26.10.22, 21:35

Automaty biletowe z ludzką twarzą

Videomat, fot.: materiały prasowe

POLREGIO, wspierane przez Grupę Netia oraz firmę Avista, uruchamia sieć videomatów, które mają ułatwić podróżnym zakup biletów kolejowych i zwiększą dostępność kas. Za pośrednictwem wideorozmowy konsultanci Netii pomogą podróżnym w wyborze biletów.

POLREGIO uruchomiło pilotażowo Videomaty, rozwiązanie technologiczne, które pozwala na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, które w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt w postaci wideorozmowy z e-kasjerem.

,,Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane przez pasażerów funkcjonalności. I tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera” - mówi Adam Pawlik, Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

Proces zakupu biletu w Videomatach POLREGIO może się odbywać na trzy sposoby: Podróżny samodzielnie wybiera i nabywa bilet, tak jak w klasycznym biletomacie. Drugą opcją jest naciśnięcie przycisku na ekranie Videoamtu i połączenie się z konsultantem, który pomoże przy zakupie biletu. Ostatnim rozwiązaniem jest zdalne przejęcie biletomatu przez konsultanta, który obsłuży go w imieniu klienta.

Aktualnie POLREGIO posiada ok 150 kas. Ich dostępność na dużych i ruchliwych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych jedynie 7 godzin na dobę. Konsultanci, którzy będą mogli asystować podróżnym poprzez videomaty będą dostępni o wiele dłużej.

,,Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach 6:00 - 22:00, a to aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego i już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu’’ – dodaje Adam Pawlik.

Videomaty staną m.in. w Krakowie i Łodzi

"Grupa Netia ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wsparcia podróżnych. Jestem przekonana, że nasi konsultanci, którzy od wielu lat realizują na najwyższym poziomie usługi Netia Customer Service na rzecz największych przewoźników kolejowych, doskonale sprawdzą się również jako asystenci klientów w procesie wsparcia zakupu biletów w videomatach ‘’ – mówi Jolanta Lorenc, Dyrektor w Obszarze B2B Grupy Netia.

Pierwsze Videomaty będą dostępne w ramach pilotażu, m.in. w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach przewoźnik przeprowadzi kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg eventów na dworcach zachęcających do skorzystania z nowego rozwiązania.

Komentarze

Powiązane

03.05.24, 10:20
| biznes i technologie » informacje
Pierwsza kolejowa makieta Lego na dworcu w Legnicy
Kończą się obchody jubileuszu 15-lecia dolnośląskiego przewoźnika - Kolei Dolnośląskich. 29 kwietnia br. w holu dworca w Legnicy odsłonięto pierwszą w Polsce makietę kolejową wykonaną w całości z klocków Lego. To wspólna inicjatywa KD i PKP S.A.
27.04.24, 11:00
| biznes i technologie » informacje
Dostęp do szybkiego internetu w Polsce: Orange Polska podpisuje umowy na inwestycje
W ramach naborów KPO i FERC, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu, Orange Polska podpisał łącznie umowy na realizację inwestycji w 28 obszarach. Dzięki temu ok. 155 tys. gospodarstw domowych i ponad 22 tys. przedsiębiorstw może zostać objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej. Wkrótce ruszą pierwsze prace.
26.04.24, 13:45
| biznes i technologie » informacje
Marcin Klammer dyrektorem zarządzającym Polską Radę Centrów Handlowych
Polska Rada Centrów Handlowych, 8 kwietnia br. powołała Marcina Klammera na stanowisko dyrektora zarządzającego. Będzie on współodpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii oraz dalszy rozwój Polskiej Rady Centrów Handlowych. 
25.04.24, 20:45
| biznes i technologie » informacje
SPAR w Grodzisku Mazowieckim w niestandardowym wystroju. Sklep współpracuje z KS Bogoria
Właściciel SPAR w Grodzisku Mazowieckim nawiązał współpracę z lokalnym klubem tenisa stołowego KS Bogoria, który jest wielokrotnym mistrzem Polski w tenisie stołowym, a także zwycięzcą wielu turniejów w Polsce i Europie. 
17.04.24, 13:00
| biznes i technologie » informacje
Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy z zasięgiem komórkowym dzięki Play
W najdłuższym tunelu drogowym w Polsce, który dziennie pokonuje kilkadziesiąt tysięcy samochodów, została zainstalowana infrastruktura telekomunikacyjna przez Play. To udogodnienie ma zapewnić niezakłócone rozmowy telefoniczne oraz szybki dostęp do internetu.
12.04.24, 19:30
| biznes i technologie » informacje
Arçelik wprowadza na rynek Beko Europe. Finalizacja dużej transakcji na rynku AGD
Turecki koncern Arçelik sfinalizował transakcję przejęcia pomiędzy spółką Beko B.V., będącą w całości własnością Arçelik, a spółką Whirlpool Corporation, należącą do Whirlpool EMEA Holdings LLC, tym samym tworząc nowy podmiot na rynku – Beko Europe.
10.04.24, 10:20
| biznes i technologie » informacje
Małgorzata Pietraszewska prezeską 10Clouds
Maciej Cielecki, współzałożyciel oraz wieloletni CEO firmy przekazał funkcje zarządcze 10Clouds, aby rozwijać w AI Labs projekty skupione na sztucznej inteligencji. Stanowisko Prezesa Zarządu w 10Clouds SA 1 kwietnia br. objęła Małgorzata Pietraszewska.
28.03.24, 13:00
| biznes i technologie » informacje
Maspex wyda na inwestycje ok. 650 mln zł. Będzie także inwestycja w Wadowicach
Grupa Maspex, właściciel m.in. takich marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Żubrówka czy Soplica, wyda na inwestycje produkcyjne w 2024 r. ok. 650 mln zł. Po wielu latach spółka wraca z dużą inwestycją do Wadowic.
15.03.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
InPost: 7 tys. punktów odbiorów i nadań w Hiszpanii oraz 2 tys. w Portugalii
Grupa InPost posiada już 7 tys. punktów nadania i odbioru (w tym urządzeń Paczkomat) w Hiszpanii oraz 2 tys. w Portugalii.
15.03.24, 20:00
| biznes i technologie » informacje
Browar Pilsweizer wprowadza na rynek piwa w krachlach. To drugi taki browar w Polsce
Browar Pilsweizer wprowadza na rynek linię „piw góralskich” w krachlach (grube brązowe butelki, z kabłąkowym zamknięciem i białym korkiem). W luksusowych opakowaniach browar będzie na razie sprzedawał trzy swoje piwa.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy