04.04.22, 14:34
Grupa RMF jednak bierze udział w konkursie koncesyjnym DAB+
Grupa RMF bierze udział w konkursie na ogólnopolską koncesję DAB+ – ubiega się o rozszerzenie koncesji radia RMF FM. Spółka jednak podkreśla, że pozostaje sceptyczna w stosunku do tego standardu nadawania cyfrowego i nie weźmie udziału w innych konkursach DAB+.
Grupa RMF zdecydowała się wystartować w konkursie na miejsce na ogólnopolskim multipleksie radiowym, skierowanym do obecnie nadających na falach FM niepublicznych stacji ogólnopolskich, by zabezpieczyć pozycję radia RMF FM.
„Na obecnym etapie nie są znane realne koszty nadawania na ogólnopolskim multipleksie DAB+. Nie został wybrany operator, nie wiadomo jakich opłat zażąda. Jeśli okaże się, że koszty emisji w DAB+ będą zbyt wysokie, będziemy ponownie rozważać, czy pozostać w tym systemie, czy się jednak z niego wycofać i zrezygnować z koncesji” – mówi Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF.
Spółka wciąż uważa, że system DAB+ nie jest rozwiązaniem nowoczesnym i w dającej się przewidzieć przyszłości nie odniesie sukcesu na polskim rynku. Dlatego Grupa RMF zapowiada, że nie będzie uczestniczyć w innych konkursach na koncesje DAB+.
Cyfryzacja tylko w sieci
Podobnie jak inni nadawcy komercyjni w Polsce, Grupa RMF od wielu lat podkreśla, że prawdziwa cyfryzacja radia już odbywa się w internecie, który dostępny jest mobilnie w całym kraju, koszty transmisji danych z roku na rok spadają, a w sieci pojawia się nowa, jakościowa oferta dla słuchaczy. Grupa RMF przypomina, że na przestrzeni ostatniego roku uruchomiła dwa projekty internetowe – informacyjno-muzyczne Radio RMF24 i platformę RMF Classic+.
PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU
Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa
Przejdź do ofertySpecjalista ds. komunikacji
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze