07.06.22, 08:00

Grupa Kino Polska w I kw. 2022 r.: wyższe przychody, niższa oglądalność

Logo Kino Polska, fot.: materiały prasowe

W I kw. 2022 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 66,4 mln zł (+15,8 proc. r/r), przy wyraźnym wzroście wpływów zarówno z emisji, jak i z reklam.

W I kwartale 2022 r. na rynek telewizyjny w Polsce miało wpływ kilka czynników, takich jak wojna w Ukrainie, która spowodowała odpływ widzów do kanałów informacyjnych, ale także zmiany w zakresie pomiarów oglądalności telewizji. Mimo tych nie zawsze sprzyjających okoliczności osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe, co tylko potwierdza, że – podobnie jak w okresie pandemii – nasz model biznesowy pozostaje odporny na zawirowania rynkowe. Przychody z emisji rosły znacząco i stanowią więcej niż połowę przychodów ze sprzedaży Grupy, a wpływy z reklam są na bardzo satysfakcjonującym poziomie. Dynamika wzrostu przychodów była większa niż dynamika kosztów operacyjnych, co przełożyło się na wyraźnie wyższą rentowność i zysk netto” – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

W I kwartale 2022 r. Grupa odnotowała znaczące wzrosty przychodów w najważniejszych segmentach swojej działalności. Wpływy ze sprzedaży reklam oraz emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych wyniosły 35,1 mln zł, (+18,3 proc. r/r), zaś przychody ze sprzedaży reklam w kanale Stopklatka wzrosły do 10,8 mln zł, (+19,9 proc. r/r). Sprzedaż praw licencyjnych przyniosła Grupie 6,7 mln zł, (+26 proc. r/r). Wzrost przychodów osiągnęły także segmenty Kanały marki Kino Polska – łącznie 8,8 mln zł (+2,9 proc. r/r) z emisji i sprzedaży reklam oraz Zoom TV, który wygenerował 4,4 mln zł ze sprzedaży reklam (+2,5 proc. r/r).

Łącznie sprzedaż reklam w I kw. 2022 r. wygenerowała 23,8 mln zł, tj. 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Grupy z emisji wzrosły o 16,9 proc. r/r i wyniosły 35,2 mln zł. Grupa kontynuuje dalszy rozwój na rynkach międzynarodowych, nawiązując współpracę z nowymi operatorami kablowymi. Sprzedaż poza granicami Polski sięgnęła 23,0 mln zł, co oznacza wzrost o 17,5 proc. r/r i stanowiła w omawianym okresie 34,6 proc. całkowitych przychodów Grupy.

Zysk netto Grupy na koniec marca 2022 r. wyniósł 12,7 mln zł i wzrósł o 99,9 proc. r/r, co jak tłumaczy firma jest efektem wyższych przychodów notowanych w najważniejszych segmentach działalności, ale również następstwem niższych kosztów związanych z zakupem i produkcją treści programowych w pierwszym kwartale br. Na koniec I kw. 2022 r. Grupa nie posiadała zadłużenia finansowego netto, zanotowała nadwyżkę finansową w wysokości 26 mln zł. Rentowność netto Grupy wzrosła do 19,1 proc., wobec 11,1 proc. rok wcześniej.

Od początku 2022 roku rozliczamy się w „nowej”, poszerzonej grupie komercyjnej 16-59, która zdecydowanie lepiej oddaje charakterystykę aktualnej konsumpcji mediów, co sprzyja osiąganiu przez nas jeszcze wyższych przychodów ze sprzedaży reklam. Łączna dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży reklam oraz z emisji daje pogląd na możliwą skalę naszego rozwoju w całym 2022 r.” – dodaje Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Niższa oglądalność

W I kwartale 2022 r. łączna oglądalność kanałów Grupy wyniosła 2,69 proc. i była niższa o około 10,9 proc. r/r, przy uwzględnieniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR proc., All 16-59, live). W 2021 r. Grupa raportowała udział w oglądalności przy uwzględnieniu węższego zakresu grupy wiekowej (SHR proc., All 16-49, live), co dawało wtedy udział w oglądalności na poziomie 2,53 proc.

Na wyniki oglądalności kanałów Grupy w I kwartale 2022 r. miał wpływ znaczący wzrost udziału kanałów informacyjnych oraz – w przypadku kanałów naziemnych takich jak Stopklatka – zmiany standardu nadawania (refarming) oraz cykliczne zmiany w panelu pomiarowym służącym do pomiaru oglądalności. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował spadek oglądalności (SHR proc., All 16-59, live) o 16,9 proc. r/r, kanał Kino TV o 11,1 proc. r/r, zaś Stopklatka o 13,5 proc. r/r. Udział kanału Zoom TV w oglądalności nie zmienił się w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku.

Komentarze

Powiązane

29.11.23, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP przeprowadzi aukcję na sponsoring aplikacji TVP Sport
Biuro Reklamy TVP przedstawiło zasady aukcji w aplikacjach TVP SPORT. Licytacja odbędzie się w dniach 12-14 grudnia br., a jej przedmiotem będzie sponsoring aplikacji na wyłączność.
28.11.23, 10:45
| telewizja / VOD » informacje
Krzysztof Ziemiec i Tomasz Wolny twarzami kampanii informującej o zmianie standardu nadawania w MUX-3
27 listopada br. na antenach Telewizji Polskiej ruszyła kampania informacyjna prezentująca szczegóły zbliżającej się zmiany standardu nadawania w MUX-3 – z DVB-T na DVB-T2/HEVC.
28.11.23, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi zyskał dzięki Fundacji TVN gabinety psychologiczno-psychiatryczne
23 listopada br. odbyła się uroczystość otwarcia pierwszych gabinetów psychologiczno-psychiatrycznych, które powstały w ramach inicjatywy „Zdrowie w Głowie” Fundacji TVN. Całkowity koszt realizacji tego projektu wyniósł niemal 1,5 mln zł brutto. Wsparcie finansowe na ten cel uzyskano dzięki hojności osób i instytucji wspierających Fundację TVN oraz firmy Amazon.
27.11.23, 19:54
| telewizja / VOD » informacje
Super Polsat wyemituje reality show Dagmara szuka męża
Super Polsat 11 grudnia br. rozpocznie emisję nowego reality show, w którym Dagmara Kaźmierska poszukuje swojej drugiej połówki.
27.11.23, 11:53
| telewizja / VOD » informacje
Fajbusiewicz: rozmowy o zbrodni. Nowy sezon w Crime+Investigation Polsat
29 listopada br. na antenie Crime+Investigation Polsat rozpocznie się emisja nowego sezonu programu „Fajbusiewicz: rozmowy o zbrodni”. Emisja w każdą środę o godz. 22:30.
27.11.23, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Faceci ze stali. Nowy polski format w History Channel
28 listopada br. na antenie HISTORY Channel odbędzie się premiera pilotowego odcinka programu „Faceci ze stali”, w którym guru bursztynnictwa Tomasz Ołdziejewski i jeden z najlepszych polskich knifemakerów Artur Szyngwelski odwiedzą pracownię Michała Sielickiego, znanego jako Trollsky.
26.11.23, 20:54
| telewizja / VOD » informacje
Player.pl pokaże cykl dokumentów Martyny Wojciechowskiej
Player pokaże serię dokumentów Martyny Wojciechowskiej pod marką Player Original. Premiera pierwszego z nich - "Czas na taniec" odbyła się 26 listopada br.
25.11.23, 19:00
| telewizja / VOD » seriale
Polowanie na ćmy z nominacją na najlepszą środkowoeuropejską produkcję w 2023 roku w III edycji NEM Zagreb
Od 6 do 8 grudnia 2023 r. w stolicy Chorwacji odbędzie się 3. edycja NEM Zagreb. „Polowanie na ćmy”, serial kostiumowy wyprodukowany przez Telewizję Polską, znalazł się wśród 12 produkcji telewizyjnych Europy Środkowo-Wschodniej nominowanych do nagrody NEM AWARDS przyznawanej dla najlepszego serialu telewizyjnego tego regionu.
24.11.23, 14:30
| telewizja / VOD » badania rynku
1,2 mln widzów w jesiennym sezonie programu Kuba Wójewódzki
Talk-show stacji TVN „Kuba Wojewódzki" wciąż jest chętnie oglądany przez telewidzów. Ostatnia odsłona programu rozrywkowego zgromadziła średnio przed telewizorami prawie 700 tys. widzów w grupie docelowej 20-54 oraz ponad 1,2 mln w grupie ogólnej (dane: Nielsen Media).
23.11.23, 14:15
| telewizja / VOD » informacje
Twoja Twarz Brzmi Znajomo bez Pawła Domagały. Aktor odchodzi z jury programu
Paweł Domagała odchodzi z jury programu „Twoja twarz Brzmi Znajomo” (Polsat). Na razie nie wiadomo, kto zastąpi aktora w jury formatu.