13.12.21, 07:00

GroupM podwyższa światowe przewidywania dla reklamy. W Polsce ok. 15 wzrost 2021 r.

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Globalni analitycy GroupM podnieśli swoje przewidywania dotyczące dynamiki rynku reklamy z 19,2 do 22,5 proc. w 2021 r. Polski rynek ma zakończyć rok ok. 15 proc. wzrostem.

Pojawiły się pierwsze dobre informacje dotyczące rynku reklamy. Z 19,2 proc. do 22,5 proc. podnieśli swoje prognozy wzrostu wydatków na reklamę globalni analitycy GroupM. Na podwyższenie prognoz, poza ogólną koniunkturą gospodarczą, wpływ miały aktywność mniejszych reklamodawców, doinwestowujących głównie media cyfrowe, jak również aktywność typowo digitalowych graczy (aplikacje, serwisy, usługi cyfrowe, streamingowe itp.) oraz inwestycje chińskich reklamodawców, głównie w globalne platformy digital. Korzystne trendy w reklamie w dużej mierze skoncentrowane są w USA i Chinach, kontrolujących 60 proc. światowego rynku reklamy, a odpowiadających w tym roku za 70 proc. zakładanego przez GroupM wzrostu.

Na dynamikę globalnego rynku reklamy w największej mierze zapracował internet, z 30,5 proc. wzrostem w 2021 r. Jego udział w torcie wzrósł tym samym do 64,4 proc. (z 60,5 proc. w 2020 r.). Telewizja wzrośnie w tym roku globalnie o blisko 12 proc., co po blisko 14 proc. spadku rok wcześniej, oznacza, że wartość tego medium wróci do poziomu z 2019 r. dopiero w 2023 r. Z kolei reklama audio w 2021 powiększy się o niemal 16 proc., a OOH o 17 proc.

Wzrost również w Polsce

Dane globalne, na które mocno wpływa obraz największych rynków (USA, UK, Chiny), pokazują wyższą dynamikę niż dane dla Polski. Tu rynek reklamy w 2021 r. ma wzrosnąć o ok. 15 proc. Tu także media cyfrowe (+20 proc.) napędzają gros tego wzrostu. Na tę dynamikę złożą się ok. 13 proc. wzrost inwestycji w reklamę TV, ponad 20 proc. wzrost w digital, 7 proc. wzrostu w audio (radio), 12 proc. wzrost dla kina i outdooru oraz 3 proc. spadki w dziennikach i magazynach.

Jak tłumaczą analitycy GroupM, ten mniejszy niż światowy polski wzrost wynika, m.in. z niższej aktywności typowo digitalowych marek w Polsce, jak choćby Amazon.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
16.06.24, 22:24
| reklama & PR » informacje
Piłkarze Luka Modrić i Bukayo Saka w kampanii Snickers
Z początkiem czerwca br. wystartowała najnowsza kampania Snickers, w której udział biorą gwiazdy piłki nożnej – Luka Modrić i Bukayo Saka. Marka chce pomóc wszystkich entuzjastom futbolowych emocji uniknąć „przypałów".
16.06.24, 16:36
| reklama & PR » informacje
Marka Eduscho zadowolona z wyników kampanii na TikToku
Druga faza kampanii marketingowej marki Eduscho, właśnie się zakończyła. Kreatywne podejście i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. FOOH (Fake Out of Home) w mediach społecznościowych przyczyniło się do osiągnięcia wysokich wyników, m.in. w postaci zaangażowania użytkowników na platformie TikTok. 
16.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
BECKERS. Malowanie nabiera kolorów. PPG prowadzi kampanię promującą linię plamoodpornych farb
PPG rozpoczął kampanią promującą linię plamoodpornych farb BECKERS Designer Colour. Szeroko zakrojona komunikacja prowadzona pod hasłem „BECKERS. Malowanie nabiera kolorów” obejmuje telewizję, internet, w tym serwisy VOD oraz social media. 
16.06.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Rankomat.pl promuje polisę turystyczną jako gwarancję spokojnego urlopu
Multiporównywarka rankomat.pl rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
15.06.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Nowi twórcy internetowi w agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych, wśród których są m.in. Torii, duet PK Sisters czy Coocharz.
15.06.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Klubik pełen punkcików. Akcja promocyjna marki Gerber
Agencja UNIQUE ONE, na zlecenie firmy Nestle, organizuje ogólnopolską akcję promocyjną dla marki Gerber.
15.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
GIGAnci Życia. Plus na Kartę wprowadza nowy format komunikacyjny
Wystartowała nowa kampania promocyjna Plusa na Kartę stworzona w oparciu o nowy format komunikacyjny – GIGAnci Życia. Kampania promuje nową ofertę Plusa, w której klienci mogą otrzymać 6400 GB.
15.06.24, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Dąbrowski przeszedł z Burda Media do Grupy Iberion
Jacek Dąbrowski dołączył do zespołu sprzedaży Grupy Iberion. Wcześniej był związany z firmą Burda Media.
14.06.24, 20:15
| reklama & PR » informacje
Jakość z natury. Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej zwraca uwagę na naturalne procesy powstawania wody źródlanej
Wraz z początkiem czerwca br. wystartowała nowa kampania wizerunkowa marki Żywiec Zdrój – „Jakość z natury”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na naturalne procesy powstawania wody źródlanej. Kampania jest realizowana w telewizji i mediach społecznościowych, a już niebawem pojawi się również w kinach.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.