28.10.22, 12:51

Grupa ZPR Media przejmie Muzo.fm. Zmieni się w Eskę Rock

Logo Muzo.fm, fot.: materiały prasowe

Telewizja Polsat, właściciel spółki Muzo.fm Sp. z o.o., oraz Grupa ZPR Media zawarły porozumienie dotyczące sprzedaży udziałów Muzo.fm. Strony spodziewają się, że transakcja zostanie sfinalizowana w I kwartale 2023 r.

Spośród marek radiowych w portfolio Grupy ZPR Media (Radio ESKA, VOX FM, SuperNova, Eska ROCK i Radio PLUS) format muzyczny najbliższy Muzo.fm ma Eska ROCK. Większość z osób, które przez ostatnie lata tworzyły program Muzo.fm, współtworzyły kiedyś program sieci Eska ROCK.

Eska ROCK od lat jest liderem wśród rockowych stacji radiowych na najbardziej konkurencyjnym rynku w Warszawie. Dzięki przejęciu mamy ambicje zająć pozycję lidera w Polsce” – mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. Benbenek podkreśla, że marka Eska ROCK to coś więcej niż radio, a celem jest skupienie wokół niej największej społeczności miłośników muzyki rockowej w Polsce. Eska ROCK stanowić ma dla fanów pierwsze źródło informacji i rozrywki, a Grupa ZPR Media zamierza inwestować w promowanie nowych zespołów rockowych.

MUZO.FM nadaje od ośmiu lat

MUZO.FM to ponadregionalna stacja radiowa z siedzibą w Warszawie, nadająca od 2014 r. Rozgłośnia posiada nadajniki na falach ultrakrótkich w dziewięciu miastach Polski, można ją również odbierać na multipleksach lokalnych DAB+. Należy do grupy medialnej Cyfrowego Polsatu. Muzo.fm rozpoczęło nadawanie 20 października 2014 r., po zmianie nazwy i profilu przez dotychczasowe Radio PiN.

Program Muzo.fm ma charakter muzyczno-informacyjno-rozrywkowy. Prezentowana muzyka to głównie rock i ambitny pop. Dyrektorem programowym rozgłośni jest Marcin Bisiorek. W ekipie stacji byli dziennikarze związani wcześniej z Radiem Eska Rock (Grupa ZPR).

W stację zainwestowała Telewizja Polsat w 2007 r. poprzez spółkę Ster. 17 października 2014 r. Telewizja Polsat podpisała przedwstępną umowę zakupu 100% akcji radia Muzo.fm za 4,3 mln zł. „Zakup radia i wieloplatformowy projekt „Muzo” wpisują się w naszą strategię bycia liderem rozrywki w Polsce, realizowaną poprzez tworzenie i dostarczanie najatrakcyjniejszych treści. Teraz także w obszarze muzyki nasi klienci będą mieli dostęp do swoich ulubionych utworów zarówno w domu, jak i poza nim, na dowolnie wybranym urządzeniu” – mówi w 2014 r. Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu.

Celem właściciela było osiągnięcie udziału w rynku słuchalności na poziomie 1 proc. w ciągu roku od startu nowej stacji. Tego zamiaru nawet po ośmiu latach nie udało się uzyskać. Sukcesu nie odniosła również stacja telewizyjna Muzo.tv, która działała do maja 2017 r. (został zastąpiony przez Polsat Music HD).

Komentarze

Powiązane

21.04.24, 08:00
| radio » informacje
Wieczór wyborczy po II turze wyborów samorządowych na antenach RMF FM i Radiu RMF24
RMF FM i Radio RMF24 wyemitują specjalny wieczór wyborczy po głosowaniu w II turze na prezydentów miast, burmistrzów i wójtów w tegorocznych wyborach samorządowych.
19.04.24, 07:48
| radio » informacje
Roman Czejarek Zasłużony Dla Kultury Polskiej
18 kwietnia br. w Zamku Królewskim w Warszawie, podczas inauguracji obchodów Międzynarodowego Dnia Ochrony Zabytków 2024, odbyło się wręczenie odznaczeń dla służb konserwatorskich, społecznych opiekunów zabytków i osób zasłużonych dla bezpieczeństwa dziedzictwa kultury. Wśród uhonorowanych znalazł się dziennikarz Jedynki Roman Czejarek.
18.04.24, 10:33
| radio » ludzie
Katarzyna van Rooijen korespondentką Polskiego Radia w Holandii
Polskie Radio ma swoją korespondentkę w Holandii. Katarzyna van Rooijen, związana od lat z Informacyjną Agencją Radiową, powraca do Polskiego Radia.
18.04.24, 06:30
| radio » informacje
Jedynka obchodzi 98. urodziny
W czwartek, 18 kwietnia br. Program 1 Polskiego Radia będzie świętował swoje 98. urodziny. Z tej okazji na antenie stacji pojawią się audycje specjalne związane z jubileuszem, a w nich wspomnienia, rozmowy z gośćmi i niespodzianki dla słuchaczy.
16.04.24, 08:30
| radio » informacje
Pytam o zdrowie. Nowy pdocast w ofercie Radia Nowy Świat
W niedzielę, 14 kwietnia br. w ofercie Radia Nowy Świat zadebiutował nowy podcast extra Kseni Maćczak „Pytam o zdrowie”, który będzie się ukazywał raz w miesiącu.
16.04.24, 07:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
15.04.24, 10:57
| radio » informacje
Czwarty Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat. Specjalna ramówka i koncert
16 kwietnia br., w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez patronów audycje. Na wieczór zaplanowano koncert Waglewski Fisz Emade z udziałem patronów. 
15.04.24, 08:30
| radio » informacje
Fajne radio RMF. Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Ruszyła kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
15.04.24, 07:30
| radio » badania rynku
Badanie Total Audio: dlaczego wybieramy treści audio? Informacje, muzyka i ulubieni prowadzący
Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – m.in. takie powody wskazali uczestnicy badania Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Każdego dnia 79 proc. Polaków. „czegoś” słucha.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy