30.05.22, 11:05

AMS wykorzystuje sztuczną inteligencję mierzącą ruch wokół indoorowych nośników reklamowych

Sztuczna inteligencja mierzy ruch wokół nośników AMS w centrach handlowych, fot.: materiały prasowe

AMS i CitiesAI wdrożyły nowy standard pomiaru, oparty na setkach tysięcy zdjęć analizowanych przez sztuczną inteligencję.

Do niedawna wiedza na temat natężenia ruchu w galeriach i centrach handlowych niemal wyłącznie ograniczała się do liczby wejść do obiektu i nie obejmowała tego, jak klienci poruszają się wewnątrz danego obiektu. Tę właśnie lukę ma wypełnić rozwiązanie zastosowane przez firmę AMS we współpracy z firmą badawczą CitiesAI, dostarczającej precyzyjnej wiedzy na temat wielkości ruchu na poszczególnych kondygnacjach i w konkretnych miejscach galerii, w tym w bezpośrednim sąsiedztwie pojedynczego nośnika Digital Indoor AMS.

Oprócz tego zastosowany pomiar dostarcza również podstawowe dane o demografii, czyli informacje o płci i grupie wiekowej odwiedzających oraz rozkład ruchu w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia. Co ważne, mamy do czynienia z ustandaryzowanymi pomiarami z różnych galerii handlowych, co pozwala porównywać ruch w poszczególnych porach i dniach tygodnia w różnych obiektach, w tym w wielu sklepach tej samej marki w różnych galeriach.

Nowatorskie rozwiązanie AMS i CitiesAI dostarcza nieosiągalne dotąd dane, które stanowią kluczową wiedzę o przepływach konsumentów wewnątrz galerii zarówno dla operatorów nośników indoorowych, jak i dla reklamodawców. A

Zyskujemy wiedzę o wolumenie przejść obok pojedynczych nośników w danej galerii handlowej. Co więcej, wiedza ta obejmuje nie tylko liczbę konsumentów, którzy znaleźli się w zasięgu nośnika o danej porze dnia, lecz również ich wiek i płeć. Jeśli dodamy do tego możliwości ekstrapolowania danych na różne obiekty, łatwo zrozumieć, jak zaawansowane i nowatorskie narzędzie zyskują reklamodawcy” - mówi Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS.

Przykładowe dane, jakie można otrzymać dzięki wdrożeniu badania, to precyzyjne informacje odnoszące się do konkretnego nośnika sieci Digital Indoor AMS w danej galerii: średnia dzienna liczba przejść wokół nośnika; średnia godzinowa liczba przejść; średnia liczba przejść w dni robocze; średnia liczba przejść w weekendy; suma przejść w czasie całej kampanii. Wszystkie dane są dostępne w podziale na płeć i grupę wiekową konsumentów oraz filtrowane przez dowolnie wybrany zakres dni i porę dnia.


Podstawą metodologii badania jest wykonywanie bardzo dużej liczby zdjęć korytarzy galerii handlowych w sposób zautomatyzowany — nawet jednego zdjęcia na sekundę. Na jedną sesję badawczą, obejmującą, np. dwa dni pomiarów, składa się nawet 60 tys. zdjęć.

Nieostre fotografie są automatycznie usuwane, a reszta przetwarzana przez autorskie rozwiązanie CitiesAI oparte na cloud computingu i sztucznej inteligencji, które rozpoznają, czy dany obiekt na konkretnym zdjęciu jest człowiekiem. Jeśli tak, sztuczna inteligencja przypisuje postać do płci i jednej z pięciu grup wiekowych, ponieważ zastosowane w badaniu narzędzie pozwala ocenić pozycję osoby i jej odległości od nośnika” - mówi Robert Migas-Mazur, Data Scientist w CitiesAI.

Wszystkie zastosowane w badaniach procedury, przede wszystkim analiza dużej liczby zdjęć, są zgodne z obowiązującym prawem w zakresie ochrony danych osobowych. Proces analizy zdjęć i dostępu do nich nadzorowany jest przez Inspektora Danych Osobowych RODO. Badania przeprowadzono w pięciu galeriach handlowych: Sadyba Best Mall (Warszawa), Galeria Łomianki (Łomianki), Bonarka City Center (Kraków), Alfa Centrum (Białystok), CH Auchan (Bydgoszcz).

To początek prac nad zaawansowanym modelem badawczym, który w przyszłości ma szansę objąć całą największą w Polsce sieć nośników indoorowych AMS.

Komentarze

Powiązane

24.03.23, 11:50
| reklama & PR » informacje
Zaufaj nauce, a nie magii. H2O realizuje kolejny spot w 3D dla Intermag
Agencja H2O po realizacji serii trzech poprzednich spotów w technologii 3D dla produktów Tytanit, Optysil, Vanadoo, przygotowała kolejny projekt. Najnowszy spot jest bazą do realizacji międzynarodowej kampanii dedykowanej flagowym produktom w portfolio producenta.
24.03.23, 09:44
| reklama & PR » informacje
Wielkanocna kampania marki Trefl
Trwa wielkanocna kampania marki Trefl, producenta gier planszowych oraz puzzli w Polsce. Po raz kolejny działania z zakresu planowania i zakupu mediów koordynuje Value Media (Group One), które współpracuje z Grupą Trefl od jesieni 2022 r. W ramach modelu house of communication kampanię wspierają spółki Group One.
23.03.23, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Marcin Boroszko Konsultantem Channel Factory Polska
W marcu br., do Channel Factory Polska dołączył Marcin Boroszko, który będzie pełnić rolę Konsultanta.
23.03.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Streetcom odpowiada za kampanię influencerską dla past Wawrzyniec
Trwa kampania influencerska dla past Wawrzyniec realizowana przez Streetcom. Biorą w niej udział zarówno makro i mikro influencerzy. Kampania jest jednym z pierwszych etapów działań związanych z rebrandingiem i zmianą pozycjonowania popularnych past warzywnych Wawrzyńca.
23.03.23, 11:36
| reklama & PR » informacje
Lubella podkreśla, że w makaronach wykorzystuje jaja od kur z wolnego wybiegu
Ruszyła kolejna odsłona kampanii dla makaronów jajecznych Lubella. Produkty będą widoczne zarówno w TV, jak i na VOD, YouTube oraz nośnikach OOH.
23.03.23, 09:47
| reklama & PR » ludzie
Tomasz Teodorczyk Dyrektorem Zarządzającym Channel Factory Polska
W marcu br. nastąpiła zmiana na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Channel Factory Polska – Tomasz Teodorczyk zastąpił Szymona Szmigla.
23.03.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
iCEA Group oLIVE rozpoczynają współpracę
Agencje iCEA Group i oLIVE media rozpoczynają współprace partnerską, dzięki czemu mają poszerzyć zakres oferowanych usług.
23.03.23, 06:30
| reklama & PR » informacje
Media Ready wyprodukowała spoty do kampanii Enterol Forte
Agencja Media Ready przygotowała dwa spoty dla marki Enterol Forte do kampanii TV i online w wersji całorocznej oraz letniej. Agencja odpowiada za ich koncept kreatywny oraz produkcję. Współpraca jest wynikiem wygranego przetargu rozpisanego przez firmę Biocodex Polska.
22.03.23, 20:32
| reklama & PR » informacje
Krakus na Wielkanoc. Marka promuje żurek
W najnowszej kampanii Krakus przedstawia pomysły na wielkonocny żurek.
22.03.23, 17:44
| reklama & PR » informacje
KENWOOD rozszerza współpracę z LoveBrands Group
Marka KENWOOD działająca w sektorze sprzętu drobnego AGD, związana jest z agencją strategicznej komunikacji zintegrowanej LoveBrands Group od kilku lat. W tym roku współpraca z KENWOOD rozszerzona została o kompleksowe działania z zakresu influencer marketingu oraz organizację eventu.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.