09.12.21, 09:00

First job in Digital. Program GroupM przyciągnął do firmy starszych pracowników

Logo GroupM, fot.: materiały prasowe

GroupM odnotował zainteresowanie dojrzalszych pracowników (osób ok. 40. roku życia) programem „First Job in Digital” realizowanym wiosną i latem br. Od jesieni 18 jego absolwentów pracuje w GroupM, a już w styczniu 2022 r. ma ruszyć kolejna edycja programu.

Ponad 200 kandydatów zgłosiło się do programu szkoleniowego GroupM „First job in digital”, którego celem było przygotowanie do pracy w branży reklamy cyfrowej absolwentów wyższych uczelni oraz osób związanych wcześniej z innymi sektorami rynku. Wśród kandydatów znalazły się osoby po 35., a nawet 40. roku życia - specjaliści z innych dziedzin, którzy chcieli się przebranżowić i spróbować sił w marketingu. Spośród osiemnastu absolwentów programu, czterech przyjętych już do pracy w GroupM to osoby w wieku ok. 40 lat.

Do tej pory dominował w naszej branży model uczenia od zera młodych absolwentów uczelni, a w przypadku bardziej doświadczonych kadr przejmowania ich od konkurencji. Zarówno sytuacja rynkowa, jak i przemyślenia dotyczące niezdrowej struktury wiekowej w reklamie i marketingu, skłoniły nas do zmian w strategii poszukiwania kandydatów. Zauważyliśmy, że jest na rynku pracy grupa ludzi chętnych by się przebranżowić i pierwsza, na razie mała grupa takich osób, już próbuje swoich sił w reklamie na pokładzie GroupM” – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM.

Program „First Job in Digital” nastawiony był na zdobycie nowych pracowników do specjalistycznych działów GroupM (SEM, paid social, programmatic). Kampania promująca rekrutację podkreślała otwartość GroupM na kandydatów spoza rynku reklamowego, z doświadczeniem z zupełnie innych branż. Zrekrutowani następnie uczestnicy programu, którzy pomyślnie przeszli trzymiesięczne szkolenie i zdali test, który był jego zwieńczeniem, dołączyli w ostatnich tygodniach do zespołów spółki.

Zależało nam na pozyskaniu osób z różnorodnym zapleczem, bo nie od dziś mamy poczucie, że branża reklamy i marketingu stała się bardzo homogenicznym sektorem, m.in. przez wzgląd na młody wiek pracowników i jej warszawocentryczność” – mówi Izabela Albrychiewicz. „Młodzi ludzie oczywiście słusznie kojarzą się z entuzjazmem, zainteresowaniem nowymi technologiami, dynamizmem. Jednak po pierwsze nie są to cechy przyspawane do PESEL-u, a po drugie branża nie docenia zalet płynących z perspektywy dojrzalszych kadr. Mówię tu o lojalności, doświadczeniu oraz płynącym z niego zdroworozsądkowym podejściu, choćby do nowych technologii W naszej branży z pewnością zaprocentowałoby choćby bardziej wyważone podejście do rozmaitych, budzących nieraz przesadny entuzjazm nowinek reklamowych” – dodaje Albrychiewicz. Spółka szykuje właśnie kolejną edycję programu First Job in Digital, tym razem dla 25-30 osób. Rekrutacja ruszy w styczniu.

Jak przed kilkoma laty szacował Wavemaker, przeciętny pracownik agencji mediowej w Polsce ma ok. 30-35 lat, podobnie jak brand manager w dziale marketingu korporacji. Większość dyrektorów marketingu plasuje się zaś w przedziale wiekowym 40-45 lat. Niewykluczone, że te statystyki mają związek ze znacznie powszechniejszym wśród starszych konsumentów (50+) poczuciem, że kampanie reklamowe nie pokazują wizerunków osób podobnych do nich, a marki rzadko tworzą ofertę dla ludzi w ich wieku.

Komentarze

Powiązane

21.06.24, 16:32
| reklama & PR » informacje
Galaretkami WINIARY bohaterkami kampanii digitalowej
Marka Winiary w okresie letnim w którym wzrasta dostępność sezonowych owoców, promuje swoje galaretki.
21.06.24, 15:04
| reklama & PR » informacje
Ewa Swoboda ambasadorką NEONAIL
Ewa Swoboda - obecnie wicemistrzyni świata w biegu na dystansie 60 metrów, została ambasadorką marki NEONAIL.
21.06.24, 13:46
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Chmiel jako Account Manager dołącza do Open Mobi
Z początkiem kwietnia br., Bartłomiej Chmiel dołączył do agencji digitalowej Open Mobi. Na stanowisku Account Managera będzie odpowiadał za obszar pozyskiwania klientów z branży e-commerce.
21.06.24, 11:02
| reklama & PR » informacje
Change Serviceplan i Media Republic z nową kampanią Maślanki Mrągowskiej Tyle dobra
Maślanka Mrągowska powraca z nową kampanią pod ideą kreatywną “Tyle dobra”, w nowej, odświeżonej formule. Działania przygotowane przez należącą do Group One agencję Change Serviceplan obejmują kampanię telewizyjną, digitalową, akcje konsumenckie i współpracę z influencerami.
21.06.24, 09:22
| reklama & PR » informacje
Nowa kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake skierowana do nowych grup docelowych
Wystartowała kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake. Tym razem marka postawiła na nowe grupy docelowe i konteksty spożywania swoich produktów. Oprócz konkursowej aktywacji konsumenckiej zaplanowane są m.in. aktywności w środowiskach gamingowych, współprace z influencerami, kampania DOOH oraz działania w digitalu.
21.06.24, 06:30
| reklama & PR » informacje | kultura » film
Agencji K+Group odpowiada za promocję filmu Rodzina Treflików
Trefliki, bohaterowie serialu animowanego „Rodzina Treflików”, w listopadzie br. trafią na wielki ekran. Szczegóły świątecznej produkcji zostaną ujawnione dwa miesiące przed premierą, ale już teraz rozpoczynają się działania związane z kinowym debiutem Treflikowych bohaterów. Za działania związane z promocją filmu będzie odpowiedzialna agencja K+Group.
20.06.24, 21:30
| reklama & PR » ludzie
Michał Fortowski awansował w Multikino Media
W maju br. Michał Fortowski awansował na stanowisko Partnership Managera w Dziale Sprzedaży Korporacyjnej Biura Reklamy Multikino Media.
20.06.24, 20:30
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Czuba Dyrektorem Rozwoju i Sprzedaży Wideo w Grupie ZPR Media
Ewelina Czuba objęła stanowisko Dyrektora Rozwoju i Sprzedaży Wideo w Grupie ZPR Media. Odpowiedzialna będzie za zarządzanie zespołem sprzedaży, realizację planów sprzedażowych i strategii Grupy ZPR Media, a także za budowanie relacji biznesowych z kluczowymi klientami i domami mediowymi.
20.06.24, 16:30
| reklama & PR » informacje
Marka Chantarelle wybiera Agencję PR Get in Touch
10 czerwca br., butikowa Agencja PR Get in Touch rozpoczęła współpracę z marką kosmetyków Chantarelle.
20.06.24, 08:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Promocje sprawdza się w BLIX. Grupa BLIX chce dotrzeć do 12 mln osób
Aplikacja BLIX ruszyła z najsilniejszą, najdłuższą i najbardziej kompleksową kampanią wizerunkową w historii niezależnych aplikacji typu drive2store. Działania mają być skoncentrowane w sferze online i prowadzone w sposób ciągły. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.