12.12.21, 11:00

#niemamojejzgodynato. Narodowy Instytut Dziedzictwa wraca z nową kampanią przeciw niszczeniu zabytków

#niemamojejzgodynato – Narodowy Instytut Dziedzictwa wraca z nową kampanią przeciw niszczeniu zabytków
fot.: archiwum NID

#niemamojejzgodynato to hasło przewodnie nowych działań, które Narodowy Instytut Dziedzictwa realizuje w ramach znanej już kampanii społecznej przeciwstawiającej się przestępstwom wobec zabytków. 

Chcąc pokazać Polakom, że dziedzictwo kulturowe to własność każdego z nas, NID zainicjował kampanię uświadamiającą, pt. „Zabytki to Twoje dziedzictwo. Nie pozwól niszczyć. Reaguj!”. Nadrzędnym celem kampanii jest trafienie do odbiorców, którzy do tej pory mieli sporadyczny kontakt z tematem zabytków. Teraz NID idzie o krok dalej i tworzy w sieci ruch społeczny pod hasłem #niemamojejzgodynato – by cała Polska mogła wyrazić swój sprzeciw wobec dewastacji obiektów ważnych dla kolejnych pokoleń.

Narodowy Instytut Dziedzictwa zaprosił do wspólnych działań Dawida Myśliwca, twórcę kanału YouTube "Uwaga! Naukowy Bełkot", który zajmuje się tematami popularnonaukowymi. "Zależało nam na twórcy, który o trudnych zagadnieniach umie mówić w sposób przejrzysty i atrakcyjny. Chcieliśmy także, by o istocie wartości zabytków powiedziano w inny sposób niż dotychczas, bardziej naukowo niż metafizycznie, ale przy tym interesująco m.in. dla młodego odbiorcy. (...)" – tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

"Słysząc o idei kampanii od razu zacząłem się zastanawiać, skąd w człowieku bierze się to, że jeden stary przedmiot traktuje zwyczajnie, a do drugiego ma szczególny szacunek. Znalazłem wiele badań, które tłumaczą to postępowanie i uznałem, że warto podzielić się tą wiedzą z widzami.(…)” – mówi Dawid Myśliwiec, twórca kanału YouTube "Uwaga! Naukowy Bełkot".

Ważnym elementem działań NID-u przeciwko niszczeniu dziedzictwa kulturowego jest akcja w mediach społecznościowych, odbywająca się pod hasłem #niemamojejzgodynato. Narodowy Instytut Dziedzictwa zaprosił do udziału w niej kilkunastu influencerów oraz liderów opinii działających na Instagramie. Znakiem rozpoznawczym całego przedsięwzięcia jest sugestywny, mocny hasztag, który można odnaleźć zarówno w postach, jak i na tabliczce, którą prezentują na zdjęciach twórcy internetowi.

Narodowy Instytut Dziedzictwa to państwowa instytucja kultury, będąca eksperckim i opiniodawczym wsparciem dla Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Misją NID jest tworzenie podstaw dla zrównoważonej ochrony dziedzictwa kulturowego w celu jego zachowania dla przyszłych pokoleń poprzez wyznaczanie i upowszechnianie standardów ochrony oraz konserwacji zabytków, kształtowanie świadomości społecznej w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego, a także gromadzenie i upowszechnianie wiedzy o dziedzictwie.

Komentarze

Powiązane

30.10.22, 09:00
| kultura » film
Kolejne Multikina na filmowej mapie Polski. Finał rebrandingu
28 października br. zakończył się proces rebrandingu kin sieci Cinema3D na Multikino. Sieć zaistniała w kolejnych dziesięciu miastach w Polsce. 
29.10.22, 19:00
| kultura » muzyka
Arctic Monkeys pierwszym headlinerem Open'er Festival powered by Orange 2023
30 czerwca 2023 roku w Gdyni wystąpi grupa Arctic Monkeys. Bilety na to muzyczne wydarzenie dostępne są już w sprzedaży- Early Bird Tickets.
26.10.22, 20:35
| kultura » informacje
35. Cinema City w Polsce. Otwarcie kina w Elblągu
Cinema City otworzyło 35. kino w swojej sieci. Od 14 października można oglądać filmy w CH Zielone Tarasy w Elblągu. Jest to pierwsza po pandemii inwestycja w rozbudowę sieci kin Cinema City. Otwarcie kina poprzedziła kampania wykorzystująca takie nośniki jak: outdoor, radio i digital.
24.10.22, 20:30
| internet » informacje | kultura » książki
Zbrodnia bez kary. Reportaże Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii wydane w formie książki przez Wydawnictwo M.
26. reportaży i wywiadów o powojennych karierach niemieckich zbrodniarzy zostało zebranych w formie książki. Publikacja „Zbrodnia bez kary” została wydana przez Wydawnictwo M.
22.10.22, 09:47
| kultura » informacje
Wielki powrót festivalu Audioriver. Ruszyła sprzedaż biletów
Organizatorzy Audioriver zapowiadają powrót festiwalu w 2023 roku. 16. odsłona Audioriver została zaplanowana na 28, 29 i 30 lipca w Płocku, a sprzedaż biletów rozpoczęła się 13 października br. 
20.10.22, 21:00
| kultura » książki
Przesłanie z Ukrainy, czyli przemówienia prezydenta Ukrainy. Publikacja w 2023 roku w Polsce
Na początku 2023 r. ukażą się w Polsce przemówienia Wołodymyra Zełenskiego zebrane w tomie „Przesłanie z Ukrainy”.Cały dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na inicjatywę United24 stworzoną przez prezydenta Zełenskiego w celu zbiórki funduszy na pomoc Ukrainie.
15.10.22, 21:00
| kultura » film
,,Podziemna Armia'' na międzynarodowych targach MIPCOM w Cannes
Polski producent InbornMedia i brytyjski Woodcut International ogłosili, że seria dokumentalna „Podziemna Armia” zostanie po raz pierwszy zaprezentowana w Cannes na międzynarodowych targach MIPCOM. 
12.10.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Ania. Aż 122 tys. widzów obejrzało dokument w kinach w pierwszy weekend
Film dokumentalny o Annie Przybylskiej pt. „Ania” z wynikiem otwarcia 122 047 widzów uplasował się na trzecim miejscu wśród wszystkich filmów dokumentalnych box-office jakie zostały wprowadzone do kin w Polsce.
03.10.22, 11:29
| kultura » książki
Jerzy Jarniewicz laureatem Nagrody Literackiej Nike 2022
Tegorocznym zwycięzcą Nagrody Literackiej Nike za tomik poetycki „Mondo cane” został Jerzy Jarniewicz. Werdykt konkursowego jury został ogłoszony 2 października 2022 r. Natomiast Nagroda Nike Czytelników, przyznawana w plebiscycie Wyborcza.pl i „Wyborczej”, trafiła do Joanny Ostrowskiej za książkę „Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej”.
30.09.22, 11:20
| kultura » informacje
Tour po galeriach sztuki z Suzuki Motor Poland
Suzuki Motor Poland po raz kolejny zostało partnerem głównym Warsaw Gallery Weekend. Z okazji tego wydarzenia agencja Communication Unlimited opracowała dla Suzuki kampanię pod hasłem „Art of Experience”. WGW odbywa się w dniach od 29 września do 2 października br.
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

29.11.2022 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.