nowej ramówki. Stacja wprowadza nowe audycje tematyczne, które będą udostępniane również w formie podcastów na platformach streamingowych oraz w serwisach Polskiego Radia.
08.10.24, 12:12
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
#zróbsobiedobrze. Kampania społeczna Chillizet
Wystartowała kampania społeczna #zrobsobiedobrze, której organizatorami są Chillizet i marka biżuteryjna Oplotka. Potrwa do końca października br. Jej celem jest edukacja w zakresie profilaktyki dotyczącej raka piersi.
08.10.24, 08:30
| radio » informacje
Kultura nie śpi oraz Jestem muzykiem. Jestem rodzicem. Nowe propozycje Polskiego Radia Dzieciom
Polskie Radio Dzieciom wprowadza nowe propozycje kulturalne – audycję „Kultura nie śpi” Martyny Chuderskiej oraz podcast Damiana Sikorskiego „Jestem muzykiem. Jestem rodzicem”. 
07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 12:30
| radio » informacje
Wywiady „RAP20” Radia ESKA w formie podcastów
„RAP20” to nowa seria podcastowa Radia ESKA z wywiadami z twórcami związanymi ze sceną rapową. Nowe odcinki publikowane są co środę.
06.10.24, 23:00
| radio » informacje
Na dwa głosy i Portrety w Jedynce
„Na dwa głosy” Marcina Kusego i Pawła Sztompkego oraz „Portrety” Uli Kaczyńskiej to nowe propozycje Programu 1 Polskiego Radia. Audycje będą emitowane w niedziele.
04.10.24, 06:30
| radio » informacje
Srebrne wesele na antenie Radia Nowy Świat
W piątek, 4 października br. w popołudniowej audycji „Nowy świat po południu” (16:00-19:00) w Radiu Nowy Świat zaplanowano premierę nowego cyklu o nazwie „Srebrne wesele”, czyli czego słuchaliśmy 25 lat temu.
03.10.24, 23:15
| radio » informacje
Inauguracja sezonu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia na antenie Dwójki
W piątek, 4 października br., Program 2 Polskiego Radia wyjątkowe wyemituje specjalne wydanie audycji „Wybieram Dwójkę”, z okazji 10-lecia nowej siedziby NOSPR. Wieczorem słuchacze będą mogli uczestniczyć w transmisji koncertu inauguracyjnego, otwierającego nowy sezon artystyczny Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia.
03.10.24, 12:06
| radio » informacje
Profesor Norman Davies udzielił specjalnego wywiadu Radiu Nowy Świat
27 września br. w Katowicach, podczas inauguracji roku akademickiego, profesor Norman Davies udzielił Damianowi Kwiekowi z Radia Nowy Świat wywiadu, w którym mocno podkreśla, że Polska robi zdecydowanie za mało, aby rzetelne informacje o naszym kraju były obecne w międzynarodowej świadomości. 
03.10.24, 10:40
| radio » informacje
Eska ROCK świętuje 20. urodziny
Z okazji swoich 20. urodzin Eska ROCK organizuje kolejną edycję akcji Roctober Fest. Na antenie przez cały październik wspominane będą kolejne lata z życia stacji opowiadane przez pryzmat wydarzeń w muzyce rockowej.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.