11.09.22, 14:21

Fake newsy, cyberwojna i bezpieczeństwo w sieci. Komentują prelegenci XXII Kongresu Profesjonalistów Public Relations

Fot.: materiały prasowe

W trakcie zbliżającego się wielkimi krokami największego wydarzenia branży PR w Polsce, będzie mowa m.in.: o zjawisku dezinformacji i sposobach jego zwalczania. Zaproszeni eksperci będą dyskutowali także na temat narzędzi ułatwiających wyjście z kryzysu wizerunkowego oraz zagrożeń, jakie stanowią dla instytucji cyberataki.

XXII Kongres Public Relations odbędzie się w Rzeszowie już za tydzień (15 i 16 września) i będzie poświęcony tematyce cyberbezpieczeństwa i dezinformacji. "Skuteczna ochrona przed atakami i fake newsami w sieci ma w obecnej rzeczywistości fundamentalne znaczenie. To jak duży wpływ na opinię publiczną mają nieprawdziwe informacje obserwowaliśmy zarówno w trakcie pandemii, a także teraz w czasie wojny" – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło prof. UW, organizator i pomysłodawca Kongresu PR. "Podczas wydarzenia będziemy rozmawiali między innymi o tym, jak chronić organizacje przez szybko rosnącą liczbą zagrożeń w sieci"– dodaje.

Manipulacja informacją

Dezinformacja jest istotnym narzędziem wykorzystywanym do wywierania wpływu społecznego. Od rozpoczęcia wojny w Ukrainie, fake newsy przybrały na sile, przez co stały się integralną częścią medialnej rzeczywistości. Nieprawdziwe wiadomości są rozsiewane w coraz szybszym tempie, docierając do szerokiego grona odbiorców. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę zainteresowanych i wprowadzić ich w błąd. "Według Vladimira Volkoffa, dezinformacja musi składać się z trzech elementów: to manipulacja opinią publiczną, w celach politycznych, z użyciem informacji podstępnie spreparowanej. Porozmawiamy o tego typu dezinformacji nie tylko z punktu widzenia działań Rosji w Polsce, Ukrainie i Europie, ale również na poziomie samorządowym. Ale czy dezinformacja jest tylko w celach politycznych, gdy grupa użytkowników mediów społecznościowych może przeprowadzić atak na firmę prywatną? Powiemy też, czym jest kłamanie prawdą, a ja jako były korespondent Polsatu w Moskwie podzielę się spostrzeżeniami z frontu wojny (dez)informacyjnej" – wyjaśnia Tomasz Kułakowski, Rzecznik Prasowy Krynica Vitamin, który podczas Kongresu będzie prowadził debatę dotyczącą dezinformacji.
O fake newsach, które stanowią siłę napędową cyberwojny, opowie także gość specjalny drugiego dnia Kongresu – podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point opisze, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania wojny.

Dogonić fake newsa

Fałszywe informacje mają na celu wzbudzenie strachu i zamętu, a w skutek tego destabilizację. Dlatego tak istotna jest analiza pojawiających się treści, aby na możliwie wczesnym etapie móc powstrzymać lub ograniczyć rozpowszechnianie się nieprawdy.

"Największym wyzwaniem jest „dogonienie fake newsa”, jego szybka identyfikacja i podjęcie odpowiednich działań" – zwraca uwagę Karolina Łuczak, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska, jedna z prelegentek Kongresu PR. To niełatwe zadanie, ponieważ atak w świecie wirtualnym następuje zwykle bardzo szybko i niespodziewanie. Co więcej, może zostać przeprowadzony z dowolnego miejsca na świecie.

W celu identyfikacji fałszywych informacji pomocne okazują się narzędzia, pozwalające na sprawdzanie informacji w wielu źródłach. "Analiza publikacji na platformie Inforia nie tylko skutecznie wspiera procesy komunikacyjne marek i instytucji, ale okazała się także kluczowa w fazie wojny hybrydowej, której głównym celem było spolaryzowanie Polaków i Ukraińców. Wszystko, co zmierza do tego, aby ludzi podzielić może sprawić, że oni będą mieli jak najmniejszą przestrzeń do dyskusji. Tego typu działania zawsze mają na celu objęcie kontroli nad myśleniem społeczeństwa" – komentuje Sebastian Bykowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który jest Sponsorem Głównym tegorocznej edycji Kongresu PR.

Bezpieczeństwo cyfrowe

Liczba potencjalnych celów cyberataków wzrasta. Według raportu KPMG w Polsce pt. „Barometr cyberbezpieczeństwa. Ochrona cyfrowej tożsamości” w ubiegłym roku w Polsce aż 69% firm odnotowało przynajmniej jeden incydent naruszenia bezpieczeństwa. "Coraz częściej zastanawiamy się, jak reagować, gdy zostanie zaatakowana firma, w której pracujemy. Mówić o wycieku danych? Jeśli tak – to kiedy i jak? Jak prowadzić komunikację?" – wylicza Magdalena Grochala, ekspertka w zakresie komunikacji i public relations w Symetria PR, która podczas Kongresu podpowie, jak uniknąć kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku.

W świecie zależnym od cybertechnologii ochrona informacji przed wyciekiem stanowi wyzwanie dla każdej firmy. W cyberprzestrzeni bardzo dobrze odnajdują się hakerzy, którzy wykorzystują luki w sieciowych zabezpieczeniach, wykradając poufne dane. Tajemnice handlowe, dane klientów, własność intelektualna to elementy, których instytucje muszą strzec z największą starannością. "Dla Totalizatora Sportowego komfort klientów i ochrona danych osobowych są priorytetem, zarówno na poziomie gry, jak i odbioru wygranej. Spółka nie podaje informacji o osobach, które uzyskały wygrane właśnie ze względu na bezpieczeństwo grających" – podkreśla Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Kongresu.

O Kongresie

Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie, łączące od ponad dwóch dekad ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Jego organizatorem jest firma Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i sesja naukowa. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów.

To już XXII spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Partnerem Strategicznym jest Totalizator Sportowy. Sponsor główny to PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem Głównym jest PKN Orlen Partnerem merytorycznym Kongresu jest Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii), a organizatorem Newsline Sp. z o.o. Pozostali partnerzy to: PGE Narodowy, Orange Polska, Rzeszów - stolica innowacji, Województwo Podkarpackie, Ideo Sp. z o.o., Ideo Force.
Partner medialny: Polska Agencja Prasowa SA.

Patroni medialni: Grupa RMF, OOH Magazine, Brief, Mediarun, Nowy Marketing, Portal PublicRelations.pl, MARKETING przy kawie, Medialna Perspektywa, portalmedialny.pl, QBusiness.pl - Biznesowy Serwis Informacyjny, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Redakcja Business INTELLIGENCE, SECURITY MAGAZINE.

Komentarze

Powiązane

25.11.22, 09:34
| reklama & PR » informacje
Ledvance klientem Euvic Performance
Agencja Euvic Digital (Euvic Performance) rozpoczęła spółpracę z firmą Ledvance, producentem oświetlenia.
25.11.22, 08:00
| reklama & PR » informacje
Mediahub obsługuje Horn Distribution w Polsce, Niemczech i Szwajcarii
Dom mediowy Mediahub nawiązał współpracę z Horn Distribution, dystrybutorem ponad 40 marek urządzeń i akcesoriów audio-video.
25.11.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
Green Black Friday. Pozwól meblom urządzić się na nowo z IKEA
21 listopada br. IKEA rozpoczęła kampanię „Green Black Friday”. Celem akcji jest uświadomienie konsumentom, że meble także mają drugie życie. Kampania potrwa do 11 grudnia br.
24.11.22, 21:00
| reklama & PR » informacje
Rajpol wprowadza chipsy POLA
Rajpol, polska grupa sadowników, wchodzi na rynek z chipsami jabłkowymi POLA. Według producenta nowy produkt ma stanowić podręczną i zdrową przekąskę.
24.11.22, 19:15
| reklama & PR » informacje
Tradycja w twoim domu na święta. Świątecznia kampania barszczu Krakus
Marka Krakus, wystartowała z świąteczną kampanią barszczu czerwonego Krakus. W nowym projekcie marka podkreśla, że Krakus to tradycja – Tradycja w moim domu.
24.11.22, 18:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
VIVA! i ITAKA stworzyły katalog turystyczny Premium. Maria Dębska ambasadorka projektu
Magazyn „VIVA!” i Biuro Podróży Itaka rozpoczynają współpracę, w ramach której powstał katalog turystyczny premium, którego premiera odbyła się 24 listopada br. Ambasadorką projektu została aktorka Maria Dębska.
24.11.22, 15:30
| reklama & PR » ludzie
Małgorzata Głódź-Adamkiewicz i Michał Łazowski w agencji Noise PR
Do zespołu agencji Noise PR dołączyli w ostatnim czasie Michał Łazowski, jako starszy doradca w zespole komunikacji społecznej, oraz Małgorzata Głódź-Adamkiewicz, która objęła stanowisko eksperta w zespole ds. nowych mediów i komunikacji w mediach społecznościowych.
24.11.22, 14:15
| reklama & PR » informacje
300 młynków Bosch do wygrania w loterii marki Prima w sieci Biedronka
Od 14 do 27 listopada br. w sieci sklepów Biedronka trwa loteria promocyjna pod hasłem „Poczuj świeżość aromatu kawy ziarnistej Prima!”. Nagroda główna to 20 tys. zł. Ponadto do wygrania 300 młynków Bosch w pakiecie z kawą Prima.
24.11.22, 11:52
| reklama & PR » informacje
SalesTube z wygranym przetargiem na konsulting martech dla marki Orange
Agencja MarTech & e-commerce SalesTube (Group One) rozpoczęła współpracę z marką Orange. Spółka będzie odpowiedzialna za mapping i rozwój technologii marketingowych, narzędzi analitycznych pozwalających na podejmowanie decyzji w oparciu o dane oraz wdrożenie strategii performance.
24.11.22, 10:38
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Gra na Maksa. Orange Polska, Sokłów, Emitel i Totalizator Sportowy wspierają mini audycję TVP na czas mundialu
W niedzielę, 20 listopada br. na antenach Telewizji Polskiej został wyemitowany pierwszy odcinek II sezonu miniaudycji komediowej „Gra na Maksa”. Serial emitowany będzie w trakcie trwania Mistrzostw Świata w piłce nożnej w TVP1, TVP2, TVP Rozrywka, TVP Kobieta oraz w TVP VOD.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.