07.04.22, 07:00

Grupa Kino Polska TV: 257,2 mln zł przychodów w 2021 r. Spółka wciąż ma problem z ZOOM TV

Logo Kino Polska, fot.: materiały prasowe

W 2021 r. Grupa Kino Polska TV odnotowała przychody na poziomie 257,2 mln zł, co przekłada się na 21,4 proc. wzrostu. Zysk netto Grupy wyniósł 48,6 mln zł (wzrost o 78,5 proc.).

Po raz kolejny zanotowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, co jest efektem dynamicznego rozwoju firmy w głównych segmentach działalności, który przekłada się na wzrost przychodów zarówno z emisji, jak i z reklam. Zbudowaliśmy bardzo efektywny model biznesowy, dzięki któremu możemy powiększać skalę działalności przy niewielkim wzroście kosztów. To z kolei sprawia, że wynik EBITDA i zysk netto rosną wyraźnie szybciej niż przychody” – mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Jak informuje Grupa, największe wzrosty przychodów spółka odnotowała w segmencie sprzedaży reklam i emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (+20,9 mln zł, +19,3 proc. r/r), w sprzedaży reklam na kanale Stopklatka (+9,7 mln zł, wzrost o 30,6 proc. r/r) oraz sprzedaży praw licencyjnych (+9,5 mln zł, +50 proc. r/r). Wzrost przychodów osiągnęły także segmenty kanały marki Kino Polska (+4,4 mln zł, +13,9 proc. r/r) oraz Zoom TV (+1,7 mln zł, +9,6 proc. r/r).

Duży wzrost ze sprzedaży reklam

Sprzedaż reklam wygenerowała łącznie 96,7 mln zł, tj. 26 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Grupy z emisji wzrosły w minionym roku o 14,1 proc. r/r i wyniosły 128,8 mln zł. Grupa kontynuuje rozwój na rynkach międzynarodowych, gdzie osiągnęła sprzedaż na poziomie 92,4 mln zł, co oznacza wzrost o 20,2 proc. r/r. Sprzedaż poza granicami Polski stanowiła w omawianym okresie 35,9 proc. łącznych przychodów Grupy.

W 2021 roku rynek reklamowy był w bardzo dobrej kondycji, a jego wartość po raz pierwszy przekroczyła 10 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 16 proc. rok do roku. My pokazaliśmy, że w zakresie sprzedaży reklam możemy rosnąć jeszcze szybciej niż rynek, który w pierwszych miesiącach 2022 roku wciąż jest bardzo mocny. Co istotne, nie jesteśmy uzależnieni tylko od sprzedaży reklam, bo ponad połowę przychodów Grupy stanowią opłaty od operatorów, którym udostępniamy sygnał naszych kanałów. Opłaty za emisję i sprzedaż treści oraz praw licencyjnych łącznie generują ponad 60 proc. przychodów Grupy. To stabilne, bezpieczne i stale rosnące źródło wpływów” – podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

ZOOM TV nie rośnie jak na drożdżach

W 2021 r. łączna oglądalność kanałów Grupy wzrosła o ponad 9 proc., a udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,51 proc. (SHR proc., All 16-49, live, dane: NAM). Najwyższe wzrosty oglądalności odnotowały takie kanały filmowo-serialowe, jak Kino Polska (+26,5 proc.), Kino TV (+23,5 proc.) i Stopklatka (+13,8 proc.). Udział kanału Zoom TV był niższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 8,8 proc., co jak podkreśla spółka, wynika m.in. z konieczności ciągłej optymalizacji oferty programowej i prób jak najlepszego dopasowania jej do profilu widza na bardzo szybko zmieniającym się rynku TV.

W 2021 r. widzowie przeznaczali na oglądanie kanałów Grupy więcej czasu niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Średni dzienny czas oglądania stacji Grupy wyniósł 43 minuty i 12 sekund (ATS, All 16-49, live) i był o 4,9 proc. dłuższy niż w 2020 r. To wynik wyraźnie lepszy niż średnia rynkowa, gdzie wskaźnik ATS spadł o 5 proc. r/r.

Komentarze

Powiązane

13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
13.06.24, 10:46
| telewizja / VOD » informacje
Studio w kontakcie. Nowość w TVP Polonia
12 czerwca br. o godz. 22:15 w TVP Polonia zadebiutował program publicystyczny „Studio w kontakcie”, w którym każdy telewidz będzie mógł zabrać głos - niezależnie, czy mieszka w Polsce, czy poza granicami kraju.
13.06.24, 09:09
| telewizja / VOD » informacje
KRRiT przedłużyła w końcu koncesję kanału TVN Style
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku spółki TVN i przedłużyła o kolejny okres czasu koncesję dla kanału TVN Style.
13.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Asterix i Obelix w nowym serialu platformy Netflix. Serwis ujawnił kadr z animacji
W 2025 r. na platformie Netflix zadebiutuje pierwszy serial animowany poświęcony przygodom znanych na całym świecie Galów, czyli Astérixa i Obelixa.
12.06.24, 12:01
| telewizja / VOD » informacje
Mecze EURO 2024 w TVP1 i TVP2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1
14 czerwca br. rozpoczynają się Mistrzostwa Europy w Niemczech. Telewizja Polska pokaże w TVP1 i TVP2 mecze w Naziemnej Telewizji Cyfrowej DVB-T2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1 z możliwością personalizacji odbioru dźwięku przez telewidza z pilota telewizora.
11.06.24, 13:40
| telewizja / VOD » badania rynku
3,6 mln widzów meczu towarzyskiego z Turcją
W poniedziałek, 10 czerwca br. reprezentacja Polski wygrała mecz towarzyski z Turcją. Transmisję spotkania w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności śledziło 4,2 mln widzów.
11.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Kanał TVC zyskał nową oprawę i odświeżone logo
10 czerwca br., Kanał TVC (MWE Networks) pojawił się w odświeżonej oprawie graficznej. To kolejny etap zmian w portfolio grupy MWE Networks, mający na celu zmianę identyfikacji wizualnej zbliżonej do estetyki TVC Super i Antena HD.
10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
07.06.24, 08:46
| telewizja / VOD » informacje
Polska Wybiera. Eurowybory 2024. Specjalne propozycje programowe kanałów Grupy Polsat
9 czerwca br. od 19:15 na antenach Polsat News, Wydarzeniach 24 i Polsat News Polityka pojawi się wieczór wyborczy „Polska Wybiera. Eurowybory 2024”, w którym pojawią się wyniki sondażowe głosowania do Parlamentu Europejskiego. Zaplanowano także specjalne wydanie „Wydarzeń 18:50”.
06.06.24, 16:15
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja WP wybiera ContentHouse do komunikacji w mediach społecznościowych
Telewizja WP rozpoczyna współpracę z agencją ContentHouse. Działania obejmą bieżącą komunikację na profilach społecznościowych Telewizja WP oraz Kabaret TV.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.