29.12.21, 07:00

Krajowy Instytut Mediów: polskie gospodarstwa domowe nie są przystosowane do odbioru telewizji hybrydowej

Polskie gospodarstwa domowe nie są przystosowane do odbioru telewizji hybrydowej
fot.: Pixabay.com

Zaledwie 15 proc. gospodarstw domowych posiadających telewizor w Polsce słyszało o telewizji hybrydowej (HbbTV) i tylko 6 proc. odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) posiada sprzęt z funkcją obsługi tej technologii – wynika z najnowszych danych zaprezentowanych przez Krajowy Instytut Mediów. 

Mimo, że 84 proc. gospodarstw domowych w kraju posiada dostęp do internetu, zaledwie 29 proc. telewizorów jest do niego podłączonych. A o samej telewizji hybrydowej słyszało nieznacznie więcej niż jedno na dziesięć gospodarstw odbierających naziemną telewizję cyfrową i tylko 1 proc. z nich faktycznie korzysta z możliwości telewizji hybrydowej. Jak wynika z badań niewiele osób wie, że jedną ze zmian związanych z nadejściem nowego standardu odbioru NTC będzie przejście na wersję HbbTv 2.01 i wyższe. 

Konieczna kompleksowa kampania informacyjna

Krajowy Instytut Mediów omawiając najświeższe dane dotyczące gotowości polskich gospodarstw domowych na nadejście nowego standardu naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) i wyłączenie nadawania w standardzie go poprzedzającym alarmuje, że połowa Polaków wciąż nie wie o nadchodzącej zmianie. Dlatego zdaniem ekspertów konieczna jest szeroko zakrojona edukacja na tym polu.

"Choć kampania w telewizji ma ogromna znaczenie dla budowy świadomości Polaków na temat nadchodzących zmian, to musimy uzupełnić ją dostępem do dedykowanej infolinii, gdzie uzyskają oni pomoc z sprawdzeniu gotowości swojego sprzętu TV oraz informacjami w radiu, czy lokalnej prasie. (…)” – mówi Mirosław Kalinowski, Dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.

W związku z nadchodzącą zmianą standardu nadawania NTC w kraju trwają rozmowy pomiędzy Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, środowiskiem nadawców TV, producentów i dystrybutorów sprzętu oraz konsumentów. Przejście na standard DVB-T2 rozpocznie się już marcu 2022 r. i będzie postępować w Polsce do końca czerwca przyszłego roku. Obecnie trwa kampania społeczna, zachęcająca Polaków do sprawdzenia, czy posiadane przez nich odbiorniki telewizyjne nadają się do korzystania z NTC w standardzie DVB-T2/HEVC. 

Komentarze

Powiązane

13.02.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Telewizja Puls inwestuje we własne studio. Format Taki jest świat zmieni formułę
Telewizja Puls wprowadza zmiany w segmencie infotainment oraz Dziale Produkcji własnej.
12.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
#DzielnicaBEZstrachu. Trzecia edycja kampanii społecznej Telewizji Puls i KGP
Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu”organizują trzecią edycję kampanii społeczną #DzielnicaBEZstrachu. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego2025.
11.02.25, 07:15
| TV / VOD » seriale
Działkowcy. Trzeci sezon w Fokus TV
Kanał Fokus TV rozpoczął emisję III sezonu serialu dokumentalnego „Działkowcy” opowiadającego o perypetiach właścicieli Rodzinnych Ogródków Działkowych, których w polskich miastach istnieje ponad milion.
06.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Witwicki i Szubartowicz zadają Najważniejsze pytania w Polsat News
Od 10 lutego br. w każdy poniedziałek o 18.00 na antenie Polsat News pojawi się cykl programów – „Najważniejsze pytania” prowadzony przez Piotra Witwickiego i Przemysława Szubartowicza.
03.02.25, 14:19
| TV / VOD » informacje
Fundacja TBN zrealizuje film o zrównoważonych rozwiązaniach realizowanych na terenie Gdańska
Fundacja TBN Polska rozpoczęła realizację projektu „Gdański kurs w kierunku zrównoważonego rozwoju”. Przedsięwzięcie zostało docenione w konkursie EcoFuture i dofinansowane ze środków Gdańskiej Fundacji Rozwoju Gospodarczego.
03.02.25, 11:46
| TV / VOD » ludzie
INEA rozwija dział marketingu
Na początku roku, INEA wprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej obejmujące Dział Marketingu i Produktu.
03.02.25, 07:30
| TV / VOD » informacje
Pytanie dnia codziennie w TVP1 i TVP Info
Przed startem wiosennej ramówki Telewizja Polska wprowadza zmiany w emisji audycji informacyjnych i publicystycznych.
31.01.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna 2025 w Polsacie. Dużo rozrywki w ofercie stacji
Wiosną w Polsacie wraca format „Must be the music” z nowym składem jury. Stacja wyemituje aż dwa formaty kabaretowe. Ramówkę wypełnią liczne kontynuacje znanych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie
Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.