20.09.21, 18:20

Grupa CANAL+ przejmie większościowy pakiet w SP INternational

Logo SPI International
Fot.: materiały prasowe

CANAL+ przejmie pakiet większościowy w SPI INTERNATIONAL (70 proc. udziałów), zachowując obecny zespół zarządzający i strukturę operacyjną.

SPI INTERNATIONAL, działająca na sześciu kontynentach globalna firma medialna, posiadająca w swoim portfolio 42 kanały telewizyjne i liczne produkty cyfrowe, dystrybutor treści i nadawca, połączy siły z Grupą CANAL+.

Grupa CANAL+ jest światowym operatorem płatnej telewizji i nadawcą niekodowanych kanałów telewizyjnych we Francji. CANAL+ jest dobrze znany na arenie międzynarodowej, prowadząc działalność w 40 krajach w Europie, Afryce Subsaharyjskiej i Azji. W Europie CANAL+ silnie zaznaczył swoją obecność na terenie Francji i w Polsce. W 2019 r. Grupa nabyła również platformę M7 Group. Grupa posiada na całym świecie 22 mln abonentów. Ta transakcja ma pozwolić CANAL+ na poszerzenie strategii inwestowania w content i wzmacnianie oferty na różnych rynkach, która jest realizowana dzięki wsparciu europejskiego Studiocanal, Kino Świat w Polsce, a teraz również SPI INTERNATIONAL.

Zgodnie z umową, która pozwoli na połączenie know-how obu podmiotów, założyciel i prezes zarządu SPI - Loni Farhi oraz Berk Uziyel - będą nadal zarządzać SPI i rozwijać jej działalność przy wsparciu komitetu wykonawczego. Obie grupy będą mogły zaś stworzyć wzajemne synergie, pozwalające na dalsze wzmocnienie ich obecności na rynkach międzynarodowych.
"Przejęcie SPI INTERNATIONAL jest częścią strategii, którą realizujemy od kilku lat. CANAL+ posiada obecnie 22 miliony abonentów w ponad 40 krajach, w tym 15 w Europie. Postawiliśmy sobie za cel osiągnięcie minimum 30 milionów abonentów do 2025 roku, a SPI INTERNATIONAL będzie z pewnością kluczowym atutem w realizacji tych ambicji" – powiedział Maxime Saada, prezes Grupy CANAL+.

Z wielką przyjemnością witamy SPI w naszej grupie. Ta transakcja jest krokiem strategicznym dla rozwoju naszego europejskiego contentu. Pozwoli nam ona na wypracowanie nowych synergii i działań, szczególnie na rynku polskim oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie CANAL+ prowadzi działalność za pośrednictwem marek M7” – dodał Jacques du Puy, prezes CANAL+ International.

Realizacja transakcji podlega zatwierdzeniu przez właściwe organy regulacyjne w poszczególnych krajach (w tym w szczególności organy odpowiedzialne za kontrolę antymonopolową i kontrolę połączeń jednostek gospodarczych).

SPI INTERNATIONAL to działająca na sześciu kontynentach globalna firma medialna, posiadająca w swoim portfolio 42 kanały telewizyjne i liczne produkty cyfrowe, ważny światowy dystrybutor contentu i nadawca. Spółka SPI została założona 28 lat temu i od lat z działa w branży telewizyjnej, nadając i dystrybuując liczne kanały płatne i naziemne w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej, WNP i państwach Półwyspu Bałkańskiego, w tym na kluczowych rynkach europejskich, takich jak Polska, Czechy, Rumunia, Serbia, Holandia i Rosja. SPI jest jednym z głównych nadawców filmów w krajach, w których prowadzi działalność, a jej flagową marką w tej kategorii jest FilmBox. Grupa SPI jest również właścicielem pakietu innych marek, takich jak Film1, Kino Polska, Stopklatka, Dizi, Zoom TV, innych kanałów tematycznych, a także usług streamingowych.

Komentarze

Powiązane

29.11.23, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP przeprowadzi aukcję na sponsoring aplikacji TVP Sport
Biuro Reklamy TVP przedstawiło zasady aukcji w aplikacjach TVP SPORT. Licytacja odbędzie się w dniach 12-14 grudnia br., a jej przedmiotem będzie sponsoring aplikacji na wyłączność.
28.11.23, 10:45
| telewizja / VOD » informacje
Krzysztof Ziemiec i Tomasz Wolny twarzami kampanii informującej o zmianie standardu nadawania w MUX-3
27 listopada br. na antenach Telewizji Polskiej ruszyła kampania informacyjna prezentująca szczegóły zbliżającej się zmiany standardu nadawania w MUX-3 – z DVB-T na DVB-T2/HEVC.
28.11.23, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi zyskał dzięki Fundacji TVN gabinety psychologiczno-psychiatryczne
23 listopada br. odbyła się uroczystość otwarcia pierwszych gabinetów psychologiczno-psychiatrycznych, które powstały w ramach inicjatywy „Zdrowie w Głowie” Fundacji TVN. Całkowity koszt realizacji tego projektu wyniósł niemal 1,5 mln zł brutto. Wsparcie finansowe na ten cel uzyskano dzięki hojności osób i instytucji wspierających Fundację TVN oraz firmy Amazon.
27.11.23, 19:54
| telewizja / VOD » informacje
Super Polsat wyemituje reality show Dagmara szuka męża
Super Polsat 11 grudnia br. rozpocznie emisję nowego reality show, w którym Dagmara Kaźmierska poszukuje swojej drugiej połówki.
27.11.23, 11:53
| telewizja / VOD » informacje
Fajbusiewicz: rozmowy o zbrodni. Nowy sezon w Crime+Investigation Polsat
29 listopada br. na antenie Crime+Investigation Polsat rozpocznie się emisja nowego sezonu programu „Fajbusiewicz: rozmowy o zbrodni”. Emisja w każdą środę o godz. 22:30.
27.11.23, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Faceci ze stali. Nowy polski format w History Channel
28 listopada br. na antenie HISTORY Channel odbędzie się premiera pilotowego odcinka programu „Faceci ze stali”, w którym guru bursztynnictwa Tomasz Ołdziejewski i jeden z najlepszych polskich knifemakerów Artur Szyngwelski odwiedzą pracownię Michała Sielickiego, znanego jako Trollsky.
26.11.23, 20:54
| telewizja / VOD » informacje
Player.pl pokaże cykl dokumentów Martyny Wojciechowskiej
Player pokaże serię dokumentów Martyny Wojciechowskiej pod marką Player Original. Premiera pierwszego z nich - "Czas na taniec" odbyła się 26 listopada br.
25.11.23, 19:00
| telewizja / VOD » seriale
Polowanie na ćmy z nominacją na najlepszą środkowoeuropejską produkcję w 2023 roku w III edycji NEM Zagreb
Od 6 do 8 grudnia 2023 r. w stolicy Chorwacji odbędzie się 3. edycja NEM Zagreb. „Polowanie na ćmy”, serial kostiumowy wyprodukowany przez Telewizję Polską, znalazł się wśród 12 produkcji telewizyjnych Europy Środkowo-Wschodniej nominowanych do nagrody NEM AWARDS przyznawanej dla najlepszego serialu telewizyjnego tego regionu.
24.11.23, 14:30
| telewizja / VOD » badania rynku
1,2 mln widzów w jesiennym sezonie programu Kuba Wójewódzki
Talk-show stacji TVN „Kuba Wojewódzki" wciąż jest chętnie oglądany przez telewidzów. Ostatnia odsłona programu rozrywkowego zgromadziła średnio przed telewizorami prawie 700 tys. widzów w grupie docelowej 20-54 oraz ponad 1,2 mln w grupie ogólnej (dane: Nielsen Media).
23.11.23, 14:15
| telewizja / VOD » informacje
Twoja Twarz Brzmi Znajomo bez Pawła Domagały. Aktor odchodzi z jury programu
Paweł Domagała odchodzi z jury programu „Twoja twarz Brzmi Znajomo” (Polsat). Na razie nie wiadomo, kto zastąpi aktora w jury formatu.