01.02.22, 07:00

Podsumowanie 2021 r.: Łukasz Matyński (Media Choice)

Łukasz Matyński (Media Choice), fot.: materiały prasowe

2021 rok na rynku mediów i reklamy dla portalmedialny.pl komentuje Łukasz Matyński, Head of Client Services & Partner w Media Choice.

Rynek mediów i reklamy w 2021 r.  

Rok 2021 można śmiało określić jako czas dynamicznej transformacji digitalowej – tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Warunki funkcjonowania w dobie pandemii wymusiły niejako konsumpcję mediów online na niespotykaną dotąd skalę. To z kolei napędza tworzenie nowych technologii oraz rozwiązań pozwalających gromadzić i analizować dane o użytkownikach sieci. Większe możliwości to również więcej pracy dla podmiotów specjalizujących się w tej materii.

Kluczową umiejętnością stała się elastyczność komunikacji – umiejętność szybkiego dostosowania warunków prowadzonych kampanii do obecnej sytuacji społeczno-politycznej. Cykliczne lockdowny i wszelkie ograniczenia z nimi związane, np. zamykanie niektórych branż, nie tylko skłoniły firmy do wypracowania alternatywnych sposobów działania, ale też po prostu trwałej metamorfozy. Obserwować to można szczególnie na przykładzie przemian, jakie zachodzą w telewizji, gdzie „straty” oglądalności tradycyjnego modelu rekompensuje szybki rozwój Smart TV oraz VOD, w związku z czym pojawiają się większe możliwości monetyzacji tych kanałów.

Ważnym zjawiskiem na rynku mediów i reklamy były zmiany w polityce Cookies. Niejako odpowiedzią na nie było pojawienie się nowej wersji Google Analytics. Proponuje ona inny model przechowywania, analizy danych oraz pełne zrozumienie informacji o zdarzeniach (nowe rozumienie pojęcia „events”). Pozwala także lepiej śledzić ruch pomiędzy urządzeniami, ze szczególnym naciskiem na urządzenia mobilne, które w trakcie pandemii odniosły spektakularny sukces. Jednocześnie coraz większe znaczenie zaczęło mieć bezpieczeństwo przekazywanych za pośrednictwem internetu danych. Szczególnie w obliczu zataczającego coraz większe kręgi zjawiska scamu, czyli oszustwa polegającego na wyłudzeniu danych osobowych lub dokonaniu płatności za fikcyjne produkty.

W 2021 roku gorącymi tematami były na pewno kontrowersje związane z protestem „media bez wyboru”, regulacjami Nowego Ładu oraz zmianami podatkowymi – próbami narzucania nowych składek na reklamodawców. Jednocześnie zwiększył się próg budżetowy, przy którym pojawia się satysfakcjonująca skuteczność kampanii (obniżenie progu wejścia kosztem podniesienia progów efektywności kampanii). Te tematy nie umknęły oczywiście influencerom branżowym, których popularność w ostatnich 12 miesiącach również znacznie wzrosła. Liderzy opinii w świecie marketingu coraz częściej biorą na tapet zagadnienia społeczno-polityczne, a swój content lokują na platformach dotąd postrzeganych jako bardziej lifestyle’owe.

2021 rok w Media Choice 

Wiele z projektów, które zainicjowaliśmy w 2021 r. będzie miało swoją premierę właśnie w obecnym roku. Chodzi tutaj zarówno o projekty dla naszych klientów (szereg nowych kontraktów, kolejne kampanie dla stałych klientów, wygrane przetargi), jak i komunikację o Media Choice. Jednym z kluczowych projektów jest rebranding – już niebawem upublicznimy efekty długo wyczekiwanej zmiany identyfikacji wizualnej. Nowy wymiar komunikacji będzie widoczny na każdym etapie kontaktu z naszym domem mediowym.

Modyfikacji ulegnie nie tylko to, co widać na pierwszy rzut oka, ale też sam system i komfort pracy. W związku z rozwojem firmy otworzyliśmy niedawno nowe biuro. Nowoczesna i wygodna dla całego zespołu przestrzeń zaczęła być przez nas inaczej postrzegana – bardziej jako „centrum spotkań” czy po prostu „baza”. W warunkach „remote” nauczyliśmy się inaczej traktować miejsce pracy i zdecydowanie wyszło nam to na dobre. Nie rezygnujemy z możliwości kontaktu na żywo, ale stwarzamy najlepsze warunki dla wszystkich, którzy chcą wykonywać codzienne obowiązki w pełnym wymiarze z biura – i ten model płynnej zmiany trybu pracy dobrze się u nas sprawdza.

W ostatnich 12 miesiącach mocniej postawiliśmy także na employer branding i programy stażowe, które w nowym modelu sprawdzają się jako sposób na wyławianie młodych talentów. Dużą uwagę przykładamy do rozwoju kompetencji wewnątrz zespołu, politykę self study oraz dedykowane programy rozwojowe. Nie zapominamy też o rozwoju nowych obszarów – zakładamy poszerzenie możliwości działania i zasobów w segmentach takich jak komunikacja czy analityka.
Mimo przeciwności losu, zmian rynkowych i oczywiście skutków pandemii był to dla nas kolejny dobry rok. Potwierdza to nie tylko dwucyfrowy wzrost dochodów, ale przede wszystkim jakość przeprowadzonych kampanii, a także bardzo wysokie oceny w badaniu satysfakcji klientów „Media Marketing Polska” i Kantar.

Łukasz Matyński, Head of Client Services & Partner w Media Choice

Od ośmiu lat współprowadzi firmę Media Choice, która w ostatnich latach wg raportu „Media & Marketing Polska” jest jednym z najlepiej ocenianych niezależnych domów mediowych w Polsce. Jako prelegent występował, m.in. na konferencji FIRE Real Estate Marketing Forum, Affiliate Days, Akademii Marketingu czy Dimaq Voice. W codziennej pracy z Klientem szczególnie ceni rozwiązania digitalowe, w których dom mediowy się wyspecjalizował. Efektem tego było między innymi zaproszenie agencji do prestiżowego grona laureatów Google Elevator oraz m.in. zdobycie statusu Google Partner Premier i Meta Partners. Zwolennik efektywnościowych rozwiązań, pogłębionej analityki oraz nowych technologii. Prywatnie spełnia się jako budowniczy „baz” ze swoim synami, miłośnik psów posiadający kota oraz entuzjasta cierpkiej yerby.

Komentarze

Powiązane

09.12.22, 06:00
| reklama & PR » informacje
UM z pierwszą kampanią dla Emirates na polskim rynku
Emirates wraca do aktywności reklamowej po okresie pandemii z kampanią na polskim rynku.
08.12.22, 21:15
| reklama & PR » informacje
Pracownicy HalfPrice w świątecznej kampanii marki
HalfPrice rusza z świąteczną kampanią. W projekcie pracownicy sklepu wcielą się w rolę łowców szukających okazji. 
08.12.22, 15:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
TV Puls wyemituje po raz kolejny Wigilijny Blok Reklamowy
TV Puls wyemituje ponownie w Święta Wigilijny Blok Reklamowy #TvPulsSeniorom, z którego wpływy zostaną przekazane Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, działającej na rzecz poprawy jakości życia Seniorów w Polsce.
08.12.22, 14:15
| reklama & PR » informacje
Kuźniar Media w wyniku przetargu poprowadzi działania promocyjne firmy Skłodowscy
Agencja Kuźniar Media zadba o komunikację firmy Skłodowscy, producenta burgerów wołowych. Marka rozpoczyna swoje działania na rodzimym rynku planując rozwijać się w kanale HoReCa i retail. 
08.12.22, 13:20
| reklama & PR » informacje
Agencja Digital Hunters będzie rekrutować managerów digital marketingu
Na rynku działalność rozpoczęła agencja Digital Hunters, która ma specjalizować się rekrutacji managerów wysokiego szczebla z obszaru digital marketingu. Założyciel agencji stworzył własny model procesu rekrutacji, który ma pozwalać pozyskiwać specjalistów.
08.12.22, 10:47
| reklama & PR » informacje
Tobiasz Wybraniec i Paweł Kowalczyk opuszczają GetHero
Założyciele wrocławskiej agencji GetHero z końcem roku planują opuścić zarząd GetHero i w pełni przekazać stery firmy w ręce pozostałych członków zarządu – Alicji Stefaniak i Łukasza Walczaka.
08.12.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
ALDI będzie dalej współpracować z domem mediowym Carat
Dom mediowy Carat (grupa dentsu Polska), ponownie wygrał przetarg na obsługę mediową sieci dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI.
07.12.22, 19:00
| reklama & PR » informacje
Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich. Kampania ŠKODY
Ruszyła kampania ŠKODY, która ma zwracaćuwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje chce pokazać, że jest to dla niej priorytetem.
07.12.22, 11:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com klientem sieci weCAN w regionie CEE i Media People w Polsce
Sieć agencji weCAN z Europy Środkowej i Wschodniej rozpoczęła współpracę z firmą z sektora traveltech - Kiwi.com, wyszukiwarkę tanich podróży.
07.12.22, 09:00
| reklama & PR » informacje
Popcorn, Coca-Cola i Frozen Fanta w formacie XXL promują Multikino
Sieć kin Multikino oraz Coca-Cola wykorzystały witryny sklepowe do reklamy produktów z popcornabarów. Niestandardowe realizacje z trójwymiarową scenografią są zlokalizowane w siedmiu galeriach handlowych w Polsce.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.