07.06.22, 08:00

Grupa Kino Polska w I kw. 2022 r.: wyższe przychody, niższa oglądalność

Logo Kino Polska, fot.: materiały prasowe

W I kw. 2022 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 66,4 mln zł (+15,8 proc. r/r), przy wyraźnym wzroście wpływów zarówno z emisji, jak i z reklam.

W I kwartale 2022 r. na rynek telewizyjny w Polsce miało wpływ kilka czynników, takich jak wojna w Ukrainie, która spowodowała odpływ widzów do kanałów informacyjnych, ale także zmiany w zakresie pomiarów oglądalności telewizji. Mimo tych nie zawsze sprzyjających okoliczności osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe, co tylko potwierdza, że – podobnie jak w okresie pandemii – nasz model biznesowy pozostaje odporny na zawirowania rynkowe. Przychody z emisji rosły znacząco i stanowią więcej niż połowę przychodów ze sprzedaży Grupy, a wpływy z reklam są na bardzo satysfakcjonującym poziomie. Dynamika wzrostu przychodów była większa niż dynamika kosztów operacyjnych, co przełożyło się na wyraźnie wyższą rentowność i zysk netto” – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

W I kwartale 2022 r. Grupa odnotowała znaczące wzrosty przychodów w najważniejszych segmentach swojej działalności. Wpływy ze sprzedaży reklam oraz emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych wyniosły 35,1 mln zł, (+18,3 proc. r/r), zaś przychody ze sprzedaży reklam w kanale Stopklatka wzrosły do 10,8 mln zł, (+19,9 proc. r/r). Sprzedaż praw licencyjnych przyniosła Grupie 6,7 mln zł, (+26 proc. r/r). Wzrost przychodów osiągnęły także segmenty Kanały marki Kino Polska – łącznie 8,8 mln zł (+2,9 proc. r/r) z emisji i sprzedaży reklam oraz Zoom TV, który wygenerował 4,4 mln zł ze sprzedaży reklam (+2,5 proc. r/r).

Łącznie sprzedaż reklam w I kw. 2022 r. wygenerowała 23,8 mln zł, tj. 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Grupy z emisji wzrosły o 16,9 proc. r/r i wyniosły 35,2 mln zł. Grupa kontynuuje dalszy rozwój na rynkach międzynarodowych, nawiązując współpracę z nowymi operatorami kablowymi. Sprzedaż poza granicami Polski sięgnęła 23,0 mln zł, co oznacza wzrost o 17,5 proc. r/r i stanowiła w omawianym okresie 34,6 proc. całkowitych przychodów Grupy.

Zysk netto Grupy na koniec marca 2022 r. wyniósł 12,7 mln zł i wzrósł o 99,9 proc. r/r, co jak tłumaczy firma jest efektem wyższych przychodów notowanych w najważniejszych segmentach działalności, ale również następstwem niższych kosztów związanych z zakupem i produkcją treści programowych w pierwszym kwartale br. Na koniec I kw. 2022 r. Grupa nie posiadała zadłużenia finansowego netto, zanotowała nadwyżkę finansową w wysokości 26 mln zł. Rentowność netto Grupy wzrosła do 19,1 proc., wobec 11,1 proc. rok wcześniej.

Od początku 2022 roku rozliczamy się w „nowej”, poszerzonej grupie komercyjnej 16-59, która zdecydowanie lepiej oddaje charakterystykę aktualnej konsumpcji mediów, co sprzyja osiąganiu przez nas jeszcze wyższych przychodów ze sprzedaży reklam. Łączna dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży reklam oraz z emisji daje pogląd na możliwą skalę naszego rozwoju w całym 2022 r.” – dodaje Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Niższa oglądalność

W I kwartale 2022 r. łączna oglądalność kanałów Grupy wyniosła 2,69 proc. i była niższa o około 10,9 proc. r/r, przy uwzględnieniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR proc., All 16-59, live). W 2021 r. Grupa raportowała udział w oglądalności przy uwzględnieniu węższego zakresu grupy wiekowej (SHR proc., All 16-49, live), co dawało wtedy udział w oglądalności na poziomie 2,53 proc.

Na wyniki oglądalności kanałów Grupy w I kwartale 2022 r. miał wpływ znaczący wzrost udziału kanałów informacyjnych oraz – w przypadku kanałów naziemnych takich jak Stopklatka – zmiany standardu nadawania (refarming) oraz cykliczne zmiany w panelu pomiarowym służącym do pomiaru oglądalności. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował spadek oglądalności (SHR proc., All 16-59, live) o 16,9 proc. r/r, kanał Kino TV o 11,1 proc. r/r, zaś Stopklatka o 13,5 proc. r/r. Udział kanału Zoom TV w oglądalności nie zmienił się w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku.

Komentarze

Powiązane

07.10.24, 09:30
| telewizja / VOD » informacje
Ligue 1 McDonald’s przez pięć kolejnych lat w Eleven Sports
Telewizja ELEVEN SPORTS nabyła prawa do transmitowania w Polsce meczów francuskiej Ligue 1 McDonald’s w najbliższych latach.
07.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nosel szuka inspiracji. Nowy codzienny format w Active Family
30 września br. w Telewizji Active Family zadebiutował program „Nosel szuka inspiracji”, którego gospodarzem jest Kamil Nosel.
04.10.24, 19:45
| telewizja / VOD » seriale | kultura » książki
Grzechy sąsiadów. Premiera książki w serialowej okładce
Na rynku księgarskim pojawiła się książka „Grzechy sąsiadów”, na podstawie której powstał serial nakręcony przez Polsat.
04.10.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje
Wielkie oglądanie. Polsat Box Go rusza ze swoją największą kampanią
Ruszyła największa jak dotąd kampania reklamowa serwisu streamingowego Polsat Box Go. Spoty TV, wielkoformatowy outdoor, reklamy w kinach, online i social media – to elementy kampanii, której celem jest budowanie świadomości i atrakcyjności platformy.
04.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nowości w jesiennej ofercie Music Box
Od 23 września br. telewizja Music Box emituje nową, zróżnicowaną ramówkę. W zespole stacji pojawili się nowi prezenterzy.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
02.10.24, 17:45
| telewizja / VOD » informacje
Magiczne lata 80-te w Paramount Network. Kanał przygotował kampanię promocyjną cyklu
W październiku br., kanał Paramount Network zaproponuje widzom kultowe filmy w ramach cyklu „Magiczne lata 80-te”. Nowa propozycja stacji będzie wspierana przez kampanię marketingową.
02.10.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat SiatCast i Polsat Futbol Cast. Nowe podcasty Polsatu Sport
„Polsat SiatCast” i „Polsat Futbol Cast” to nowe formaty telewizyjno-internetowe, które w październiku br. zadebiutują w sportowych kanałach Polsatu, na Polsatsport.pl oraz na jego kanale YouTube. Audycje mają łączyć zalety świata telewizji i internetu.
02.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
13 formatów w odświeżonym Silver TV
Wkrótce na rynku pojawi się Silver TV w odświeżonej formule. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października br. będzie nadawany codziennie, a w ofercie stacji pojawi się 13 formatów.
01.10.24, 16:57
| telewizja / VOD » informacje
BBC First w pakiecie Optimum+ w CANAL+
Kanał BBC First dołączył do pakietu Optimum+, w którym znajdują się już kanały BBC Brit, BBC Earth i BBC Lifestyle.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.