24.12.21, 19:00

Anna Parada zwyciężczynią rekordowej 22. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

Anna Parada, nagroda główna
fot.: materiały prasowe

W konkursie Galerii Plakatu AMS, wyróżnieni zostali: Liliia Drahomaretska, Łukasz Mesjasz, Katarzyna Nachman, Julia Sikorska oraz Wiktoria Wojnarowska. Główną nagrodę zdobyła Anna Parada. 

Zadaniem uczestników konkursu, ujętym w haśle „(Nie)bezpieczne pasy”, było zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą pieszym na pasach oraz przedstawiającego zasady odpowiedzialnego zachowania się na nich. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest ŠKODA.

„(…) Drugim, obok pasów, motywem ikonograficznym najczęściej wykorzystywanym przez uczestników konkursu, był drogowy znak informacyjny lub ostrzegawczy „Uwaga! Przejście dla pieszych”. Anna Parada, zwyciężczyni 22. edycji, użyła go bardzo umiejętnie: wygięcie uderzonego przez rozpędzony samochód słupka i sylwetka przechodnia, siłą uderzenia wyrzuconego poza pole znaku, wskazują na tragedię, której jesteśmy świadkami (…). Za równie niedosłowne rozwiązanie pochwalić należy Łukasza Mesjasza: przedstawiony przez niego przechodzień prosto z pasów zmierza do nieba, metaforycznie zobrazowanego za pomocą gładkiej błękitnej płaszczyzny. Projekt Wiktorii Wojnarowskiej, sugestywnie przedstawiający wędrującą samopas w ciemnościach żółtą kamizelkę odblaskową, skłonił jurorów do dyskusji, że plakat porusza problem widoczności pieszych na drodze poza terenem zabudowanym. Z kolei pracę Lilii Drahomaretskiej („Maniery na pasach”) oraz przedstawienie rozmarzonej dziewczynki ze słuchawką w kształcie czaszki na uchu, którego autorką jest Julia Sikorska, jury pochwaliło za przemawiające do odbiorców, ładne ilustracje”. – mówi prof. Janusz Górski, kurator konkursu.

Jurorzy, którzy wybierali zwycięskie prace spośród 1336 nadesłanych projektów, byli zgodni, że nagrodzony i wyróżnione plakaty łączą precyzja formy graficznej oraz czyste kontrastowe kolory.

„Naturalnie, w ŠKODZIE bardzo dużo czasu poświęcamy tematowi bezpieczeństwa i to biorąc pod uwagę różne perspektywy – nie tylko perspektywę kierowców, ale też rowerzystów i pieszych”. – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS; Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie; Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS; Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska; Dorota Stalińska, aktorka, Prezes Fundacji Doroty Stalińskiej „Nadzieja”; Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU; Agnieszka Ziemiszewska – artystka graficzka, nauczycielka akademicka.

Zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2022 r.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji jest ŠKODA przy współpracy z Isobar Polska.

Komentarze

Powiązane

30.10.22, 09:00
| kultura » film
Kolejne Multikina na filmowej mapie Polski. Finał rebrandingu
28 października br. zakończył się proces rebrandingu kin sieci Cinema3D na Multikino. Sieć zaistniała w kolejnych dziesięciu miastach w Polsce. 
29.10.22, 19:00
| kultura » muzyka
Arctic Monkeys pierwszym headlinerem Open'er Festival powered by Orange 2023
30 czerwca 2023 roku w Gdyni wystąpi grupa Arctic Monkeys. Bilety na to muzyczne wydarzenie dostępne są już w sprzedaży- Early Bird Tickets.
26.10.22, 20:35
| kultura » informacje
35. Cinema City w Polsce. Otwarcie kina w Elblągu
Cinema City otworzyło 35. kino w swojej sieci. Od 14 października można oglądać filmy w CH Zielone Tarasy w Elblągu. Jest to pierwsza po pandemii inwestycja w rozbudowę sieci kin Cinema City. Otwarcie kina poprzedziła kampania wykorzystująca takie nośniki jak: outdoor, radio i digital.
24.10.22, 20:30
| internet » informacje | kultura » książki
Zbrodnia bez kary. Reportaże Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii wydane w formie książki przez Wydawnictwo M.
26. reportaży i wywiadów o powojennych karierach niemieckich zbrodniarzy zostało zebranych w formie książki. Publikacja „Zbrodnia bez kary” została wydana przez Wydawnictwo M.
22.10.22, 09:47
| kultura » informacje
Wielki powrót festivalu Audioriver. Ruszyła sprzedaż biletów
Organizatorzy Audioriver zapowiadają powrót festiwalu w 2023 roku. 16. odsłona Audioriver została zaplanowana na 28, 29 i 30 lipca w Płocku, a sprzedaż biletów rozpoczęła się 13 października br. 
20.10.22, 21:00
| kultura » książki
Przesłanie z Ukrainy, czyli przemówienia prezydenta Ukrainy. Publikacja w 2023 roku w Polsce
Na początku 2023 r. ukażą się w Polsce przemówienia Wołodymyra Zełenskiego zebrane w tomie „Przesłanie z Ukrainy”.Cały dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na inicjatywę United24 stworzoną przez prezydenta Zełenskiego w celu zbiórki funduszy na pomoc Ukrainie.
15.10.22, 21:00
| kultura » film
,,Podziemna Armia'' na międzynarodowych targach MIPCOM w Cannes
Polski producent InbornMedia i brytyjski Woodcut International ogłosili, że seria dokumentalna „Podziemna Armia” zostanie po raz pierwszy zaprezentowana w Cannes na międzynarodowych targach MIPCOM. 
12.10.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Ania. Aż 122 tys. widzów obejrzało dokument w kinach w pierwszy weekend
Film dokumentalny o Annie Przybylskiej pt. „Ania” z wynikiem otwarcia 122 047 widzów uplasował się na trzecim miejscu wśród wszystkich filmów dokumentalnych box-office jakie zostały wprowadzone do kin w Polsce.
03.10.22, 11:29
| kultura » książki
Jerzy Jarniewicz laureatem Nagrody Literackiej Nike 2022
Tegorocznym zwycięzcą Nagrody Literackiej Nike za tomik poetycki „Mondo cane” został Jerzy Jarniewicz. Werdykt konkursowego jury został ogłoszony 2 października 2022 r. Natomiast Nagroda Nike Czytelników, przyznawana w plebiscycie Wyborcza.pl i „Wyborczej”, trafiła do Joanny Ostrowskiej za książkę „Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej”.
30.09.22, 11:20
| kultura » informacje
Tour po galeriach sztuki z Suzuki Motor Poland
Suzuki Motor Poland po raz kolejny zostało partnerem głównym Warsaw Gallery Weekend. Z okazji tego wydarzenia agencja Communication Unlimited opracowała dla Suzuki kampanię pod hasłem „Art of Experience”. WGW odbywa się w dniach od 29 września do 2 października br.
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 30.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.