31.08.22, 07:00

Razem w Ostródzie. Miasto promuje swoje walory nie tylko w mediach społecznościowych

Hasło przewodnie Ostródy, fot.: materiały prasowe

Tegoroczny sezon w Ostródzie na Mazurach przebiega pod hasłem „Razem w Ostródzie”. Miasto postawiło na turystykę kulturalną i mocną obecność w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych mediach.

Tegoroczne wakacje w Polsce nie należą do przewidywalnych i cieszących się rekordową ilością turystów ze względu na różne czynniki mające wpływ na ruch turystyczny. „Sezon letni 2022 w mieście turystycznym nie należy do najłatwiejszych. Również w Ostródzie da się wyczuć konsekwencje trudnych, poprzedzających ten czas miesięcy. Pandemia Covid-19, wojna za naszą wschodnią granicą oraz wysoka inflacja mają bezpośrednie przełożenie na ruch turystyczny. Nie mniej jednak Ostróda jak zawsze mocno stawia na turystykę i promocję swoich walorów” – mówi dla portalmedialny.pl Piotr Kowal, Zastępca Burmistrza Ostródy.

Sezon letni w Perle Mazur przebiega pod hasłem „Razem w Ostródzie”. „To wieloznaczne hasło kryje w sobie kilka istotnych nawiązań. Poza znaczeniem dosłownym odwołuje się do sytuacji związanej z napływem uchodźców, dlatego też należy rozumieć je także jako apel do naszych gości z Ukrainy przebywających w Ostródzie, by ten sezon (i nie tylko) spędzili razem z mieszkańcami miasta, które ich gości w swoich progach. „Razem w Ostródzie” to także symboliczna odpowiedź na długie i trudne miesiące w covidowej izolacji. Po uciążliwym okresie wyrzeczeń, ograniczania kontaktów i odwoływanych imprez w końcu możemy spędzać czas razem. Oczywiście w Ostródzie” – podkreśla Piotr Kowal.

Największe gwiazdy grają w Ostródzie

Motyw przewodni lata w Ostródzie („Razem w Ostródzie”) jest apelem o wspólną zabawę podczas eventów organizowanych w mieście, których liczba zdaniem rozmówcy mogłaby zawstydzić niejedno miasto wojewódzkie. Jak podkreśla Piotr Kowal, Ostróda konsekwentnie od kilku lat stawia mocno na turystykę kulturalną ściągając do siebie największe polskie (i nie tylko) gwiazdy estrady. Wraz z artystami do Ostródy przyjeżdżają turyści z wielu stron Polski, by zobaczyć artystów podczas występów na żywo. Tylko w tym roku w Ostródzie gościli już m.in.: Lady Pank, Bajm, Paweł Domagała, Szpaku, Pidżama Porno, Vito Bambino, Kaz Bałagane, Roksana Węgiel, Sławomir, Kwiat Jabłoni, Grzegorz Turnau, Tabu, Mesajah, T.Love, Krzysztof Zalewski, Cleo, Kortez. W Ostródzie w trakcie tego sezonu pojawi się cała plejada najpopularniejszych kabaretów, w tym m.in. Kabaret Skeczów Męczących, Neonówka, Kabaret Młodych Panów, Nowaki, Kabaret Moralnego Niepokoju, K2, Smile. 


Kalendarz wakacyjnych imprez w Ostródzie, fot.: materiały prasowe

W swoich działaniach miasto stawia przede wszystkim na różnorodność, bo i sama Ostróda szczyci się wielokulturowością. „Ostróda zaprasza młodych i starszych, rodziny z dziećmi oraz podróżujących indywidualnie, w Ostródzie dobrze czuje się zarówno Ślązak, jak i mieszkaniec stolicy” – podkreśla Kowal. Głównymi kanałami komunikacyjnymi z turystami są media społecznościowe. Na swojej stronie internetowej miasto przygotowało specjalną zakładkę dedykowaną turyście.

W Ostródzie rokrocznie, także i w 2022 r. , goszczą media ogólnopolskie. Tylko w ciągu czterech tygodni z Ostródy na żywo swoje relacje prowadziły TVP oraz Polsat News. Felietony filmowe o Dniach Ostródy i samym mieście pojawił się również w jednym z odcinków „Pytania na śniadanie” (TVP2) oraz w „Słowie na niedzielę” (TVP2). Przy okazji organizacji Ostróda Reggae Festival regularna jest współpraca z Polskim Radiem, które na antenie Czwórki bardzo mocno zauważa ostródzki festiwal relacjonując informacje z niego, oraz patronując konkursowi Czwórka Reggae Contest. Z kolei słuchacze Radia Eska kojarzą Ostródę z kampanii promującej Dni Ostródy 2022. Dodatkowo w 2022 r. miasto poszerzyło promocję swoich wydarzeń o mieszkańców Elbląga i Żuław poprzez współpracę z serwisem portel.pl zyskując tym samym ok. 200 tys. nowych odbiorców, a także poprzez współpracę z Wydawnictwem „Bogaty Region”, który specjalizuje się w docieraniu do aktywnego turysty.

Potencjał Ostródy kontra dynamika zachowań turysty

Jak praktycznie w każdym turystycznym regionie, ruch turystyczny znacząco różni się od poprzednich okresów. „Nawiązując do trudnych miesięcy poprzedzających sezon letni 2022 nie sposób nie wspomnieć o bezpośrednim przełożeniu tego zjawiska na ruch turystyczny. Zauważalny jest nieco mniejszy ruch turystyczny w lipcu 2022 r. względem lipca 2021 r., mimo porównywalnego z 2021 r. początku sezonu. Dynamika w zmianach zachowań turysty jest tu dość istotnym elementem mającym wpływ na ostateczną ocenę bieżącego sezonu. Ta z kolei wynika z sytuacji ekonomicznej oraz geopolitycznej, stąd też trudno jednoznacznie i przewidywalnie wskazać trwałą tendencję ruchu turystycznego. Niezależnie od tego Ostróda nie zwalnia tempa. Ogromny potencjał w Ostródzie dostrzegł właściciel słynnej na całym świecie sieci znanych hoteli, którego obiekt lada chwila otworzy się w mieście” – podkreśla Piotr Kowal Zastępca Burmistrza Ostódy.

Ruch turystyczny w Ostródzie zwanej często letnią stolicą Warmii i Mazur trwa niemal przez cały rok. „W Perle Mazur sezon trwa jeszcze w najlepsze, zatem – drogi Czytelniku – zdążysz jeszcze odwiedzić Perłę Mazur, by bawić się z nami Razem w Ostródzie” – zachęca Piotr Kowal.

Gdzie leży Ostróda?

Ostróda to miasto w Polsce położone w województwie warmińsko-mazurskim. Ostróda położona jest na Pojezierzu Iławskim, nad Jeziorem Drwęckim. Przez miasto przepływa rzeka Drwęca.

Komentarze

Powiązane

02.11.22, 06:00
| biznes i technologie » informacje
ARC Rynek i Opinia: Jak Polacy kupują online?
ARC Rynek i Opinia przy współpracy z Mokka, przeprowadził badanie dotyczące zakupów online. Okazuje się, że wpływ na udane zakupy ma kilka czynników. Wiele zależy od mentalności pokolenia, do którego należymy.
29.10.22, 15:30
| biznes i technologie » informacje
Bank Pocztowy wskazuje jak płacić wirtualnie i zyskiwać realnie
Bank Pocztowy rozpoczął kampanię z udziałem Adama Małysza promującą płatności kartą wirtualną. Kampania prowadzona jest głównie w social mediach oraz na YouTube. Działania promocyjne potrwają sześć tygodni. 
28.10.22, 19:11
| biznes i technologie » informacje
Bank Pekao S.A. tokenizuje dzieła współczesnej sztuki
Bank Pekao S.A. przekaże swoim najzamożniejszym klientom 440 unikalnych kart kredytowych, na które przeniesiono fragmenty obrazu ,,Ściana pracowni” autorstwa Rafała Bujnowskiego. Projrkt ,,Unique” powstał dzięki tokenizacji dzieła sztuki.
27.10.22, 19:00
| biznes i technologie » informacje
PZU oficjalnym sponsorem Maryny Gąsienicy-Daniel
PZU został oficjalnym sponsorem Maryny Gąsienicy-Daniel. Polski ubezpieczyciel będzie wspierał zawodniczkę podczas rozpoczynającego się nowego sezonu w narciarstwie alpejskim. Zawodniczka została ambasadorką programu Dobra Drużyna PZU, który popularyzuje sport wśród dzieci i młodzieży.
27.10.22, 07:00
| biznes i technologie » informacje
Grupa Muszkieterów z nowymi osiągnięciami. Blisko 7,2 mld złotych obrotów
W okresie od stycznia do września br. Grupa Muszkieterów zanotowała obroty na poziomie ponad 7,16 mld złotych. W ostatnim czasie nastąpiły zmiany personalne w Grupie. Organizacja dąży do dalszego rozwoju swoich sektorów.
26.10.22, 21:35
| biznes i technologie » informacje
Automaty biletowe z ludzką twarzą
POLREGIO, wspierane przez Grupę Netia oraz firmę Avista, uruchamia sieć videomatów, które mają ułatwić podróżnym zakup biletów kolejowych i zwiększą dostępność kas. Za pośrednictwem wideorozmowy konsultanci Netii pomogą podróżnym w wyborze biletów.
26.10.22, 06:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
TaniaKsiazka.pl ma już 16. lat. Chce zostać księgarnią internetową pierwszego wyboru
Księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl, należąca do białostockiej spółki Glosel, obchodzi 16. urodziny. Obecnie, poza prężnie działającym sklepem internetowym, posiada 24 punkty stacjonarne i ponad 400 tys. produktów w ofercie.
23.10.22, 13:00
| biznes i technologie » informacje
Muszkieterowie uruchamiają 69. stację paliw Intermarché
6 października br. Grupa Muszkieterów otworzyła nową stację paliw w Strzelcach Opolskich. Jest to 69. stacja Intermarché w Polsce i czwarta uruchomiona od początku roku. 
21.10.22, 13:24
| biznes i technologie » informacje
AL-KO tytularnym sponsorem Superpucharów Polski w Siatkówce
26 października br. w Lublinie odbędzie się mecz o AL-KO Superpuchar Polski w piłce siatkowej mężczyzn. Firma AL-KO została Sponsorem Tytularnym Superpucharów Polski Kobiet i Superpucharów Polski Mężczyzn w siatkówce w latach 2022-2024.
19.10.22, 09:06
| biznes i technologie » sprzęt
Valve Index czy Oculus Rift S? Sam sprawdź!
Zestaw słuchawkowy VR na rynku gamingowym nie jest nowością, jednak na uwagę graczy zasługują tylko nieliczne propozycje. Użytkownicy docenili dwie marki – Valve Index i Oculus Rift S. Która z nich będzie lepsza dla Ciebie? Przeczytaj!
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.