27.01.22, 07:00

Podsumowanie 2021 r.: Maciej Boroń (Next Level Agency)

Maciej Boroń, fot.: archiwum Autora

2021 rok na rynku esportu dla portalmedialny.pl komentuje Maciej Boroń, Managing director w Next Level Agency.

Najważniejsze wydarzenia 

Najważniejszym wydarzeniem 2021 r. niestety dalej była pandemia. Ubiegły rok przyniósł nadzieję, że branży uda się powrócić z pełną mocą, a jednocześnie podkreślił dynamikę sytuacji, tym jak wiele wydarzeń nie miało szans osiągnąć skali sprzed pandemii. Sytuacja zmieniała się w moment, ciągła niepewność do ograniczeń w sprawie bezpieczeństwa powodowała, że część klientów minimalizując ryzyko, wolała nie inwestować w partnerstwa wydarzeń offline. Drugim kluczowym elementem był powszechny dostęp do szczepień, który w pewnym stopniu zaczął otwierać ponownie drzwi szansom na organizację masowych wydarzeń, oraz ułatwił podróżowanie i organizowanie wydarzeń esportowych na mniejszą skalę, ale już offline.

Zmiany & nowe zjawiska na rynku esportu

Valorant - Polscy gracze w czołówce światowej!

Valorant zrobił wielki krok w stronę esportu, rozwijając turnieje międzynarodowe, jak i lokalne, tak jak m.in. VCT Europe, czy eLadies Valorant Cup. Znaczną rolę odegrała w tym zresztą polska scena. Głównymi bohaterami finałów w mistrzostwach byli Starxo i Zeek, potwierdzając tym samym rosnące znaczenie Polski na arenie międzynarodowej w esporcie. Miejmy nadzieję, że staną się inspiracją i motywacją dla młodych zawodników, a liczba sukcesów Polaków na arenie międzynarodowej z każdym rokiem będzie coraz większa.

Kryptowaluty i tokenizacja świata

Znalazły one dobry target wśród graczy, których codziennością jest, naturalny dla kryptowalut i NFT – świat cyfrowy. Przykładowo nasza realizacja SkillzVault dla Bitcoin Vault, przeprowadzona wspólnie z ESE, Converters i VYRAL to turniej esportowy, z głównym sponsorem oferującym, m.in. portfel kryptowalut. Na potrzeby kampanii stworzony został również specjalny, dedykowany token NFT.

Zaskoczenia

Komety

Tak szybko jak się pojawiły na rynku i zwróciły w swoją stronę wszystkie spojrzenia, tak samo szybko daną uwagę utraciły. Przykładowo Ballista – ekipa, która pokazała siłę, pokonując międzynarodowych mistrzów. Niestety po kilku miesiącach zespół zaczął się rozpadać. Trzymam kciuki, że oni, tak jak i inne podmioty, z mocnym startem i szybkim wypaleniem, odrodzą się na nowo z kolejnym silnym rozdaniem.

Znaczny wzrost fanów Valorant

Oczywiście jest to zaskoczenie pozytywne, tytuł mocno rozwinął się w stronę esportu. Chociaż wcześniej miał swoich fanów, to brakowało mu do popularności wejścia na skalę np. CS:GO. W 2021 r. jednak wielu znanych graczy przeszło do świata Valorant, a liczba pucharów i innych wydarzeń osiągnęła wyraźne wzrosty!

Rozczarowania

Brak dużych sukcesów ze strony polskiej reprezentacji w League of Legends w kluczowych rozgrywkach 2021 roku.

O firmie

Najważniejsze zmiany w Next Level Agency

Przede wszystkim dynamika. Przez zaledwie rok działalności firmy udało nam się: realizować projekty na najwyższym poziomie dla polskich i międzynarodowych klientów; działać na wielu rynkach, również tych trudnych (jak np. Chiny); zmienić lokalizację biura, oraz stworzyć prawdziwy zespół do zadań specjalnych.

Zmiany personalne w Next Level Agency

Nasz zespół powiększył się dwukrotnie od pierwszego kwartału działalności.

Nagrody Next Level Agency

Otrzymaliśmy znaczące wyróżnienie w postaci złotej statuetki Stevie Gold, za kampanię „ KIA Stinger - wejdź do gry!” dla KIA Polska. 

Realizacje i kampanie w 2021 roku

W 2021 roku poprowadziliśmy szereg kampanii zarówno lokalnie, jak i globalnie. Udało nam się m.in. rozwinąć kanały gry GrowingUp na Discordzie, Twitterze i Facebooku; wesprzeć działania Social Media symulatora Ultimate Hunting, czy przeprowadzić skuteczną kampanię social mediową dla klienta oferującego kryptowaluty, w ramach talent show Skillz Vault na terenach: Brazylii, Chin, Korei Południowej, Wietnamu i Japonii.

Maciej Boroń
Managing director w Next Level Agency, jednej z najszybciej rozwijających się agencji, wyspecjalizowanej w zakresie gaming marketingu i esportu. Z branżą marketingową związany od ponad 16 lat. Przed objęciem sterów w Next Level, ponad 10 lat nadzorował wielokrotnie nagradzane zespoły projektowe w obszarze marketingu. Rozwinął jedną z pionierskich, czołowych jednostek gaming marketingu w Polsce - Mediacom Beyond Advertising. Aktywny członek IAB, współautor e-booka - Przewodnik Content Marketingu dla IAB Polska, współorganizator Esports&Gaming Forum. W jego portfolio znajdziemy projekty realizowane zarówno lokalnie, regionalnie jak i globalnie, również na rynkach o skomplikowanej specyfice jak Ameryka czy Azja. 

 

Komentarze

Powiązane

30.11.22, 15:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF w przyszłym roku na krótsze okresy. Radio Alex dołącza do pakietu RMF 3D
Grupa RMF zaprezentowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 r. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
30.11.22, 11:14
| reklama & PR » ludzie
Hubert Skubij w ekipie Veovee
Do zespołu client service Veovee, butikowej agencji digitalowej, dołączył Hubert Skubij, który objął stanowisko Senior Account Manager.
30.11.22, 09:50
| reklama & PR » informacje
We Got Now. Ludzie kształtujący świat sportu i kultury bohaterami kampanii marki New Balance
„We Got Now” to globalna kampania marki New Balance, której bohaterami są ludzie kształtujący świat sportu i kultury. W tegorocznej odsłonie kampanii bohaterami są globalni ambasadorzy marki: koszykarz Kawhi Leonard, piosenkarka IU, piłkarze Raheem Sterling i Bukayo Saka oraz raper Jack Harlow. 
30.11.22, 07:00
| reklama & PR » ludzie
Michał Budniak zostanie CEO Casbeg i zastąpi Bartosza Majewskiego
1 stycznia 2023 r., po pięciu latach pracy nad rozwojem Casbeg, Bartosz Majewski – współzałożyciel firmy i dotychczasowy CEO – przekazuje stery w ręce Michała Budniaka, do tej pory pełniącego funkcję Operations Managera w Casbeg.
30.11.22, 06:00
| reklama & PR » informacje
Grupa Walk zmienia identyfikację wizualną. Nowe logo bez charakterystycznego kroczącego mężczyzny
Po 10 latach od ostatniego rebrandingu grupa komunikacji marketingowej Walk zmienia identyfikację wizualną.
29.11.22, 16:00
| reklama & PR » informacje
Kamil Syprzak ambasadorem rodziny marki PUMA
Kamil Syprzak, polski szczypiornista i reprezentant Paris Saint-Germain, dołączył do rodziny PUMA jako ambasador marki.
29.11.22, 13:00
| reklama & PR » informacje
Ciężarówki Coca-Cola znów zagoszczą w Polskich miastach
W te święta, czerwone ciężarówki Coca-Cola znów pojawią się na ulicach Polskich miast. Na trasie marki znalazły się takie miasta jak: Płock, Bydgoszcz, Gdańsk, Rybnik, Kraków, Kielce, Łódź, Poznań oraz Ostrów Wielkopolski. Dziesiąta lokalizacja zostanie wybrana przez konsumentów.
29.11.22, 12:00
| reklama & PR » informacje
Tyskie oficjalnym partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej
Marka Tyskie będzie oficjalnym partnerem reprezentacji Polski. Umowa między Kompanią Piwowarską, a Polskim Związkiem Piłki Nożnej będzie obowiązywać od 1 stycznia 2023 do 2027 roku.
29.11.22, 09:38
| reklama & PR » informacje
Cut The Mustard zwycięzcą przetargu Pizza Hut
Agencja Cut The Mustard, w wyniku wygranego przetargu, od września br. odpowiada za komunikację marki Pizza Hut w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech.
29.11.22, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Andrzej Skibniewski awansuje w MediaCom Warszawa
Andrzej Skibniewski objął stanowisko New Business & Marketing Directora w agencji MediaCom Warszawa, z którą zawodowo jest związany od 21 lat.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.