21.01.22, 07:00

Grupa RMF reaguje na inflację i podnosi ceny reklam

Logo Grupy RMF, fot.: materiały prasowe

Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na sezon wiosenny 2022 roku. Nowe ceny reklam są wyższe mniej więcej o poziom inflacji.

Wszystkie stacje Grupy RMF zakończyły rok 2021 rekordowymi wynikami słuchalności. Udział w czasie słuchania RMF FM w całym ub.r. wyniósł 29,9 proc., RMF MAXXX (łącznie z Radiem GRA) – 4,2 proc., a RMF Classic – 1,6 proc. To najwyższe roczne rezultaty każdej z tych stacji (dane: Radio Track, Kantar Polska, 01-12.2021, target: wszyscy 15-75 lat).

Zdecydowaliśmy się na korektę cenników nie tylko z uwagi na bardzo wysoką i stale rosnąca słuchalność naszych stacji, ale też z powodu wysokiej inflacji w kraju. W grudniu jej poziom wyniósł 8,6 proc. i mniej więcej na takim poziomie są podwyżki cen spotów w naszych stacjach. Kalkulując nowe ceny braliśmy też pod uwagę zwiększony popyt na reklamę radiową wiosną w porównaniu do zimy oraz znaczące podwyżki w innych mediach, przede wszystkim w telewizji, w której wzrosty cen w tym roku mogą, wg naszych estymacji, sięgnąć nawet 15-20 proc.” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.

Średnie wzrosty ceny spotów wiosną 2022 r. w stosunku do cennika zimowego wyniosą: w RMF FM – 8,7 proc., w RMF MAXXX – 8,3 proc., a w RMF Classic – 8,8 proc. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w przypadku każdego cennika obowiązują osobne ceny na każdy dzień tygodnia.

W cenniku wiosennym dopłata „high season”, wprowadzana przez Grupę RMF w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Wielkanocą, w dn. 4-16 kwietnia i wynosić będzie 3 proc.

Cenniki Grupy RMF na sezon wiosenny będą obowiązywać od 28 lutego do 3 lipca 2022 r.

Komentarze

Powiązane

08.10.24, 15:20
| radio » informacje
Nowa ramówka Polskiego Radia dla Ukrainy. Audycje tematyczne również jako podcasty
Polskie Radio dla Ukrainy rozpoczęło emisję programu według nowej ramówki. Stacja wprowadza nowe audycje tematyczne, które będą udostępniane również w formie podcastów na platformach streamingowych oraz w serwisach Polskiego Radia.
08.10.24, 12:12
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
#zróbsobiedobrze. Kampania społeczna Chillizet
Wystartowała kampania społeczna #zrobsobiedobrze, której organizatorami są Chillizet i marka biżuteryjna Oplotka. Potrwa do końca października br. Jej celem jest edukacja w zakresie profilaktyki dotyczącej raka piersi.
08.10.24, 08:30
| radio » informacje
Kultura nie śpi oraz Jestem muzykiem. Jestem rodzicem. Nowe propozycje Polskiego Radia Dzieciom
Polskie Radio Dzieciom wprowadza nowe propozycje kulturalne – audycję „Kultura nie śpi” Martyny Chuderskiej oraz podcast Damiana Sikorskiego „Jestem muzykiem. Jestem rodzicem”. 
07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 12:30
| radio » informacje
Wywiady „RAP20” Radia ESKA w formie podcastów
„RAP20” to nowa seria podcastowa Radia ESKA z wywiadami z twórcami związanymi ze sceną rapową. Nowe odcinki publikowane są co środę.
06.10.24, 23:00
| radio » informacje
Na dwa głosy i Portrety w Jedynce
„Na dwa głosy” Marcina Kusego i Pawła Sztompkego oraz „Portrety” Uli Kaczyńskiej to nowe propozycje Programu 1 Polskiego Radia. Audycje będą emitowane w niedziele.
04.10.24, 06:30
| radio » informacje
Srebrne wesele na antenie Radia Nowy Świat
W piątek, 4 października br. w popołudniowej audycji „Nowy świat po południu” (16:00-19:00) w Radiu Nowy Świat zaplanowano premierę nowego cyklu o nazwie „Srebrne wesele”, czyli czego słuchaliśmy 25 lat temu.
03.10.24, 23:15
| radio » informacje
Inauguracja sezonu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia na antenie Dwójki
W piątek, 4 października br., Program 2 Polskiego Radia wyjątkowe wyemituje specjalne wydanie audycji „Wybieram Dwójkę”, z okazji 10-lecia nowej siedziby NOSPR. Wieczorem słuchacze będą mogli uczestniczyć w transmisji koncertu inauguracyjnego, otwierającego nowy sezon artystyczny Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia.
03.10.24, 12:06
| radio » informacje
Profesor Norman Davies udzielił specjalnego wywiadu Radiu Nowy Świat
27 września br. w Katowicach, podczas inauguracji roku akademickiego, profesor Norman Davies udzielił Damianowi Kwiekowi z Radia Nowy Świat wywiadu, w którym mocno podkreśla, że Polska robi zdecydowanie za mało, aby rzetelne informacje o naszym kraju były obecne w międzynarodowej świadomości. 
03.10.24, 10:40
| radio » informacje
Eska ROCK świętuje 20. urodziny
Z okazji swoich 20. urodzin Eska ROCK organizuje kolejną edycję akcji Roctober Fest. Na antenie przez cały październik wspominane będą kolejne lata z życia stacji opowiadane przez pryzmat wydarzeń w muzyce rockowej.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.