20.04.22, 08:00

FlixClassic. Nowa platforma VOD z klasykami filmowymi

Platforma FlixClassic, fot.: materiały prasowe

W sieci zadebiutował serwis VOD FlixClassic skierowany do miłośników kina. Koszt subskrypcji serwisu wynosi 12,99 zł miesięcznie. W FlixClassic filmy zostały dobrane przez Miłosza Stelmacha, kuratora programowego platformy.

Na FlixClassic znajduje się obecnie blisko 300 filmów − od wielkich klasyków do kina kultowego i klasy B. W ofercie platformy znałazy się m.in. propozycje niedostępne w innych polskich serwisach, np.: „Wielkie nadzieje”,” Góra boga kanibali”, „Ucieczka na Atenę”, „Obywatel John Doe” czy „Franciszek”. Docelowo w ofercie znajdą się kolejne tytuły z kanonu kina czeskiego, a także węgierskiego, szwedzkiego, niemieckiego, indyjskiego i wielu innych. Twórcy zapowiadają cotygodniowe premiery nowych tytułów. Repertuar został wyselekcjonowany przez Miłosza Stelmacha, kuratora programowego platformy, filmoznawcę, krytyka filmowego oraz redaktora naczelnego czasopisma o tematyce filmowej „Ekrany”.

Cztery ścieżki od Miłosza Stelmacha

Kurator platformy przygotował cztery ścieżki, prezentujące klasykę kinematografii w różnych odsłonach: żelazny kanon (nieśmiertelne klasyki i kamienie milowe sztuki filmowej, m.in. „Metropolis”, „Lecą żurawie” czy „Gorączka złota”); zapomniane perełki (nieoczywiste tytuły, funkcjonujące obok słynnych klasyków, , np.: „Młody Sherlock Holmes”, „Złotoręki”, „Ballada o żołnierzu”); swobodna jazda (zaskakujące połączenie kultowych filmów gatunkowych i najbardziej nietuzinkowych dzieł kina autorskiego, a wśród nich m.in.: „Kret”, „Karnawał dusz”, „Dzika planeta”); gaz do dechy (dziwne, przestrzelone i czasem tandetne, choć klimatyczne rewiry filmowego świata, często tak złe, że aż dobre, np.: „Plan 9 z kosmosu”, „Zombie 2”, „Galaktyka terroru”).

Platforma przygotowała dwa plany subskrypcyjne: miesięczny w cenie 12,99 zł oraz roczny w cenie 129,90 zł. FlixClassic działa w modelu sVOD, co oznacza, że widz, kupując jeden z dwóch proponowanych pakietów, otrzymuje dostęp do całego repertuaru filmowego.

Filmy w jakości HD

Wszystkie produkcje dostępne są w jakości HD w oryginalnych wersjach językowych oraz z polskim lektorem lub napisami. Użytkownicy mogą korzystać z platformy przez przeglądarkę oraz aplikację iOS, Android, a wkrótce także Smart TV. Platforma FlixClassic umożliwia oglądanie filmów na dwóch urządzeniach jednocześnie.

Partnerem platformy FlixClassic jest Fundacja Legalna Kultura i portal Filmoterapia.pl. Za działania media relations odpowiada agencja Louder PR. Właścicielem platformy jest firma Flix Classics Networks OÜ z Estonii.

Komentarze

Powiązane

13.03.25, 11:37
| TV / VOD » ludzie
Konrad Szczęsny zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025
Konrad Szczęsny, prezes OGAE Polska, został zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025.
13.03.25, 08:30
| TV / VOD » badania rynku
Prawie 1,1 mln widzów Awantury o kasę
Dobre wyniki oglądalności zanotował w miniony weekend teleturniej „Awantura o kasę” (Polsat) prowadzony przez Krzysztofa Ibisza.
13.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
Grupa TVP wygrywa weekend. Sanatorium miłości dalej hitem TVP1
W miniony weekend grupa TVP z udziałem na poziomie 20,5 proc., wyprzedziła pozostałe grupy nadawców. Sporą popularnością cieszą się nowe sezony programów „The Voice Kids” i „Sanatorium miłości”.
12.03.25, 16:00
| TV / VOD » seriale
Sprawiedliwi. Trójmiasto. Czwórka liderem w paśmie serialu
Bardzo dobre wyniki i pozycję lidera w swoim paśmie przyniósł Czwórce pierwszy tydzień emisji nowego serialu „Sprawiedliwi. Trójmiasto”.
12.03.25, 14:22
| TV / VOD » badania rynku
Spore zainteresowanie premierowym odcinkiem formatu Must Be The Music w Polsacie
Po dziewięciu latach przerwy na antenę Polsatu powrócił talent show „Must Be The Music”. Premierowy odcinek spotkał się ze sporym zainteresowaniem odbiorców. 
12.03.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
10 marca TVP2 liderem anten. Spore zainteresowanie ceremonią wręczania Orłów
W poniedziałek, 10 marca br., grupa TVP osiągnęła łącznie 22,6 proc. udziału w rynku, wyprzedzając pozostałych nadawców. Liderem wśród kanałów została TVP2 z wynikiem 7,9 proc., a drugie miejsce zajęła TVP1, osiągając 7,3 proc. udziału (dane: Nielsen Media).
12.03.25, 08:45
| TV / VOD » informacje
Światowe premiery koprodukcji TVP na festiwalu w Salonikach
11 marca 2025 r. podczas 27. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Salonikach odbyła się premiera filmu „My Sunnyside” w reżyserii Matyldy Kawki. Dzień później zadebiutuje film „Dziecko z pyłu” („Child of Dust”) Weroniki Mliczewskiej. Obydwa dzieła to nowe koprodukcje dokumentalne Telewizji Polskiej. 
11.03.25, 19:30
| TV / VOD » informacje
Puls na żądanie. Nowa funkcja w Telewizji Puls
Telewizja Puls oraz Emitel S.A. wprowadzają nową funkcjonalność do usługi HbbTV PlayPuls – „Puls na żądanie”. Aplikacja, opracowana przez Emitela na zlecenie Telewizji Puls, ułatwia widzom korzystanie z treści na żądanie, dostępnych na kanałach TV Puls i PULS 2. 
11.03.25, 08:53
| TV / VOD » informacje
CNN #MyFreedomDay. Tegoroczna edycja inicjatywy dotyczy obrony „Prawa do nauki”
11 marca br., po raz dziewiąty, odbędzie się #MyFreedomDay. Jest to jednodniowa akcja organizowana przez CNN, w której uczniowie z całego świata angażują się w mediach społecznościowych, w celu zwiększenia świadomości na temat współczesnego niewolnictwa.
11.03.25, 07:15
| TV / VOD » informacje
Artyści na cenzurowanym. Premiera reportażu w TVP1
11 marca o godz. 21:05 w TVP1 i TVP VOD odbędzie się premiera reportażu „Artyści na cenzurowanym”. Materiał opowiada o nadużyciach Telewizji Polskiej w latach 2016-2023 wobec znanych, polskich artystów.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

11-13.03.2025 r., online.