21.01.22, 07:00
Grupa RMF reaguje na inflację i podnosi ceny reklam
Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na sezon wiosenny 2022 roku. Nowe ceny reklam są wyższe mniej więcej o poziom inflacji.
Wszystkie stacje Grupy RMF zakończyły rok 2021 rekordowymi wynikami słuchalności. Udział w czasie słuchania RMF FM w całym ub.r. wyniósł 29,9 proc., RMF MAXXX (łącznie z Radiem GRA) – 4,2 proc., a RMF Classic – 1,6 proc. To najwyższe roczne rezultaty każdej z tych stacji (dane: Radio Track, Kantar Polska, 01-12.2021, target: wszyscy 15-75 lat).
„Zdecydowaliśmy się na korektę cenników nie tylko z uwagi na bardzo wysoką i stale rosnąca słuchalność naszych stacji, ale też z powodu wysokiej inflacji w kraju. W grudniu jej poziom wyniósł 8,6 proc. i mniej więcej na takim poziomie są podwyżki cen spotów w naszych stacjach. Kalkulując nowe ceny braliśmy też pod uwagę zwiększony popyt na reklamę radiową wiosną w porównaniu do zimy oraz znaczące podwyżki w innych mediach, przede wszystkim w telewizji, w której wzrosty cen w tym roku mogą, wg naszych estymacji, sięgnąć nawet 15-20 proc.” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
Średnie wzrosty ceny spotów wiosną 2022 r. w stosunku do cennika zimowego wyniosą: w RMF FM – 8,7 proc., w RMF MAXXX – 8,3 proc., a w RMF Classic – 8,8 proc. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w przypadku każdego cennika obowiązują osobne ceny na każdy dzień tygodnia.
W cenniku wiosennym dopłata „high season”, wprowadzana przez Grupę RMF w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Wielkanocą, w dn. 4-16 kwietnia i wynosić będzie 3 proc.
Cenniki Grupy RMF na sezon wiosenny będą obowiązywać od 28 lutego do 3 lipca 2022 r.
Komentarze