20.06.22, 19:05

Huta 19 debiutuje jako wydawnictwo z książką o historii polskiego komiksu

Okładka książki, fot.: materiały prasowe

Agencja kreatywna Huta 19 im. Joachima Fersengelda rozpoczyna działalność wydawniczą. Pierwszym tytułem w porfolio agencji jest książka „Od Łapigrosza do Funky’ego Kovala. Historia komiksu polskiego do roku 1989”.

Celem obszernej, prawie 700-stronnicowej monografii z 1200 skanami jest chronologiczne pokazanie ewolucji graficznej, tematycznej i wydawniczej polskiego komiksu, z objaśnieniem przyczyn tych zmian.

Huta 19 wraz ze współpracownikami zrekonstruowała i poddała obróbce graficznej ponad tysiąc dwieście skanów. Są to niespotykane dotąd reprodukcje i zdjęcia. Monografia jest ilustrowana licznymi fragmentami komiksów (pojedynczymi ilustracjami, poszczególnymi planszami, bądź okładkami samoistnych wydawnictw), oraz - dzięki uprzejmości twórców - również oryginalnymi planszami wybranych komiksów, po to, by udostępnić szerokiej widowni wgląd w warsztat rodzimych twórców komiksu i by ukazać kunszt tych twórców (w latach PRLu często zaprzepaszczony w procesie druku).

Jak pisze we wstępie do książki sam autor - dr Adam Rusek, to pierwsza tak obszerna próba syntezy dziejów polskich historii obrazkowych. Przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zainteresowanych tematem oraz dla coraz liczniejszych badaczy i teoretyków rodzimej (i nie tylko) popkultury, stąd z jednej strony jej dosyć swobodny styl narracji, z drugiej - przywiązanie do faktów i dat. “To jest także historia Polski. Tworzyli ją świetni rysownicy i scenarzyści, fantastyczne redakcje czasopism i wydawnictw, których już nie ma. Została zapisana w czymś, co wydawało się sztuką niepoważną, a jednak – ku zdumieniu autorytetów – budziło entuzjazm czytelników: w opowiastkach obrazkowych” - podkreśla Dariusz Rzontkowski, wydawca książki, Partner i Executive Creative Director Agencji Huta 19.

Na równi z wartością merytoryczna, książkę ma wyróżniać nowoczesna forma edytorska. Za projekt odpowiada designer - Rodrigo Miguel Serra. Wydrukowana została w Hiszpanii. Muzeum Komiksu jest patronem publikacji. Książka „Od Łapigrosza do Funky’ego Kovala. Historia komiksu polskiego do roku 1989” jest już dostępna w sprzedaży internetowej. Cena: ok. 499 zł.

Premiera pierwszej publikacji Huty 19 odbyła na Targach Książki w Warszawie w nietypowej formie. Stoisko Huty 19 było prawdopodobnie jedynym miejscem na wydarzeniu, gdzie prowadzone były zapisy na książkę, zamiast klasycznej sprzedaży.

Autorem książki jest Adam Rusek - znawca historii polskiego komiksu. Autor wielu prac na ten temat, m.in. książek: „Tarzan, Matołek i inni. Cykliczne historyjki obrazkowe w Polsce w latach 1919-1939”, „Leksykon polskich bohaterów i serii komiksowych”. Komiks polski jest nie tylko kontynuacja jego wcześniejszych prac, lecz także kolejnym etapem naukowych badań.

Wydawcą jest Dariusz Rzontkowski - Partner and Executive Creative Director Agencji Huta 19. Wraz z Dariuszem Basińskim współautor tekstów dla grupy Mumio, reżyser i scenarzysta słuchowiska “Ostry przypadek kataru męskiego” z udziałem, m.in. Jacka Braciaka i Olafa Lubaszenko, emitowanego w Programie 2 Polskiego Radia (nominacja konkursu "Dwa Teatry - Zamość 2022").

Huta 19 im. Joachima Fersengelda jest agencją kreatywną założoną w 2015 r. przez Piotra Jabłońskiego, Dariusza Rzontkowskiego i Mateusza Żdanko. Aktualnie zatrudnia ok. 30 osób. Książka “Komiks Polski” jest debiutem wydawniczym agencji.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 19:13
| reklama & PR » informacje
Infoshare rozszerza współpracę z Agencją Ro
Agencja Ro, partner strategiczny Infoshare - konferencji łączącej biznes, startupy i najnowsze technologie, rozszerza zakres działań komunikacyjnych na kolejne wydarzenia dla branży IT.
19.02.24, 10:30
| reklama & PR » ludzie
10 osób wzmocni biuro reklamy Iberionu
Pion sprzedaży i marketingu Iberionu zostanie wzmocniony o dziesięć nowych osób. Zmiany są elementem przebudowy biura reklamy, za które od drugiej połowy 2023 r. odpowiada wiceprezes spółki, Maksymilian Tomanek.
19.02.24, 10:30
| reklama & PR » ludzie
Ula Zdunek Dyrektorką Zarządzającą agencją mediową Mido
Ula Zdunek objeła stanowisko Dyrektorki Zarządzającej agencji mediowej Mido (KEINO Grupa).
19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
19.02.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Benefit Systems z nową identyfikacją graficzną i cyklem wideocastów prowadzonych przez Jarosława Kuźniara
Benefit Systems – twórca programu MultiSport – odświeżył identyfikacją wizualną i strategią produktową. W ramach specjalnej serii podcastów, prowadzący - Jarosław Kuźniar w towarzystwie ekspertów, poruszają temat wellbeingu, motywacji i nowoczesnych technologii wspierających pracowników i pracodawców.
19.02.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Allegro stawia na wewnętrzne struktury marketingu
Platforma Allegro rozbudowuje swój dział digital marketingu i rozszerza jego kompetencje w tym obszarze. Zespół Allegro przejmie tym samym realizację outsourcowanych dotąd działań digital.
19.02.24, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Paweł Rzekanowski Dyrektora Marketingu dla całej grupy AIC SA i AIC Europe
Od lutego 2024 r. do zespołu AIC SA dołączył Paweł Rzekanowski, który objął stanowisko Dyrektora Marketingu dla całej grupy AIC SA i AIC Europe.
16.02.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Thermomixy TM6 nagrodami w loterii sieci SPAR
Wystartowała Loteria w sieci SPAR w której nagrodami są Thermomixy TM6, a szanse na wygraną ma każdy klient sklepów SPAR w całej Polsce.
16.02.24, 17:30
| reklama & PR » informacje
Miejsce na Twoją historię. Colliers rozpoczął nową kampanię employer brandingową
Pod hasłem „Miejsce na Twoja historię” Colliers, firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych, rozpoczęła działania employer brandingowe, które kieruje zarówno do obecnych, jak i przyszłych pracowników, prezentując przyjazne środowisko pracy sprzyjające rozwojowi.
16.02.24, 15:36
| reklama & PR » informacje
Wilfredo Leon i Aleksandra Mirosław Ambasadorami marki Plusssz
Marka Plusssz - (POLSKI LEK należący do Grupy Maspex) nawiązała współpracę z polskimi sportowcami: siatkarzem Wilfredo Leonem oraz uprawiającą wspinaczkę sportową Aleksandrą Mirosław.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty

Specjalista do spraw komunikacji i promocji

Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

specjalista ds.promocji i PR

Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.03.24

Do zdobycia jeden zestaw.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.