13.06.22, 16:00

Serwis Wyborcza.pl w nowej odsłonie. Ma być atrakcyjniejszy wizualnie i bardziej intuicyjny

KV kampanii promującej odświezony serwis Wyborcza.pl, fot.: materiały prasowe

13 czerwca br. serwis internetowy „Wyborczej” zadebiutował w odświeżonej wersji standardowej jak i mobilnej.

13 czerwca swoją premierę miała Wyborcza.pl w nowej wersji. Twórcy chcą, by serwis w odbiorze był bardziej intuicyjny i atrakcyjny wizualnie. „Projektując zmiany graficzne, kierowaliśmy się potrzebami naszych prenumeratorów. Nowy serwis ułatwi nam wyeksponowanie szerokiej palety tematów i form dziennikarskich - od politycznych śledztw, reportaży i wywiadów, po przyrodę, psychologię, ekonomię i kulturę. Codziennie można będzie zobaczyć u nas zdjęcia wybitnych fotoreporterów, posłuchać podcastów i rozwiązać quizy. Nową Wyborcza.pl z pewnością wyróżni też staranny wybór treści, o który zadbają najlepsi redaktorzy w Polsce” - mówi Aleksandra Sobczak, wicenaczelna i szefowa Wyborcza.pl. „W dobie fake newsów i tekstów marnej jakości tworzymy serwis, który zawsze ma sprawdzone informacje, nagradzane reportaże, praktyczne porady, dziennikarstwo najwyższej jakości” – dodaje Sobczak.

Jak podkreśla Tomasz Tomalik, szef działu UX, nowa Wyborcza to nie tylko nowy styl wizualny. „Uprościliśmy architekturę strony głównej, poprawiliśmy czytelność stron artykułowych. Nowy Design System wraz z gruntowną przebudową w warstwie technologicznej pozwolą nam szybciej wprowadzać nowe funkcjonalności i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych czytelników i czytelniczek” – dodaje Tomalik.

Za sprawą nowych rozwiązań użytkownicy Wyborcza.pl w wygodniejszy sposób mają poruszać się po stronie, szybko odnajdując ciekawe dla nich informacje. Przy wielu tekstach, poza samym tytułem, mogą rpzeczytać wstęp, który wprowadza w temat artykułu. Internauci, którzy mają swoją ulubioną autorkę lub autora, mogą też łatwiej znaleźć i przeczytać inne teksty tej osoby. Wystarczy kliknąć w imię, nazwisko bądź zdjęcie przy tekście, by przejść do strony danego autora czy autorki, na której dostępna jest notka biograficzna oraz cała baza tekstów. Inny jest też widok schowka, który obecnie przypomina o tekstach zachowanych na później.

Ograniczono liczbę zdjęć 

Ważną zmianą jest nowy sposób pokazywania zdjęć w galeriach i ich przeglądania. Dzięki niemu nagradzane fotografie najlepszych fotoreporterów są tylko o jedno kliknięcie od użytkownika i można obejrzeć je w jednym miejscu. „Nowa Wyborcza.pl jest przeciwieństwem trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców. Ograniczona liczba zdjęć spowoduje, że te, które pokażemy na stronie, będą bardziej zauważalne. To pozwoli docenić ich reporterskie czy artystyczne walory” - mówi Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl.

Nową odsłonę Wyborcza.pl - w nawiązaniu do najnowszych trendów w projektowaniu stron internetowych tytułów prasowych - przygotował zespół „Gazety Wyborczej” wspierany przez ekspertów zewnętrznych, m.in. Jacka Utkę, który wcześniej zaprojektował wydanie tradycyjne „Wyborczej”. Za warstwę UX/UI projektu odpowiadała agencja Artegence wraz z działem rozwoju produktu i IT Wyborcza.pl.

Zmianom na Wyborcza.pl towarzyszy kampania promocyjna serwisu. Reklamy Wyborcza.pl z hasłem „Piszemy o tym, co ma znaczenie” można zobaczyć w internecie (sieć Google, Facebook, serwisy Wyborcza.pl), prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS), a także usłyszeć w radiu. Działania zaplanował i realizuje dział marketingu „Gazety Wyborczej”.

Komentarze

Powiązane

05.06.23, 21:30
| prasa » informacje
Nowa edycja Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera
Ruszyła możliwość zgłaszania kandydatur do 23. edycji Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera. Zgłoszenia można wysyłać do 20 czerwca 2023 r.
05.06.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 5 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
04.06.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
03.06.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
02.06.23, 01:14
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
01.06.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
31.05.23, 13:37
| prasa » informacje
Wojciech Wybranowski nie będzie już naczelnym Głosu Wielkopolskiego
Wojciech Wybranowski niespodziewanie kończy pracę na stanowisku redaktora naczelnego „Głosu Wielkopolskiego”.
31.05.23, 06:30
| prasa » informacje
Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press doceniony w 44. konkursie Best of News Design
Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, otrzymał dwie nagrody w 44. konkursie Best of News Design, organizowanym przez Society for News Design ze Stanów Zjednoczonych. Jury, w skład którego weszło blisko 50 specjalistów z całego świata, doceniło cykl okładek do „Polska Metropolia Warszawska” oraz autorskie portfolio Tomasza Bocheńskiego.
31.05.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 maja (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 maja? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
30.05.23, 10:02
| prasa » informacje
Fakty czy kłamstwa? Publicysta Sieci rozprawi się w TVP INFO z kłamstwami i manipulacjami mediów
We wtorek, 30 maja br. o godz. 21:00 w ramówce TVP INFO zadebiutuje program „Fakty czy kłamstwa?”. Gospodarzem programu będzie Jakub Maciejewski związany z tygodnikiem „Sieci” i serwisem woplityce.pl.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.